Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Narciarstwo od kuchni - wyciągi, naśnieżanie, infrastruktura


Slash0r

Rekomendowane odpowiedzi

Już gdzieś dawałem ten link, ale podam jeszcze raz:

http://lift-world.info/en/technology/documentation/2/page1.htm

Ktoś kiedyś widział połączenie dwóch końców liny na jakiejkolwiek kolejce? Z pewnością nie. Odpowiedź jak to możliwe znajduje się na powyższej stronie:)

Kolejny link jest dla tych, którzy planują stworzenie swojego ośrodka narciarskiego:)

http://www.seilbahn.cc/webdaten/en/angebote.asp

Aftermarket wyposażenia resortów:D

Edytowane przez Slash0r
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polski śnieg w Phoenix Park - Korea Południowa

Armatki i wysięgnik dotarły do oddalonej o kilka tysięcy kilometrów siedziby Kurort Phoenix Park w Korei Południowej. Jak widać żadna odległość nie stanowi dla naszej firmy bariery. Dowodem na to są poniższe zdjęcia, kolejne zamówienia jak również satysfakcja naszych zagranicznych klientów.

Cały czas pracujemy nad tym, aby zdobywać zaufanie naszych klientów poprzez dopracowywanie naszych produktów i usług. Gwarantujemy wydajny sprzęt, ekonomiczny, ergonomiczny.

phoenix_park.png

źródło i zdjęcia

Podbój Azji rozpoczęty

W 2010 roku armatki śnieżne Supersnow zadebiutowały na rynku południowokoreańskim. Właściciele tamtejszych ośrodków są zachwyceni jakością śniegu produkowanego przez armatki Supersnow, szczególnie w skrajnych temperaturach. Kilku z nich zdecydowało się również na zakup armatek Supersnow w tym roku!

1.jpg

Kolejnym etapem ekspansji firmy jest rynek chiński, na którym produkty Supersnow spotkały się również z bardzo dużym zainteresowaniem.

Tegoroczne targi Alpitec China 2011, które odbyły się w samym sercu miasteczka olimpijskiego w Pekinie (Beijing Olimpic Green) okazały się udanym debiutem dla naszej firmy, stoisko Supersnow na targach Alpitec China 2011 było wręcz oblegane przez przedstawicieli chińskich ośrodków narciarskich. Dowodem tego jest fakt, że po ustanowieniu przedstawicielstwa Supersnow Korea w ubiegłym roku w Seulu, w trakcie organizacji jest biuro Supersnow China w Pekinie. Jego otwarcie zaplanowano na kwiecień tego roku. Supersnow będzie więc jedną z nielicznych polskich firm, które sprzedają swoje produkty na rynku chińskim. Polak potrafi!

2.jpg

źródło

Mam nadzieję, że wiecie, że Supersnow to polska firma;)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogo ciekawi skąd biorą się używane kolejki w Polsce oto odpowiedzi:) Poniżej można je oglądnąć w swoim naturalnym, już byłym, środowisku:) Pod linkami znajduje się szersze info nt. danego wyciągu.

  • Muszyna - Wierchomla
    4-CLD Doppelmayr/Agamatic, 1525m
    to stara kolejka z Canazei, wyprodukowana w 1988 roku

  • Bukowina Tatrzańska - Rusiński Wierch
    4CLF Von Roll, 700 m
    to stara kolejka z Mijoux, wyprodukowana w 1991 roku
  • Jaworki - Homole
    2CLF Nascivera, 610 m
    stara kolejka z La Thuile, wyprodukowana w... 1982 roku;)

źródło: alpinforum

I jeszcze moje pytanie. Mógłby ktoś objaśnić o co chodzi w poście użytkownika Stani z dnia 28.09.2005 - 20:14 tutaj. Próbowałem to ogarnąć tłumaczem gógla, ale się nie udało;) Poproszę jakiegoś biegłego w niemieckim o ogólnikowe przetłumaczenie.

