gajowy01 Napisano 26 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2010 Widzę tu i tam, że wielu z was (nas) ma większe wielosobowe auta na narty typu busy, vany, różne Transportery i Transity itp. Jakoś nie dane mi było dotąd przyglądnąć się szczegółowym rozwiązaniom związanym z nartami - dlatego pytania mogą wydać się głupie 1. Jak wozicie w nich narty? zawsze w boksie na dachu, czy ew. w środku? 2. Jeśli na dachu - to jak tam się dostać: wkładać, wyciągać sprzęt - bus wysoki jest, więc...? 3. Jak to w praktyce wychodzi u was z umieszczeniem bagażu - na narty zabiera się sporo tego. Chętnie poznam wszelkie szczegóły dotyczące rożnych rozwiązań, patentów itp. Chętnie zobaczę fotki. Może są jakieś inne kwestie o których nie wiem, jakieś zasadzki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lski@interia.pl Napisano 26 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2010 Re Ja mam Vito 115 CDi,kupiłem wersję extra długą,która ma już naprawdę sporo miejsca.Jeżdżę często z ekipą 8osobową na obozy i zawody,a oprócz tego sam rekreacyjnie na długie trasy.Urządziłem więc wnętrze pod te cele-zrobiłem podwójną podłogę z blachy alu ryflowanej,pod którą wchodza narty,orginalne fotele zastąpiłem Voyagerem rozkładanym idealnie płasko do spania i wszystko mi sie sprawdza idealnie już w drugim Vito... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajowy01 Napisano 26 Październik 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2010 Ja mam Vito 115 CDi,kupiłem wersję extra długą,która ma już naprawdę sporo miejsca.Jeżdżę często z ekipą 8osobową na obozy i zawody,a oprócz tego sam rekreacyjnie na długie trasy.Urządziłem więc wnętrze pod te cele-zrobiłem podwójną podłogę z blachy alu ryflowanej,pod którą wchodza narty,orginalne fotele zastąpiłem Voyagerem rozkładanym idealnie płasko do spania i wszystko mi sie sprawdza idealnie już w drugim Vito... To ciekawe z tą drugą podłogą - masz może jakieś foto? Czy to była totalna przeróbka wnętrza, jakie nakłady mniej więcej, czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 26 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2010 A nie myślał z was ktoś, żeby w takim np Vito jak się nie ma najdłuższej wersji a się chce podróżować na trzy rzędy siedzeń założyć box na tylne drzwi? Jak plecak w autobusach. Oczywiście konstrukcyjnie to trochę więcej zabawy niż montaż na dachu. Mi cały czas ten pomysł po głowie chodzi tyle, że na razie nie mam swojego własnego takiego autka a i potrzeby na razie takiej nie ma żeby jeździć w 6-7 osób. Vitem to jeździmy we 4 góra 5 osób - wtedy narty w środku. Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
John Napisano 26 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2010 Ja miałem Transportera (long) 3 rzędy siedzeń ( 8 osób) Cały sprzęt mieścił się za ostatnim rzędem w poprzek (dłuższe lekko po skosie) samochodu, tam też przy suficie przykręciłem kilka wieszaków, więc można było powiesić kurtkę. Nie wiem jak inne samochody, ale transporter jest stosunkowo niski, jeśli ktoś wozi ze sobą długie narty, to spokojnie można na dach wrzucić boks. Do boksu łatwo się dostać stając na progu odsuwanych drzwi bocznych. Jeśli ktoś jest wyjątkowo niski, to można kupić mała aluminiową drabinkę. Choć wydaje mi się, że wersja long jest na tyle duża, że 8 osób + weekendowy asortyment spokojnie wchodzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
staszek2323 Napisano 26 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 26 Październik 2010 Ja miałem Transportera (long) 3 rzędy siedzeń ( 8 osób) Cały sprzęt mieścił się za ostatnim rzędem w poprzek (dłuższe lekko po skosie) samochodu, tam też przy suficie przykręciłem kilka wieszaków, więc można było powiesić kurtkę. Nie wiem jak inne samochody, ale transporter jest stosunkowo niski, jeśli ktoś wozi ze sobą długie narty, to spokojnie można na dach wrzucić boks. Do boksu łatwo się dostać stając na progu odsuwanych drzwi bocznych. Jeśli ktoś jest wyjątkowo niski, to można kupić mała aluminiową drabinkę. Choć wydaje mi się, że wersja long jest na tyle duża, że 8 osób + weekendowy asortyment spokojnie wchodzi. J też mam VW Transportera Long czyli długi jeżdżę w 8 osób +kierowca czyli ja jak jeździmy na treningi to narty i kije wchodzą do tyłu bez problemu a na zawody narty wędrują na dach bo jest ich ok 30 par narty biegowe do bagażnika bagaże + 20 karabinów smary itd i