Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Dobór nart - pomoc


JC

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, marboru napisał:

Rzadko wypowiadam się w wątkach dotyczących radzenia komuś przy wyborze sprzętu, ale postanowiłem napisać kilka słów od siebie.

Sam niedawno zakupiłem polecaną przez @Kubis topową nartę z ostatniego WST.

3.thumb.jpg.adf7f8f05c8ba8b308bf5cc2e10712c4.jpg

Jestem tymi deskami zachwycony - więc polecam! Niestety nie są tanie :( 

Stworzyłem nawet wątek gdzie nieco więcej o nich piszę:

Masz już ścisły wybór jak w cytacie - dobrze.

Jeździłem na obydwóch nartach - stąd słowo ode mnie.

Zdecydowanie Curv. Charakterystyka tej narty jest mocno zbliżona do GS, jest to narta, która moim subiektywnym zdaniem jest o wiele bardziej dynamiczna od Volkla, pod tym względem dosyć mocno przypomina mi moje Lasery.

Fisher, jak na moje oko robi dużo bardziej solidny sprzęt. Gdybym miał porównywać, to do samochodów, to Curv przymierzyłbym do Audi Quattro, a Racetigera do VW Golfa.

Pełna zgoda :) 

Gdybym miał kupować Curva dla siebie, to nie bałbym się długości i wziął narty trochę wyższe od Twojego wzrostu. @pasazer85 nie wiem, czy Ty testowałeś dłuższą nartę...ale teraz po objeżdżeniu tej 178 cm jestem ciekaw, czy gdybyś przesiadł się na dłuższą, nie byłoby lepiej? 

 

Sławek - optymalnym rozwiązaniem byłoby poszukać obydwóch desek w wypożyczalni i śmignąć się nimi - dokonać wyboru.

Oklepane brawo Ty to za mało. Bardzo dziękuję za obszerną wypowiedź popartą argumentami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kubis napisał:

@pasazer85 ale ty masz RC4 curv booster, czy RC4 The curv... No się trochę zamotałem. The Curv jest z racetrackiem, dopiero komórki są z curvboostefem. Czy inaczej było rok temu?

https://www.skionline.pl/sprzet/narty,17-18,fischer,rc4-the-curv-booster,10089.html

the curv booster, narta sklepowa na płycie curv booster, dokładnie na takiej samej jak komórki.

Tutaj model tegoroczny :

 https://www.skionline.pl/sprzet/narty,18-19,fischer,rc4-the-curv,10711.html

Edytowane przez pasazer85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć, 

zacznę od wypełnienia pytań :)

1. Płeć - M

2. Wiek - 34

3. Waga - 78

4. Wzrost - 175

5. Na nartach jeżdżę od 4 sezonów, ( 5-10 dni w sezonie - ale z ambicjami na więcej)

6. Moje umiejętności określam na 5/6

(wg skali forumowej http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=11328)

7. Moje buty to - Head adapt edge 110

8. Teraz jeżdżę na nartach/model - wypożyczam

9. Preferuję styl jazdy (długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, sportową, po przygotowanych stokach, poza trasami, jestem początkujący) - raczej długim skrętem na trasach

10. Upatrzyłem sobie narty - Fischer RC4 Speed lub Fischer Progressor F17

11. Mój budżet na narty to około - 1000-1300 zł (ale im taniej, tym lepiej;)

 

Pytania wypełnione, to teraz czas na opisówkę. Z powyższego już wiele można wyciągnąć, ale opiszę dlaczego na te narty zwróciłem uwagę. Otóż miałem przyjemność kilka razy jeździć na RC4 speed 155cm, a ostatnio na progressorach f17 153cm. Jeździłem też na innych nartach o długościach nie większych niż 160cm. Zastanawiam się nad tym, która narta z wymienionych będzie dla mnie odpowiedniejsza oraz jaka długość powinna być ok (i czy da się to jednoznacznie stwierdzić lub chociaż pomóc)? Najmilej wspominam RC4 Speed 155cm (na innych długościach nie miałem przyjemności), ale zastanawiam się czy nie są zbyt krótkie jak na moje 175cm wzrostu i czy 160cm nie będą lepsze. Zastanawiam się też czy nie jest to narta nie dla mnie, gdyż wyczytałem, że poziom zaawansowania użytkownika odpowiedni dla niej jest chyba wyższy od moich umiejętności. A może są jakieś inne warte rozważenia narty, o których nie wiem?