Wygląda to na wielką rozbudowę Łomnicy. Nowe kolejki w dół od stacji Start do Grand Hotelu. Całkiem nowe w rejonie gdzie obecnie jest orczyk Jamy:eek: oglądnę to w geocontexcie

wizualizacja źródło

EDIT

Na filmiku jest Funitel w miejsce starej gondolki na górnym odcinku:D

Edytowane przez Slash0r
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kolejny sezon w Ischgl powstanie nowa kolejka 3S Pardatschgratbahn.

Na stronie poniżej są różne projekty stacji.

http://bit.ly/pardatschgratbahn

  • Stacja dolna: 1.358 mnpm
  • Stacja górna: 2.616 mnpm
  • Różnica poziomów: 1.257 m
  • Ścieżka wjazdu: prawa
  • Wydajność: 2.800 osób/godzinę (28 osób w kabinie)
  • Prędkość jazdy: 7 m/s

Zwycięski projekt:

650.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z wyciągów w Zieleńcu to najnowocześniejsza kolejka tego typu w Polsce. To "trójka", czyli 6 osobowa wyprzęgana kolejka krzesełkowa z bąblem. Obok kolejek Karkonosz Express na Szrenicy, Dorado na Polanie Szymoszkowej oraz nieuruchomionego z powodu kłopotów prawnych wyciągu Czarny Groń Express w Rzykach.

Dane techniczne:

  • Typ: sześcioosobowa, wyprzęgana, jednolinowa kolej krzesełkowa z osłoną i podgrzewaniem kanap (6-CLD/B) ze stacją UNI-G i pasem robiegowym
  • Producent: Doppelmayr
  • Długość: 609 metrów
  • Przepustowość: 3000 osób na godzinę
  • Różnica poziomów: 142 metry
  • Wysokość stacji dolnej: 874 mnpm
  • Wysokość stacji górnej: 1016 mnpm
  • Rotacja: lewa
  • Szerokość trasy (rozstaw lin): 6,1 metra
  • Liczba podpór: 8 sztuk
  • Napęd: dolna stacja
  • Moc napędu: 263 kW
  • Układ napinający: hydrauliczny, dolna stacja
  • Grubość liny nośnej: 43 mm
  • Liczba krzesełek: 41 sztuk
  • Odległość między krzesełkami: 45 metrów
  • Interwał między krzesełkami: 9 sekund
  • Czas podróży: 2,4 minut

Trochę fot (nie moich):

jmpGg4.jpg

Stacja dolna

jmt26G.jpg

Stacja dolna i podpory 1A i 1B

jmueTa.jpg

Linia

jmpbCc.jpg

Tabliczka "znamionowa"

jmucKS.jpg

Krzesło, a.k.a. krzeseło

jmp79Y.jpg

Napęd

jmt0y8.jpg

Stacja górna

jmpDYw.jpg

Korona podpory, krzeseło i lewitujące narty

jmtWw4.jpg

Linia

jmtUow.jpg

Zsiadanie z krzeseła

Edytowane przez Slash0r
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KL Kasprowy Wierch I (Kuźnice - Myślenickie Turnie)

Jedyna w Polsce tego typu kolejka, duma Tatr, jednocześnie owiana wieloma kontrowersjami.

Dane techniczne:

  • Typ: 60-osobowa, trójlinowa (dwie nośne, jedną napędowa), wahadłowa kolej odwracalna
  • Producent: Garaventa (kabiny CWA)
  • Długość: 1984 metry
  • Przepustowość: 360 osób na godzinę (przepustowość sztucznie ograniczona)
  • Prędkość: 7 m/s (25 km/h)
  • Różnica poziomów: 325 metrów
  • Wysokość stacji dolnej: 1030 mnpm
  • Wysokość stacji górnej: 1355 mnpm
  • Rotacja: brak (kolej odwracalna)
  • Liczba podpór: 3 sztuki
  • Napęd: dolna stacja
  • Moc napędu: b/d
  • Układ napinający: przeciwwaga, górna stacja
  • Grubość liny nośnej: b/d
  • Liczba kabin: 2
  • Czas podróży: 6,1 minut

jjNziK.jpg

^ Stacja dolna

jjRFyK.jpg

^ Kabina tuż za stacją dolną.