jeszcze jest miejsce ale na ten sezon zrobiłem płytę na nadkola i pod nią można będzie narty wsuwać i kije i się nie połamią 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lski@interia.pl Napisano 27 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 27 Październik 2010 (edytowane) Re To ciekawe z tą drugą podłogą - masz może jakieś foto? Czy to była totalna przeróbka wnętrza, jakie nakłady mniej więcej, czas? To żadna totalna przeróbka,arkusz blachy 3 mm ,1500x3000-500 zl,2 siedzenia trójki z Voyagera-2x250 zł,mocowanie w orginalnych otworach w podłodze i kilka dni roboty.A zdjęcia mam,ale coś nie mogą się załączyć do postu. Edytowane 27 Październik 2010 przez lski@interia.pl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajowy01 Napisano 28 Październik 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 28 Październik 2010 (edytowane) Dzięki za jakieś info, proszę o więcej Zanim wymyślę kolejne pytania - tu chodzi o bus 9 os. Jeszcze jakie macie silniki? Moc itd.? To o tyle istotne, że góry itp. A nie myślał z was ktoś, żeby w takim np Vito jak się nie ma najdłuższej wersji a się chce podróżować na trzy rzędy siedzeń założyć box na tylne drzwi? Jak plecak w autobusach. Oczywiście konstrukcyjnie to trochę więcej zabawy niż montaż na dachu. Mi cały czas ten pomysł po głowie chodzi tyle, że na razie nie mam swojego własnego takiego autka a i potrzeby na razie takiej nie ma żeby jeździć w 6-7 osób. Vitem to jeździmy we 4 góra 5 osób - wtedy narty w środku. Jedyne gotowe rozwiązanie na które trafiłem wygląda tak: http://tinyurl.com/2wnd4vs O ile udało mi się ustalić - dość kosztowne i mało użyteczne tym kontekście To żadna totalna przeróbka,arkusz blachy 3 mm ,1500x3000-500 zl,2 siedzenia trójki z Voyagera-2x250 zł,mocowanie w orginalnych otworach w podłodze i kilka dni roboty.A zdjęcia mam,ale coś nie mogą się załączyć do postu. Może są za duże? Chętnie bym zobaczył. Edytowane 28 Październik 2010 przez gajowy01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lski@interia.pl Napisano 28 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 28 Październik 2010 Załączam zdjęcia... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
John Napisano 29 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 29 Październik 2010 Jeszcze jakie macie silniki? Moc itd.? To o tyle istotne, że góry itp. Miałem 2,5 Tdi, 102 KM Ideał jeśli chodzi o stosunek oszczędność/możliwości, oczywiście to nie rakieta, ale sprawdzało się bardzo dobrze w górzystym terenie, czyli pokonując trasę Kraków/Nowy Targ często wciskałem hamulec tylko 2 razy. Bardzo elastyczny motor, do tego oszczędny. Przy 8 osobach spalanie 7l/100km nie było problemem. Niestety nie jest to ciche rozwiązanie, diesel trochę "mruczy". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 29 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 29 Październik 2010 .............Jedyne gotowe rozwiązanie na które trafiłem wygląda tak: http://tinyurl.com/2wnd4vs O ile udało mi się ustalić - dość kosztowne i mało użyteczne tym kontekście Co do tego rozwiązania to na narty faktycznie kicha: http://www.thule.com/pl-PL/PL/Products/CargoCarriers/Boxes/Thule%20BackUp%20900.aspx?view=TechnicalSpecifications No chyba że zabierzesz tylko "szorty":D:D O cenie nie wspomnę:eek::eek::eek:bo jeszcze trzeba dokupić tą ramę montażową. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lski@interia.pl Napisano 29 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 29 Październik 2010 Re U mnie wchodzi do środka 8 par długich i 8 par slalomek,a wiec bardzo rzadko muszę brać box na dach,ale gdybym częsciej musiał,sam zrobiłbym z blachy alu pionowy box ,zawieszany na haku i odchylany,ze swiatłami-częściej takie widujecie na autobusach niż na busach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 29 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 29 Październik 2010 Dzięki za jakieś info, proszę o więcej Zanim wymyślę kolejne pytania - tu chodzi o bus 9 os. Jedyne gotowe rozwiązanie na które trafiłem wygląda tak: http://tinyurl.com/2wnd4vs O ile udało mi się ustalić - dość kosztowne i mało użyteczne tym kontekście Jak pisał lski na busa to w pionie i o takim myślałem. Na wzór autobusowych. Można się pokusić o normalny boks. Zrobić porządne mocowanie na klapie, w samym boksie również uchwyty na narty. To jest wykonalne. jak się dorobię busa to zaraz coś będę kombinował. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magelan Napisano 29 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 29 Październik 2010 Jak pisał lski na busa to w pionie i o takim myślałem. Na wzór autobusowych. Można się pokusić o normalny boks. Zrobić porządne mocowanie na klapie, w samym boksie również uchwyty na narty. To jest wykonalne. jak się dorobię busa to zaraz coś będę kombinował. Pozdrawiam. Musiał by być dużo bardziej sztywny niż normalny boks (opór powietrza) np. wykonamy z włókien szklanych i żywicy kiedyś takie boksy były robione w zakładach szybowcowych w Bielsku-Białej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nightgale Napisano 29 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 29 Październik 2010 sam zrobiłbym z blachy alu pionowy box ,zawieszany na haku i odchylany,ze swiatłami-częściej takie widujecie na autobusach niż na busach A takie cuda własnej roboty bez żadnej homologacji czy czegoś w tym stylu to można wieszać sobie na aucie ? Pytanie zupełnie poważne , bo nie wiem nic na ten temat. A wolę nie myśleć co by się stało w razie odpadnięcia takiej samoróbki i np. zdmuchnięcia z drogi samochodu jadącego za nami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajowy01 Napisano 29 Październik 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 29 Październik 2010 (edytowane) (...)ale gdybym częsciej musiał,sam zrobiłbym z blachy alu pionowy box ,zawieszany na haku i odchylany,ze swiatłami-częściej takie widujecie na autobusach niż na busach No niby tak, ale jak zacząłem liczyć to: przeciętny bus ma ok. 2 m wysokości, narta 180 cm - nic niezwykłego, do tego jakiś prześwit + konstrukcja i wychodzi, że taki robiony box (narty w pionie) będzie wystawał ponad dach - a to może rodzić różne dziwne i nieprzewidziane konsekwencje, typu opory, dziwne obciążenia, zawirowania itp. Trzeba by jeszcze dodać owiewkę w tylnej części dachu A takie cuda własnej roboty bez żadnej homologacji czy czegoś w tym stylu to można wieszać sobie na aucie ? Pytanie zupełnie poważne , bo nie wiem nic na ten temat. A wolę nie myśleć co by się stało w razie odpadnięcia takiej samoróbki i np. zdmuchnięcia z drogi samochodu jadącego za nami. Ano właśnie ...choć z drugiej strony po polskich "resortach" jeżdżą skibusy z jakimiś koszami, które mają pewnie tylko "słowo honoru pana Janka" jako certyfikat Przy okazji, przypomniałeś mi epizod sprzed wielu lat, kiedy na autostradzie (Krak-Kat) widziałem deskę surfingową pionowego startu Komuś wyrwało z bagażnika na dachu, poszła w górę na kilka metrów, parę aut przejechało pod nią i ta spadła na drogę nic nikomu nie robiąc Cała akcja odbyła się jakieś 100-200 m przede mną - akurat jechałem w przeciwnym kierunku więc miałem jak na dłoni... ale nie wiem co było później Mam nadzieję, że właściciel deski przynajmniej to zauważył ) Edytowane 29 Październik 2010 przez gajowy01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 29 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 29 Październik 2010 Trzeba by jeszcze dodać owiewkę w tylnej części dachu A o tym też myślałem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lski@interia.pl Napisano 29 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 29 Październik 2010 Re Owiewka konieczna,ale rzecz nie jest skomplikowana konstrukcyjnie,dopuszczalna siła pionowa haków do busa to przeważnie 1oo lub nawet 150 kG,zawieszenie gory na relingach,przy przemyślanym projekcie zero ryzyka,a co do wymaganych homologacji,o ile w częściach fabrycznych konstrukcyjnych wymagania są dość określone,w kwestii wyposażenia dodatkowego aut nie ma wielkich problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magi67 Napisano 3 Listopad 2010 Zgłoszenie Share Napisano 3 Listopad 2010 Boks na haku Za jedyne 600złp kupiłem bagażniik rowerowy na hak.Mieści 4 rowery i ma długość ok 80 cm.Odkręcając uchwyty do mocowania rowerów mamy bardzo stabilną podstawę do zabudowy boksu.Całość jest ze światłami i rejestracją.Na wiosnę zamieniamy zabudowę na rowerki i jest O.K. Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość tomekS Napisano 1 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 1 Styczeń 2011 Cześć Mam Viano najdłuższe, i znalazłem na hak to - http://cdn-img.westfalia.eu/ms/600/600/000/000/000/000/001/386/42.jpg info na www.fabbri.info cena 1600 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.