Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rocker - oswajajcie się!


JC

Rekomendowane odpowiedzi

No chyba tak. Jak wiadomo ostatnio jeździłem na nartach Elan z rockerem i muszę stwierdzić, że gdybym miał teraz kupować narty uniwersalne, to właśnie z tym systemem.

Ciekawe jest dla mnie to, jak to będzie ewoluować w różnych firmach w nowych kolekcjach.

Jak spisują się takie narty na b.twardym stoku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi nowosc.

Jak widac na zalaczonych zdjeciach chlopcy kilka lat temu juz na to wpadli:

537045558_1178164723skis003.jpg

537045557_1178246140skis.jpg

Nie jestescie na czasie :rolleyes:

I jak widac na zalaczonych obrazkach wcale nie trzeba nowych nart z sezonu 2011 kupowac.

Wystarczy troche nad starymi popracowac w garazu

Edytowane przez Jack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...... taka narta na twardym szybciej inicjuje skręt jakby bardziej dynamicznie go zaczyna a zarazem jest to bardzo łatwe do zrobienia

widzę Boogie ,że potwierdzasz sens wprowadzenia tego patentu do nart ,tzw. popularnych:), dzięki któremu na nartach z rockerem łatwiej się skręca (po to go zresztą wymyślono ) , natomiast zastanawiam się jak takie deski trzymają krawędź na twardym stoku w dynamicznej ,powiedzmy sportowej jeździe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymają tak samo jak inne- jezeli chodzi o samo trzymanie krawędzi to nie ma zadnej róznicy jak dla mnie na plus jest moze to ze przy zmianie warunków sniegowych ta narta dalej zachowuje się tak samo, tzn jedziesz po twardym nagle trochę miękkiego i jedzie dalej "Swoje". Rocker jak dla mnie bardziej ma za zadanie ułatwić inicjację skrętu przez co ułatwić jego zacieśnianie i wspomniane wszyskie wprowadzenie nart na krawędzie. Przy dynamicznej jeździe jest jeszcze większa zabawa bo takie narty jeszcze szybciej podkręcają. Takie mam odczucia:), oby bylo tak samo w momencie wprowadzenia tego patentu do nart stricte sportowych.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymają tak samo jak inne- jezeli chodzi o samo trzymanie krawędzi to nie ma zadnej róznicy jak dla mnie na plus jest moze to ze przy zmianie warunków sniegowych ta narta dalej zachowuje się tak samo, tzn jedziesz po twardym nagle trochę miękkiego i jedzie dalej "Swoje". Rocker jak dla mnie bardziej ma za zadanie ułatwić inicjację skrętu przez co ułatwić jego zacieśnianie i wspomniane wszyskie wprowadzenie nart na krawędzie. Przy dynamicznej jeździe jest jeszcze większa zabawa bo takie narty jeszcze szybciej podkręcają. Takie mam odczucia:), oby bylo tak samo w momencie wprowadzenia tego patentu do nart stricte sportowych.

Ciągle mam wąty:confused:na zdrowy rozum narta z rockerem będzie miała mniejszą efektywną długość krawędzi niż tej samej długości narta bez rockera, czyli nie ma prawa lepiej trzymać na lodzie. Chyba że profil boczny czy też sposób taliowania załatwia sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle mam wąty:confused:na zdrowy rozum narta z rockerem będzie miała mniejszą efektywną długość krawędzi niż tej samej długości narta bez rockera, czyli nie ma prawa lepiej trzymać na lodzie. Chyba że profil boczny czy też sposób taliowania załatwia sprawę.

czemu nie ma prawa lepiej trzymac? przecież wchodzac w zakręcie na lód musisz byc na pełnej dociśniętej nawet mocno krawędzi żeby narta przeszła jak brzytwa, bo inaczej Cię pociągnie i po sprawie.. więc nawet jak narta ma rocker to on wtedy jest już dociśnięty do podłoża a nie podniesiony na dziobach..