Jeśli podałem zbyt mało informacji, to nie bijcie :) Chętnie napiszę więcej, o ile tylko ktoś zechce mi pomóc :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość 170 i jeśli Ci zapasował model to masz to. Nie sugeruj się jednoznacznie stopniem zaawansowania, ten model rekomenduje się od średnio zaawansowanych w górę. Ale to nie slalomka żeby jeździć na krótkiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Kubis napisał:

Długość 170 i jeśli Ci zapasował model to masz to. Nie sugeruj się jednoznacznie stopniem zaawansowania, ten model rekomenduje się od średnio zaawansowanych w górę. Ale to nie slalomka żeby jeździć na krótkiej.

Serio 170 przy moim wzroście? Na stronie fischera właśnie wyczytałem, że to "slalomka z niezłym kopniakiem". 😐

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Olgierd napisał:

Serio 170 przy moim wzroście? Na stronie fischera właśnie wyczytałem, że to "slalomka z niezłym kopniakiem". 😐

Slalomka ma mniejszy promień skrętu niż te. Dłuższa narta dodatkowo go zwiększa. Przy okazji jest bardziej stabilna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kubis napisał:

Slalomka ma mniejszy promień skrętu niż te. Dłuższa narta dodatkowo go zwiększa. Przy okazji jest bardziej stabilna.

Dzięki. Ale nadal mnie zastanawia ta długość. Przeczytałem chyba każdy możliwy art na temat doboru nart i praktycznie za każdym razem max dla mojej wagi i umiejętności to 165cm, a nawet bardziej 160. Nigdy nie mialem na nogach nart powyżej 160 i stąd moje zdziwienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Olgierd napisał:

Dzięki. Ale nadal mnie zastanawia ta długość. Przeczytałem chyba każdy możliwy art na temat doboru nart i praktycznie za każdym razem max dla mojej wagi i umiejętności to 165cm, a nawet bardziej 160. Nigdy nie mialem na nogach nart powyżej 160 i stąd moje zdziwienie.

Tabelki są dla przeciętnego nie zorientowanego klienta sklepu online. Czyli co ma sobie kupić przeciętny ktoś, kto nie do końca wie gdzie i jak będzie jeździł, przecenia swe umiejętności i dr facto kupuje w ciemno.

Ja ważę 75kg i mierzę 187, jeżdżę na 180cm nartach Fischer RC4 WorldCup RC i jakoś mi krzywdy nie robią. Fakt, jeżdżę szybko, ale wg tabelek to jaką nartę powinienem mieć? :) Sprawdź tak dla sportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Jeeb napisał:

hej Olgierd - nie przejmuj się, ja mam 10 kg i 3 cm więcej a slalomki Fischera mam 156cm i świetnie mi się na nich jeździ

Czyli jaka długość rekomendujesz ? :)

Bo teraz chłop będzie miał mętlik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Olgierd napisał:

Nie mogę teraz znaleźć tej tabeli, ale poszukam w domu 😀

 

Dokładnie, RC4 speed. Jeszcze Progressor F18 wpadł mi w oko (jeździłem na F17). Czyli 160 czy 165 (z tym, że f18 są albo 160, albo 167)? Obie mają rocker oczywiście.

Rocker = krótsza część narty przylega "normalnie" do płaszczyzny stoku = powinno się mieć dłuższą nartę (wg mnie).

RC4 Speed to bardziej ambitna narta do raczej średnio-do-szybkiego jeżdżenia, Progressor to wygodna, dobra narta dla każdego. Nie kupuj nart krótszych niż 165, jakichkolwiek. Zwłaszcza jeśli wolisz jeździć raczej dłuższym skrętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz jedną z tabelek: https://www.evo.com/guides/how-to-choose-skis-size-chart

Czyli dobierasz np. przedział długości nart z tabelki i potem np. skracasz ją jeśli lubisz krótkie skręty, wydłużasz, jeśli długie. Skracasz, gdy jesteś stosunkowo lekki do wzrostu, wydłużasz gdy jesteś stosunkowo cięższy niż "przeciętny kowalski". Wydłużasz jeśli narta ma rocker (np. tip rocker), skracasz jeśli jej konstrukcja to czysty camber. Dodatkowo wydłużasz jeśli chcesz jeździć szybko.

I teraz:

masz 175 cm wagę średnią, chcesz jeździć dłuższym skrętem i celujesz w model narty z tip rockerem.

Z tabelki wychodzi mi: narta 170-179cm, + za dłuższy skręt, + za tip rocker, mały minus jeszcze za prędkość. Czyli tabelka podpowiada jakieś 175cm

Biorąc pod uwagę, że chcesz jechać dłuższym skrętem, ale jednak sama narta kręci mniejsze promienie (tak, to taka poluzowana slalomka), to możesz ją skrócić (slalomki nigdy nie są przesadnie długie), ale nie znowu aż tak, bo nie osiągniesz tego oczekiwanego dłuższego skrętu.

