Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

I oto Bode został wych****y - czyli krótka historia o braku kultury.


Gość Bode

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem 3 tygodnie temu narty. Zamówiłem je, po czym facet napisał mi, ze koledzy ich pożyczyli i zrobili pare małych dziórek i ze są zalane. Myślę - ok (co za kretyn używa nart po sprzedaniu ich?) trudno. Spuścił mi z ceny 60 zł. Dochodzą narty. wszystko spoko. idę pojeździć. wszystko spoko. wracam z nart. wszystko do dupy. Kofix się wysypał i ukazały się moim oczom dzióry wielkie i głębokie po rdzeń. Mimo wielkiego postu kląłem jak szewc, wściekłość mało mnie nie rozdarła. Od tygodnia próbowałem się z nim skontaktować. Dzis odpisał mi: ''Napisalem to co powiedzieli mi koledzy , foty przeslalem pan wszytsko widzial zaakceptowal pan stan nart ja wyslalem i pos sprawie. Wszytsko z mojej strony Pozdrawiam'' Następnie zablokował mój numer gg na swojej liście i koniec. Co mogę zrobić w tej sytuacji ? Rozmawiałem już z prawnikiem, ale szczerze to nie chce mi się plątać po sądach zwłaszcza mając w perspektywie wakacje.

Dzisiaj wyjeżdżam do austrii na kilka dni się odprężyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 3 tygodnie temu narty. Zamówiłem je, po czym facet napisał mi, ze koledzy ich pożyczyli i zrobili pare małych dziórek i ze są zalane. Myślę - ok (co za kretyn używa nart po sprzedaniu ich?) trudno. Spuścił mi z ceny 60 zł. Dochodzą narty. wszystko spoko. idę pojeździć. wszystko spoko. wracam z nart. wszystko do dupy. Kofix się wysypał i ukazały się moim oczom dzióry wielkie i głębokie po rdzeń. Mimo wielkiego postu kląłem jak szewc, wściekłość mało mnie nie rozdarła. Od tygodnia próbowałem się z nim skontaktować. Dzis odpisał mi: ''Napisalem to co powiedzieli mi koledzy , foty przeslalem pan wszytsko widzial zaakceptowal pan stan nart ja wyslalem i pos sprawie. Wszytsko z mojej strony Pozdrawiam'' Następnie zablokował mój numer gg na swojej liście i koniec. Co mogę zrobić w tej sytuacji ? Rozmawiałem już z prawnikiem, ale szczerze to nie chce mi się plątać po sądach zwłaszcza mając w perspektywie wakacje.

Dzisiaj wyjeżdżam do austrii na kilka dni się odprężyć.

Jak Volkl Racetiger to wiązania mnie interesują. Pozdrawaim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwosc zwrotu

Czesc Bode

nie znam calej sprawy , ale jesli kupowales wysylkowo i nie przez licytacje, tylko przez kup teraz lub przez cene narzucona przez sprzedawce , to bez zadnych wyjasnien mozesz narty oddac do 10 dni , niestety musisz poniesc koszty odeslania. przerabialem to i ten przepis dziala , ja odeslalem za pobraniem i ogsc aby odebrac narty musial zaplacic kwote jaka chcialem odzyskac , czyli koszt samych nart bez przesylki. oczywiscie moze sie nie zgodzic, wiec sprawa do sadu ale do wygrania.

szand

nie dajmy sie naciagac takim sprzedawca , warto powalczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patyczkuj się. Jeśli na Allegro to zgłoś sprawę do serwisu, walnij negatyw i zgłoś sprawę na policję o oszustwo. Sprawa na 90% utknie w otchłani szuflad policyjnych, ale wróci na stół jeśli gościu załaduje w bambuko jeszcze kilka osób. Jeśli ma już jakieś komentarze negatywne to skontaktuj się z tymi osobami i kupą złożycie doniesienie o przestępstwie internetowym. Ja kiedyś tak miałem z dyskiem twardym i po roku czasu przyszło pismo o wszczęciu sprawy przeciwko oszustowi bo zebrało się sporo osób oszukanych. Warto walczyć do końca nawet jeśli nie odzyskasz pieniędzy to działaniem możesz utrudnić życie takim osobom. Oczywiście informuj go na mail co zrobiłeś... często ptaszki pękają i oddają kasę prosząc o zwrot towaru.

Edytowane przez michalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówisz Rossi.

Własnie w domu mam szmelc nie zasilacz do kompa za 5 stów... na szczęście facet mieszka jedną dzielnicę dalej a rozmawiałem już z kolegami kibicami :D

I to jest jedyne wyjście ...

Gdybyście chcieli dodać faceta do czarnej listy :

http://allegro.pl/okazja-be-quiet-bequiet-dark-power-pro-p8-750w-gw-i1481450124.html

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa bardzo nie przyjemna wspołczuję. Rada na to? sprzedać bez ukrywania wad...

Po pierwsze zwrot towaru do 10 dni przysłyguje, ale na nowe produkty....

Po drugie Bode nie napisał ze kupił na Allegro;)

Po trzecie Bode sie teraz odpręza w Austrii jak wróci moze powie cos wiecej:rolleyes:

Ustawa:

Art. 6. 1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności formularza zamówienia niezaadresowanego lub zaadresowanego, listu seryjnego, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, katalogu, telefonu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej, telefaksu, są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność.

2. Propozycja zawarcia umowy w postaci oferty, zaproszenia do składania ofert lub zamówień albo do podjęcia rokowań powinna jednoznacznie i w sposób zrozumiały informować o zamiarze zawarcia umowy przez tego, kto ją składa.

3. Posłużenie się wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczną, automatycznym urządzeniem wywołującym i telefonem w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta.

Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1.

2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).