Rocker ma za zadania ułatwic inicjacje skrętu, bo to robi i również co napisał Bugi, podkręcac, ja to nazwę wybieraniem skrętu.. testowałem ostatnio taką nartę i to działa, jest łatwiej:) a w puchu to rocker ułatwi nam sterowanie nad nartami, przody będą płynąc w górze cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle mam wąty:confused:na zdrowy rozum narta z rockerem będzie miała mniejszą efektywną długość krawędzi niż tej samej długości narta bez rockera, czyli nie ma prawa lepiej trzymać na lodzie. Chyba że profil boczny czy też sposób taliowania załatwia sprawę.

Sam sobie odpowiadasz na pytanie.

Narty z rockerm sa po prostu dluzsze, zeby miec ta sama efektywna dlugosc krawedzi co narty bez rockera.

Zreszta ten rocker w wielu nartach nie jest na calej dlugosci.

W wielu przypadkach rocker to tylko 10% dlugosci narty.

K2 describes their rocker profiles as Baseline Technology, a blend of camber and varying degrees of rocker. I like how they use percentages to rate their different categories, such as All-Terrain with 70% camber and 30% rocker, or their Speed rocker having 90% camber and 10% rocker.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiadasz na pytanie.

Narty z rockerm sa po prostu dluzsze, zeby miec ta sama efektywna dlugosc krawedzi co narty bez rockera.

Zreszta ten rocker w wielu nartach nie jest na calej dlugosci.

W wielu przypadkach rocker to tylko 10% dlugosci narty.

K2 describes their rocker profiles as Baseline Technology, a blend of camber and varying degrees of rocker. I like how they use percentages to rate their different categories, such as All-Terrain with 70% camber and 30% rocker, or their Speed rocker having 90% camber and 10% rocker.

i pewnie te 10% pojawi się w niektórych modelach na przyszły sezon, cytat po angielsku nam to potwierdza.. jedne narty mają rocker a drugie speed-rocker. w żadnej narcie nie będzie na całej długości, no chyba że się to zrobi w sposób domowy jak poniżej było:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 4 miliony lat temu narty często kończyły zywot bo zaczynały chorować na tzw kacze dzioby:D wtedy posługujac się umiejętnie kaloryferem lub rama łóżka w schronisku przedłużaliśmy im żywot o jakieś 2 tygodnie a należało po prostu to zjawisko opatentować !!!:) Ostatnie moje narty które skończyły w ten sposób ( przezyły dwa sezony ) to były Stockli Laser SC z 1998 roku, dobrze pamiętam że "rocker" objął ok 30% długości i jazda na lodzie to był horror.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ktoś może potwierdzić wrażenia z jazdy?

Miałem okazję jeździć na K2 Rictor z rockerem, z tego sezonu (krótko -2 godziny i tylko po trasie, testowałem bo zastanawiałem się nad kupnem) wprawdzie śnieg był lekko rozmiękły ale nie widziałem jakoś różnicy w jeździe w stosunku do narty z klasycznym holem gdy się jedzie na krawędzi. W jeździe szuranej jest łatwiej bo tyły są mocniej podniesione i w ześlizg wchodzi łatwo. Podkręcanie skrętu chyba też łatwiejsze gdy steruje się stopami. Fajna manewrowość na zatłoczone stoki.Przy czystej jeździe na krawędzi nie widać różnicy. Tam gdzie była ciapa nartę fajnie wynosi przy inicjacji skrętu. Pewnie w puchu daje to jeszcze lepsze efekty. Podsumowując, dla all mountain i allroundów rocker jak najbardziej:), dla nart ze sportowym zacięciem, na trasę nie ma potrzeby. Chyba, że sprzedaż spadnie i trzeba będzie zepsuć to co prawie doskonałe ze względów marketingowych ;).

Edytowane przez Grubymisiek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...