I teraz biorąc pod uwagę to, że jednak jeździłeś do tej pory na mega krótkich nartach to skracamy tą, którą masz kupić. I lądujemy w przedziale min. 165, optymalnie 170. Czyli to, co mówiłem z ew. korektą od @Jeeb

Ale mniej niż 165 to jest błąd dla Ciebie, nawet wg głupiej tabelki. Co prawda na wszystkim da się pojechać, ale skoro już analizujemy i sprawdzamy tabelki, to omińmy narty spoza zakresu "standardowego"

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wyjaśnienie. A co z szerokością pod butem? RC4 ma 67 i tu pojawia się pytanie czy to nie za wąsko na nasze trasy, które niezbyt często są przygotowane super? Czy nie lepszym wyborem jest F17 czy f18, które mają 73/74 pod butem? Czy szerokość będzie miała przełożenie na stabilność przy nie do końca świetnych warunkach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witajcie, to mój pierwszy post na forum.

Chciałbym uzyskać poradę w sprawie doboru nart. Wiem, że trzeba/należałoby wypełnić tabelkę, ale wiem ile kontrowersji budzi punkt 'Umiejętności'. mniejsza o to, ale sprawa wygląda tak: ostatnie 4-5 sezonów pożyczałem narty. Dzięki temu próbowałem pewnie kilkanaście modeli. Zanotowałem sobie, że najlepsze wrażenia pozostawiły na mnie:

1) Blizzard Quattro RS - mordka śmiała mi się cały czas. Szybkie, aczkolwiek nie to było prioritetem. Precyzyjne. Dawały radę na sztruksie i w głębszym śniegu (popołudnie + świeży opad).

2) Head SuperShape i.rally - bardzo energetyczne, frajda i w szybkim gigantowym carvingu jak i w ciętym slalomie, na sztruksie i w popołudniowym, wiosennym cięższym śniegu.

3) Salomon Race Rush SL - czysta przyjemność.

 

Zastanawiam się teraz pomiędzy Blizzard a Head, ale:

- nie porównywąłem ich bezpośrednio między sobą, tylko sezon po sezonie;

- i.rally to jedna z czterech nart w serii supershape, nie wiem, czy np. magnum nie byłaby odpowiedniejsza. Chociaż, przez jeden tydzień, jak założyłem rally w ogóle nie kusiło mnie, by eksperymentować z innymi, więc może nie ma sensu sobie komplikować życia?

- Blizzard ma też nartę Quattro RX - niby bardziej wszechstronna. Ale nie jeździłem na niej, więc j.w. - może lepiej nie komplikować sobie życia dywagacjami.

 

Nie chcę poszerzać zakresu opcji, bo zgłupieję + na tych jeździłem. Opcją jest poczekanie do następnego sezonu, wypożyczenie w jakimś punkcie powyżsych (bez gwarancji że będą dostępne...), i kupno z odliczeniem kosztu wynajmu (ale za wyższą niż obecne, posezonowe ceny).

 

Jakieś podpowiedzi, wnioski, porady?

 

A teraz tabelka:

 

Płeć - M

2. Wiek - 38

3. Waga - 82

4. Wzrost - 183

5. Na nartach jeżdżę od

6. Moje umiejętności określam na: 6+, powyższe narty w pełni kontrolowałem, sprawiały frajdę przy technicznej i szybkiej jeździe, na czarnych trasach i muldach. Z kursu dla zaawansowanych się ewakuowałem, bo było za słabo.

7. Moje buty to - Nordica Hell&back h2, flex 110

8. Teraz jeżdżę na nartach/model - wypożyczam

9. Preferuję styl jazdy (długim/krótkim skrętem, rekreacyjną, sportową, po przygotowanych stokach, poza trasami, jestem początkujący) - raczej średnie (pożyczam narty ok R=14m-15m), raz krótkie techniczne, raz szybki gigantowy carving

10. Upatrzyłem sobie narty - Blizzard Quattro RS, Head supershape i.rally

11. Mój budżet na narty to około - tyle ile trzeba na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 26.02.2019 at 08:25, Kubis said:

Nie, ta https://www.skionline.pl/sprzet/narty,18-19,fischer,rc4-speed,10718.html

165, 170 według mnie jeśli ktoś preferuje raczej długi skręt ale ta narta (model) mu leży

Cześć

Przepraszam, tylko chciałem dopytać. Preferuję dłuższy skręt i wtedy narta SL 165,170 cm.

