Gość Jack Napisano 25 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 25 Marzec 2011 No cóż, kłaniają się podstawy jazdy na krawędzi. Jeżeli Ty jeździsz tak, że Twoja krawędź wewnętrzna w 99% nie pracuje, to proponuję porozmawiać z pierwszym lepszym instruktorem i podszkolić się trochę, przynajmniej teoretycznie. JC Jan napisal o krawedzi zewnetrznej, a nie wewnetrznej. Jadac na krawedzi rzeczywiscie krawedz zewnetrza na bedzie pracowac i jest nie istotna, to ma sens co napisal. Przynajmniej dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 25 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 25 Marzec 2011 JC Jan napisal o krawedzi zewnetrznej, a nie wewnetrznej. Jadac na krawedzi rzeczywiscie krawedz zewnetrza na bedzie pracowac i jest nie istotna, to ma sens co napisal. Przynajmniej dla mnie Tylko ze kazda krawedz jest zewnetrzna i wewnetrzna, w zaleznosci czy jestesmy w skrecie w prawo czy lewo... w skrecie w lewo, pracuje krawedz wewnetrzna, narty prawej i krawedz zewnetrzna narty lewej (w skrecie w prawo, odwrotnie) - pisze tu stricte o przypadku amphibio, gdzie narty sa oznaczone, prawa i lewa, bo w "zwyklych" nartach, nie ma to znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 25 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 25 Marzec 2011 JC Jan napisal o krawedzi zewnetrznej, a nie wewnetrznej. Jadac na krawedzi rzeczywiscie krawedz zewnetrza na bedzie pracowac i jest nie istotna, to ma sens co napisal. Przynajmniej dla mnie Nie ma to sensu, bo Jan Kowal napisał - najwieksza zagadka jest jak krawedz zewnetrzna z rocker - czyli jest to lewa krawędź, lewej narty przy skręcie w lewo i prawa krawędź, prawej narty w prawym skręcie - bo tak są zbudowane Elany Amphibio. No chyba, że jechałby z narami założonym odwrotnie. Każdy Ci powie, że podstawową zasadą jazdy carvingowej jest równe obciażanie obu krawędzi. I nie ma takiej możliwość, żeby omawiana krawędź pracowała (miała styczność ze śniegiem) tylko w 1 %, bo to by oznaczało, że jeździ sie tylko na narcie zewnętrznej w skręcie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Kowal Napisano 25 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 25 Marzec 2011 (edytowane) Nie ma to sensu, bo Jan Kowal napisał - najwieksza zagadka jest jak krawedz zewnetrzna z rocker - czyli jest to lewa krawędź, lewej narty przy skręcie w lewo i prawa krawędź, prawej narty w prawym skręcie - bo tak są zbudowane Elany Amphibio. No chyba, że jechałby z narami założonym odwrotnie. Każdy Ci powie, że podstawową zasadą jazdy carvingowej jest równe obciażanie obu krawędzi. I nie ma takiej możliwość, żeby omawiana krawędź pracowała (miała styczność ze śniegiem) tylko w 1 %, bo to by oznaczało, że jeździ sie tylko na narcie zewnętrznej w skręcie. ………... Edytowane 16 Kwiecień 2011 przez Jan Kowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubymisiek Napisano 29 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 29 Marzec 2011 Jasne, że żadne rewelacje ja proponuje to , bez skoncentrowania sie na jednej marce http://www.canskier.com/2009/12/rockerreverse-camber-skis-explained/ tak w ogole (to do Jack'a specjalnie) OGOLNIE: reverse camber odnosi sie do czesci narty miedzy dziobem i pietkami rocker - to nazwa dla podniesionej pietki lub dzioba srodkowa czesc narty moze miec camber = normalna strzalka albo hol flat = czyli bez wygiecia (katana z 2009/10) reversed camber = odwrocona strzalka : w uproszczeniu , srdoek narty jest najnizszym punktem mozna spotkac inne nazwy na rocker'y jak: inverse camber, banana, early rise, s-rocker, gull wing, three stage rocker, negative camber, R.C. Technology, Rocker 6, elf shoe, chilly dog, the Young-Whippersnapper's-Powder-Slaying-Weapon. czyli, co firma, to inna nazwa, czyli belkot reklamowy PS: tak sobie myslalem o tej amfibii elan'a i po zastanowieniu sie, nie bardzo mysle, ze to jest zupelna rewolucja , jak usiluja nam wmowic 1/ krawedz pracujaca, wewnetrzna , ma normalny camber - wiec nic nowego 2/ krawedz niepracujac (zewn) ma rocker 3/ krawedz wewnetrzna ma wzmocnione strefy nacisku z punktow 1-3 wynika , ze krawedz wewnetrzna, ta , ktora sie liczy w skrecie cietym, to najnormalniejszy camber konstrukcja, dajaca wzmocnienie nacisku na te krawedz ma sens - chociaz nie jest niczym , wymyslonym przez elan'a najwieksza zagadka jest jak krawedz zewnetrzna z rocker, niepracujaca w 99% jazdy (za wyjatkiem glebszego sniegu, gdzie caly slizg styka sie ze sniegiem) ma zmieniac wlasciwosci narty???? jestem sceptykiem z natury i to nie ma sensu, chyba ze cos umyka mojej uwadze Gość który zagiąl słomkę do picia też nic nowego nie wymyślił. Goście od taliowania nart też nie.Przedtem też były taliowane tylko mniej. I goście co do puchu odwrucili taliowanie też wprowadzili w zasadzie marketingowy bełkot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Kowal Napisano 4 Kwiecień 2011 Zgłoszenie Share Napisano 4 Kwiecień 2011 (edytowane) …………………. Edytowane 16 Kwiecień 2011 przez Jan Kowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.