jjNQQ0.jpg

^ Podpora

jjNo4g.jpg

^ Chwyt (grip) kabiny

jjSjo8.jpg

^ Linia

jjNqCo.jpg

^ Korona podpory i kabina

jjNItU.jpg

^ Ekran statusu

jjRJFa.jpg

^ Kabina

jjNuS4.jpg

Napęd: silnik (z tyłu), hamulec (w środku), i przekładnia

jjShg0.jpg

Ładny widoczek i linia. Widać łączniki, które utrzymują liny razem i prowadzą linę napędową.

Jeszcze filmik.

Kolejka nie zawsze tak wyglądała:

KL Kasprowy Wierch przed modernizacją.

Edytowane przez Slash0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KL Kasprowy Wierch II (Myślenickie Turnie - Kasprowy Wierch)

Dane techniczne:

  • Typ: 60-osobowa, trójlinowa (dwie nośne, jedną napędowa), wahadłowa kolej odwracalna (60-ATW)
  • Producent: Garaventa (kabiny CWA)
  • Długość: 2279 metrów
  • Przepustowość: 360 osób na godzinę (przepustowość sztucznie ograniczona)
  • Prędkość: 8 m/s (28 km/h)
  • Różnica poziomów: 606 metrów
  • Wysokość stacji dolnej: 1355 mnpm
  • Wysokość stacji górnej: 1960 mnpm
  • Rotacja: brak (kolej odwracalna)
  • Liczba podpór: 3 sztuki
  • Napęd: dolna stacja
  • Moc napędu: b/d
  • Układ napinający: przeciwwaga, górna stacja
  • Grubość liny nośnej: b/d
  • Liczba kabin: 2
  • Czas podróży: 6,1 minut

jmjcFI.jpg

Dolna stacja

jmeGbu.jpg

Kabina na tle Goryczkowej (?)

jme74O.jpg

Spojrzenie z wagonu w stronę stacji dolnej

jmjeNQ.jpg

jmiUjm.jpg

jmi6HM.jpg

jme5wG.jpg

jmiWru.jpg

Wnętrze kabiny

jmeDTm.jpg

Kabina na stacji górnej

KL Kasprowy Wierch II przed modernizacją

Edytowane przez Slash0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telemixy to wyciągi stanowiące połączenie gondolki i krzesła. Można je spotkać np. na Wielkiej Raczy. Jednak aby połączyć 8os krzesła z gondolami projektanci musieli trochę pokombinować. I tak powstała nowa koncepcja telemixa:attachment.php?attachmentid=2346&stc=1&d=1301221347Opisany po niemiecku, ale można się domyślić.Jak widać krzesła i gondolki zawracają na stacji po swoich torach. Na krzesło wsiadamy wcześniej na dolnej stacji pod kątem 90*. W gondolę wsiadamy w dalszej części stacji. Na górze z krzesła wysiadamy wcześniej równolegle do linii, a z gondoli później na zakręcie. Powoduje to, że nie powstają konflikty podczas wysiadania zarówno z krzesła jak i gondoli. Krzesła poruszają się na stacji z prędkością 0.75 m/s, a gondole 0.15 m/s.źródło: http://seilbahn.net/snn/bild_gross.php?wert=3454&wert1=1&bild=0&text=text_bild1I tutaj filmik z działania systemu - telemix Penken o przepustowości aż 3900 osób na godzinę (kabiny 10os i krzesła 8os). Wygląd stacji jest od 1:20.http://www.youtube.com/watch?v=OkWjyjuC9EU&feature=player_embedded

3454_0_gr.jpg

3454_0_gr.jpg.4a9c083153fadf8f4e29327a196ee6cb.jpg

Edytowane przez Slash0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...