Slash0r Napisano 9 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2011 (edytowane) Już gdzieś dawałem ten link, ale podam jeszcze raz: http://lift-world.info/en/technology/documentation/2/page1.htm Ktoś kiedyś widział połączenie dwóch końców liny na jakiejkolwiek kolejce? Z pewnością nie. Odpowiedź jak to możliwe znajduje się na powyższej stronie:) Kolejny link jest dla tych, którzy planują stworzenie swojego ośrodka narciarskiego:) http://www.seilbahn.cc/webdaten/en/angebote.asp Aftermarket wyposażenia resortów:D Edytowane 9 Marzec 2011 przez Slash0r 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROSSIGNOL Napisano 9 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2011 (edytowane) ---------------------------------------------------- Edytowane 19 Kwiecień 2011 przez ROSSIGNOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 9 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2011 Polski śnieg w Phoenix Park - Korea Południowa Armatki i wysięgnik dotarły do oddalonej o kilka tysięcy kilometrów siedziby Kurort Phoenix Park w Korei Południowej. Jak widać żadna odległość nie stanowi dla naszej firmy bariery. Dowodem na to są poniższe zdjęcia, kolejne zamówienia jak również satysfakcja naszych zagranicznych klientów. Cały czas pracujemy nad tym, aby zdobywać zaufanie naszych klientów poprzez dopracowywanie naszych produktów i usług. Gwarantujemy wydajny sprzęt, ekonomiczny, ergonomiczny. źródło i zdjęcia Podbój Azji rozpoczęty W 2010 roku armatki śnieżne Supersnow zadebiutowały na rynku południowokoreańskim. Właściciele tamtejszych ośrodków są zachwyceni jakością śniegu produkowanego przez armatki Supersnow, szczególnie w skrajnych temperaturach. Kilku z nich zdecydowało się również na zakup armatek Supersnow w tym roku! Kolejnym etapem ekspansji firmy jest rynek chiński, na którym produkty Supersnow spotkały się również z bardzo dużym zainteresowaniem. Tegoroczne targi Alpitec China 2011, które odbyły się w samym sercu miasteczka olimpijskiego w Pekinie (Beijing Olimpic Green) okazały się udanym debiutem dla naszej firmy, stoisko Supersnow na targach Alpitec China 2011 było wręcz oblegane przez przedstawicieli chińskich ośrodków narciarskich. Dowodem tego jest fakt, że po ustanowieniu przedstawicielstwa Supersnow Korea w ubiegłym roku w Seulu, w trakcie organizacji jest biuro Supersnow China w Pekinie. Jego otwarcie zaplanowano na kwiecień tego roku. Supersnow będzie więc jedną z nielicznych polskich firm, które sprzedają swoje produkty na rynku chińskim. Polak potrafi! źródło Mam nadzieję, że wiecie, że Supersnow to polska firma;) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 12 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 12 Marzec 2011 Zapowiada się rozbudowa w Zell am See;) http://bit.ly/rozbudowa-zellamsee Chociaż mnie bardziej interesuje co za wyciągi tam postawią i czym to zasypią Ale pojeździć bym pojeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 14 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2011 (edytowane) Kogo ciekawi skąd biorą się używane kolejki w Polsce oto odpowiedzi:) Poniżej można je oglądnąć w swoim naturalnym, już byłym, środowisku:) Pod linkami znajduje się szersze info nt. danego wyciągu. Muszyna - Wierchomla 4-CLD Doppelmayr/Agamatic, 1525m to stara kolejka z Canazei, wyprodukowana w 1988 roku Bukowina Tatrzańska - Rusiński Wierch 4CLF Von Roll, 700 m to stara kolejka z Mijoux, wyprodukowana w 1991 roku Jaworki - Homole 2CLF Nascivera, 610 m stara kolejka z La Thuile, wyprodukowana w... 1982 roku;) źródło: alpinforum I jeszcze moje pytanie. Mógłby ktoś objaśnić o co chodzi w poście użytkownika Stani z dnia 28.09.2005 - 20:14 tutaj. Próbowałem to ogarnąć tłumaczem gógla, ale się nie udało;) Poproszę jakiegoś biegłego w niemieckim o ogólnikowe przetłumaczenie. Wygląda to na wielką rozbudowę Łomnicy. Nowe kolejki w dół od stacji Start do Grand Hotelu. Całkiem nowe w rejonie gdzie obecnie jest orczyk Jamy:eek: oglądnę to w geocontexcie wizualizacja źródło EDIT Na filmiku jest Funitel w miejsce starej gondolki na górnym odcinku:D Edytowane 14 Marzec 2011 przez Slash0r 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 14 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2011 Szkoda, że trochę małe zainteresowanie tematem;) Kolejka na Żar od środka: Pulpit sterowniczy wagonu. Maszynownia Silnik napędowy Koło napędowe Pulpit sterowania na górnej stacji 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROSSIGNOL Napisano 14 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2011 (edytowane) - - - - - - - Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez ROSSIGNOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalb Napisano 15 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 15 Marzec 2011 Ważne, że czytamy. Trzymaj tak dalej i nie odpuszczaj. Fajną pracę ma ten za pulpitem sterowniczym w wagonie. Głównie to on tylko drzwi otwiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 15 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 15 Marzec 2011 Na kolejny sezon w Ischgl powstanie nowa kolejka 3S Pardatschgratbahn. Na stronie poniżej są różne projekty stacji. http://bit.ly/pardatschgratbahn Stacja dolna: 1.358 mnpm Stacja górna: 2.616 mnpm Różnica poziomów: 1.257 m Ścieżka wjazdu: prawa Wydajność: 2.800 osób/godzinę (28 osób w kabinie) Prędkość jazdy: 7 m/s Zwycięski projekt: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 17 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) Jeden z wyciągów w Zieleńcu to najnowocześniejsza kolejka tego typu w Polsce. To "trójka", czyli 6 osobowa wyprzęgana kolejka krzesełkowa z bąblem. Obok kolejek Karkonosz Express na Szrenicy, Dorado na Polanie Szymoszkowej oraz nieuruchomionego z powodu kłopotów prawnych wyciągu Czarny Groń Express w Rzykach. Dane techniczne: Typ: sześcioosobowa, wyprzęgana, jednolinowa kolej krzesełkowa z osłoną i podgrzewaniem kanap (6-CLD/B) ze stacją UNI-G i pasem robiegowym Producent: Doppelmayr Długość: 609 metrów Przepustowość: 3000 osób na godzinę Różnica poziomów: 142 metry Wysokość stacji dolnej: 874 mnpm Wysokość stacji górnej: 1016 mnpm Rotacja: lewa Szerokość trasy (rozstaw lin): 6,1 metra Liczba podpór: 8 sztuk Napęd: dolna stacja Moc napędu: 263 kW Układ napinający: hydrauliczny, dolna stacja Grubość liny nośnej: 43 mm Liczba krzesełek: 41 sztuk Odległość między krzesełkami: 45 metrów Interwał między krzesełkami: 9 sekund Czas podróży: 2,4 minut Trochę fot (nie moich): Stacja dolna Stacja dolna i podpory 1A i 1B Linia Tabliczka "znamionowa" Krzesło, a.k.a. krzeseło Napęd Stacja górna Korona podpory, krzeseło i lewitujące narty Linia Zsiadanie z krzeseła Edytowane 17 Marzec 2011 przez Slash0r 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROSSIGNOL Napisano 17 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) ------------ Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez ROSSIGNOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 17 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 17 Marzec 2011 Slashor szacun bo na tej grzanej , skórzanej kanapce uwielbiam jeździć . Dziękuję . Szczęściarz Ja to zazwyczaj wyrywam tyłek na orczyku albo stoję w niewyobrażalnym ścisku w wagonie. Krzesła to u mnie nie chleb powszedni, ale się zdarzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROSSIGNOL Napisano 17 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) ------------ Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez ROSSIGNOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 19 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 19 Marzec 2011 Wyszukałem link do firmy ELSTER budująca różne wyciągi . Zobacz co potrafi Polska firma Myślisz, że nie wiem o tej firmie:D Ja się przyglądałem jak ta firma pracowała razem z Mostostalem przy budowie kolejki na Żar. Szkoda, że zdjęcia wyparowały razem z formatem:rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 21 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 21 Marzec 2011 (edytowane) KL Kasprowy Wierch I (Kuźnice - Myślenickie Turnie) Jedyna w Polsce tego typu kolejka, duma Tatr, jednocześnie owiana wieloma kontrowersjami. Dane techniczne: Typ: 60-osobowa, trójlinowa (dwie nośne, jedną napędowa), wahadłowa kolej odwracalna Producent: Garaventa (kabiny CWA) Długość: 1984 metry Przepustowość: 360 osób na godzinę (przepustowość sztucznie ograniczona) Prędkość: 7 m/s (25 km/h) Różnica poziomów: 325 metrów Wysokość stacji dolnej: 1030 mnpm Wysokość stacji górnej: 1355 mnpm Rotacja: brak (kolej odwracalna) Liczba podpór: 3 sztuki Napęd: dolna stacja Moc napędu: b/d Układ napinający: przeciwwaga, górna stacja Grubość liny nośnej: b/d Liczba kabin: 2 Czas podróży: 6,1 minut ^ Stacja dolna ^ Kabina tuż za stacją dolną. ^ Podpora ^ Chwyt (grip) kabiny ^ Linia ^ Korona podpory i kabina ^ Ekran statusu ^ Kabina Napęd: silnik (z tyłu), hamulec (w środku), i przekładnia