3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

Art. 8. 1. Umowa o świadczenie ciągłe lub okresowe może być zawarta na czas oznaczony albo nieoznaczony.

2. Umowę zawartą na czas dłuższy niż rok poczytuje się po upływie tego terminu za zawartą na czas nieoznaczony.

3. Jeżeli czas trwania umowy nie jest oznaczony, każda ze stron może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn, z zachowaniem terminu miesięcznego, chyba że strony zastrzegły krótszy termin wypowiedzenia.

Art. 9. 1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, o:

1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,

2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,

3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,

4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,

5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,

6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,

7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,

8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący,

9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe,

10) miejscu i sposobie składania reklamacji,

11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.

3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia.

4. Obowiązek określony w ust. 3 nie dotyczy jednorazowych świadczeń, które same są spełniane przy użyciu środków porozumiewania się na odległość i za które rachunek wystawia osoba fizyczna lub prawna, która w ramach swojego przedsiębiorstwa udostępnia co najmniej jeden środek porozumiewania się na odległość, dostępny dla konsumenta i przedsiębiorcy (operator środków porozumiewania się), z wyjątkiem jednak informacji, o których mowa w ust. 1 pkt 1.

Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.

2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,

2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,

3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,

4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

6) dostarczania prasy,

7) usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.

Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia.

2. Umowa powinna określać miejsce i sposób składania reklamacji, nie powodujące nadmiernych trudności lub kosztów po stronie konsumenta.

Art. 12. 1. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.

2. Jeżeli przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.

3. W wypadku gdy przedsiębiorca nie może wykonać zobowiązania z powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta, przedsiębiorca może, jeżeli zawarto takie zastrzeżenie w umowie, zwolnić się z zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem konsumenta na piśmie o jego prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy, ze zwrotem rzeczy na koszt przedsiębiorcy.

4. W wypadku, o którym mowa w ust. 3, konsument ma prawo odstąpić od umowy w sposób i na zasadach określonych w art. 7. Zwrot rzeczy następuje w takim wypadku na koszt przedsiębiorcy.

Art. 13. 1. W wypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta przedsiębiorca ma obowiązek poświadczyć na piśmie zwrot świadczenia.

2. Jeżeli świadczenie konsumenta ma być spełnione z wykorzystaniem kredytu lub pożyczki udzielonych przez przedsiębiorcę albo gdy umowa przewidywała wykorzystanie kredytu udzielonego na podstawie porozumienia kredytodawcy z przedsiębiorcą, odstąpienie od umowy zawartej na odległość jest skuteczne także wobec umowy kredytu lub pożyczki zawartej przez konsumenta.

Art. 14. Konsument może żądać unieważnienia, na koszt przedsiębiorcy, zapłaty dokonanej kartą płatniczą w razie niewłaściwego wykorzystania tej karty w wykonaniu umowy zawartej na odległość. Nie uchyla to obowiązku naprawienia konsumentowi poniesionej przez niego szkody.

Art. 15. Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań.

Art. 16. 1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:

1) z wykorzystaniem automatów sprzedających,

2) z wykorzystaniem innych automatów umieszczonych w miejscach prowadzenia handlu,

3) dotyczących inwestycji kapitałowych,

4) ubezpieczenia, w tym o członkostwo w otwartych funduszach emerytalnych, oraz reasekuracji,

5) związanych z wykonywaniem czynności bankowych oraz takichże czynności dokonywanych przez spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe,

6) rent,

7) dotyczących terminowych operacji finansowych i opcji,

8) zawartych z operatorami telekomunikacji przy wykorzystaniu publicznych automatów telefonicznych,

9) dotyczących nieruchomości, z wyjątkiem najmu,

10) sprzedaży z licytacji.

2. Przepisów art. 9, 10 i art. 12 ust. 1 nie stosuje się do:

1) sprzedaży artykułów spożywczych dostarczanych okresowo przez sprzedawcę do mieszkania lub miejsca pracy konsumenta,

2) świadczenia, w ściśle oznaczonym okresie, usług w zakresie zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii; w wypadku rozrywek na świeżym powietrzu przedsiębiorca może zastrzec także wyłączenie obowiązku zawiadomienia o niemożności spełnienia świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 2, jednak tylko we wskazanych w umowie okolicznościach.

Art. 17. Nie można w drodze umowy wyłączyć lub ograniczyć praw konsumenta określonych w art. 1-16, także w razie dokonania wyboru prawa obcego.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bode nie daj sie nie słuchaj durnych opini ze nic nie wskurasz. Ci co tak mówią po prostu nie wiedzą jak to zrobić. a takim palantom jak ten co Ci to sprzedał nie popuszczaj. Jest też coś takiego jak ukrycie wad technicznych na które możesz się powołać. Daj znać jak Ci idzie w tym temacie a jak nie to pisz do mnie na gadu coś poradzimy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie ale na allegro jestem częściej niż na tym forum więc wiem więcej niż ktokolwiek z tego forum.

Ile sprzedałeś, a ile kupiłeś? Ja na allegro jestem od 2002 roku i już tych transakcji mam sporo. Po drugie dużą część adminów znam osobiście. :D

Zgadzam się w 100% z Boogiem.

Po drugie warto poczytać o allegrowym Programie Ochrony Kupujących.

Edytowane przez michalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówisz Rossi.

Własnie w domu mam szmelc nie zasilacz do kompa za 5 stów... na szczęście facet mieszka jedną dzielnicę dalej a rozmawiałem już z kolegami kibicami :D

I to jest jedyne wyjście ...

Gdybyście chcieli dodać faceta do czarnej listy :

http://allegro.pl/okazja-be-quiet-bequiet-dark-power-pro-p8-750w-gw-i1481450124.html

To ma być szmelc?:P

Chyba, że sprzedał uwalony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...