Ładny widoczek i linia. Widać łączniki, które utrzymują liny razem i prowadzą linę napędową. Jeszcze filmik. Kolejka nie zawsze tak wyglądała: KL Kasprowy Wierch przed modernizacją. Edytowane 21 Marzec 2011 przez Slash0r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 21 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 21 Marzec 2011 KL Kasprowy Wierch II (Myślenickie Turnie - Kasprowy Wierch) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 21 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 21 Marzec 2011 (edytowane) KL Kasprowy Wierch II (Myślenickie Turnie - Kasprowy Wierch) Dane techniczne: Typ: 60-osobowa, trójlinowa (dwie nośne, jedną napędowa), wahadłowa kolej odwracalna (60-ATW) Producent: Garaventa (kabiny CWA) Długość: 2279 metrów Przepustowość: 360 osób na godzinę (przepustowość sztucznie ograniczona) Prędkość: 8 m/s (28 km/h) Różnica poziomów: 606 metrów Wysokość stacji dolnej: 1355 mnpm Wysokość stacji górnej: 1960 mnpm Rotacja: brak (kolej odwracalna) Liczba podpór: 3 sztuki Napęd: dolna stacja Moc napędu: b/d Układ napinający: przeciwwaga, górna stacja Grubość liny nośnej: b/d Liczba kabin: 2 Czas podróży: 6,1 minut Dolna stacja Kabina na tle Goryczkowej (?) Spojrzenie z wagonu w stronę stacji dolnej Wnętrze kabiny Kabina na stacji górnej KL Kasprowy Wierch II przed modernizacją Edytowane 21 Marzec 2011 przez Slash0r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROSSIGNOL Napisano 21 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 21 Marzec 2011 (edytowane) ------------- Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez ROSSIGNOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 21 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 21 Marzec 2011 Ładna kolejka. Dziękuję za foto-relację. Dlaczego sztucznie ograniczona jest przepustowość? Kolejka może wciągnąć na górę 500 osób na godzinę, ale TPN zabrania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareknot Napisano 21 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 21 Marzec 2011 Witam! Bo kozice ze świstakami zrobiły strajk okupacyjny. A bardziej poważnie "zielone" na więcej nie pozwoliły, tylko na to co było drzewiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 27 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 27 Marzec 2011 (edytowane) Telemixy to wyciągi stanowiące połączenie gondolki i krzesła. Można je spotkać np. na Wielkiej Raczy. Jednak aby połączyć 8os krzesła z gondolami projektanci musieli trochę pokombinować. I tak powstała nowa koncepcja telemixa:Opisany po niemiecku, ale można się domyślić.Jak widać krzesła i gondolki zawracają na stacji po swoich torach. Na krzesło wsiadamy wcześniej na dolnej stacji pod kątem 90*. W gondolę wsiadamy w dalszej części stacji. Na górze z krzesła wysiadamy wcześniej równolegle do linii, a z gondoli później na zakręcie. Powoduje to, że nie powstają konflikty podczas wysiadania zarówno z krzesła jak i gondoli. Krzesła poruszają się na stacji z prędkością 0.75 m/s, a gondole 0.15 m/s.źródło: http://seilbahn.net/snn/bild_gross.php?wert=3454&wert1=1&bild=0&text=text_bild1I tutaj filmik z działania systemu - telemix Penken o przepustowości aż 3900 osób na godzinę (kabiny 10os i krzesła 8os). Wygląd stacji jest od 1:20.http://www.youtube.com/watch?v=OkWjyjuC9EU&feature=player_embedded Edytowane 27 Marzec 2011 przez Slash0r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROSSIGNOL Napisano 27 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 27 Marzec 2011 (edytowane) ------------- Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez ROSSIGNOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeromer Napisano 27 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 27 Marzec 2011 W tym spisie nowych wyciągów w PL nie znalazł się ważny szczegół: Sienna Czarna Góra 6-CLD ???? ???? unconfirmed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash0r Napisano 28 Marzec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 28 Marzec 2011 W tym spisie nowych wyciągów w PL nie znalazł się ważny szczegół: Sienna Czarna Góra 6-CLD ???? ???? unconfirmed O żesz:eek: Może tą dwuosobową wymienią. Ale nie ma daty:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROSSIGNOL Napisano 28 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Marzec 2011 (edytowane) ------------- Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez ROSSIGNOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.