Czy tak?

Pozdro

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, Mitek said:

Cześć

Przepraszam, tylko chciałem dopytać. Preferuję dłuższy skręt i wtedy narta SL 165,170 cm.

Czy tak?

Pozdro

@Mitek, widzę że chcesz sobie podreperować ego zamiast czytać między wierszami. Zapewne wiesz, jako bywalec o znacznie większym stażu niż ja tutaj, że hasło "dłuższy skręt" jest delikatnie mówiąc nadużywane. Jeśli użytkownik upiera się, że jeździ dłuższym skrętem (cokolwiek by to miało znaczyć, dla mnie np. to skręt gigantowy na krawędzi R ~18m w górę, ale dla kogoś innego może to oznaczać jakiś szur-szur, dłuższy jak akurat wypadnie na lodzie, ale w granicach promienia "zawracania" czyli <10m), ale leży mu narta RC4 Speed, która jest prawie slalomką, to co możesz odpowiedzieć? Bierz najdłuższą jaką produkują i bądź zadowolony. Bo chyba o to chodzi w narciarstwie - na pewno nie o to, żeby przykładać do każdego linijkę i z całej dłuższej dyskusji na forum wyciągać jedno zdanie wyrwane z kontekstu.

Ponadto zakładasz, że każdy posługuje się tym samym słownictwem, określeniami, techniką, podstawami teoretycznymi i doświadczeniem jak Ty (za wyjątkiem forum, tu mało kto Cię pobije, zwłaszcza w próbach pokazywania wszystkim miejsca w szeregu, nie tylko ilości postów)

Takie pitolenie o Szopenie proszę waści - widać że się nudzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Kubis said:

@Mitek, widzę że chcesz sobie podreperować ego zamiast czytać między wierszami. Zapewne wiesz, jako bywalec o znacznie większym stażu niż ja tutaj, że hasło "dłuższy skręt" jest delikatnie mówiąc nadużywane. Jeśli użytkownik upiera się, że jeździ dłuższym skrętem (cokolwiek by to miało znaczyć, dla mnie np. to skręt gigantowy na krawędzi R ~18m w górę, ale dla kogoś innego może to oznaczać jakiś szur-szur, dłuższy jak akurat wypadnie na lodzie, ale w granicach promienia "zawracania" czyli <10m), ale leży mu narta RC4 Speed, która jest prawie slalomką, to co możesz odpowiedzieć? Bierz najdłuższą jaką produkują i bądź zadowolony. Bo chyba o to chodzi w narciarstwie - na pewno nie o to, żeby przykładać do każdego linijkę i z całej dłuższej dyskusji na forum wyciągać jedno zdanie wyrwane z kontekstu.

Ponadto zakładasz, że każdy posługuje się tym samym słownictwem, określeniami, techniką, podstawami teoretycznymi i doświadczeniem jak Ty (za wyjątkiem forum, tu mało kto Cię pobije, zwłaszcza w próbach pokazywania wszystkim miejsca w szeregu, nie tylko ilości postów)

Takie pitolenie o Szopenie proszę waści - widać że się nudzisz.

Cześć

Nie nudzę się tylko nie lubię czytać głupot. Dłuższy skręt to dłuższy skręt a nie "promień zawracania" - takiego pojęcia w narciarstwie nie ma.

Dłuższy skręt = większa szybkość = konieczna większa stabilność a nie narta, która przy naszej próbie wydłużania skrętu będzie szukać zacieśniania. To bezsensowne i do tego niebezpieczne.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Mitek said:

Cześć

Nie nudzę się tylko nie lubię czytać głupot. Dłuższy skręt to dłuższy skręt a nie "promień zawracania" - takiego pojęcia w narciarstwie nie ma.

Dłuższy skręt = większa szybkość = konieczna większa stabilność a nie narta, która przy naszej próbie wydłużania skrętu będzie szukać zacieśniania. To bezsensowne i do tego niebezpieczne.

Pozdro

Ja też nie lubię czytać głupot, a jeszcze bardziej postów, które de facto nic do dyskusji nie wnoszą. Pojęcia są takie jakie ludzie wymyślą, i tak, jak tzw. "dłuższy skręt" jest pojęciem abstrakcyjnym (nie widziałem definicji), tak samo wymyślony przeze mnie "promień zawracania" jest pojęciem abstrakcyjnym (w sposób zamierzony, mającym przekazać pewną myśl).

Jeśli więc narciarz twierdzi, że RC4Speed jest dla niego dobrą nartą do skrętu który nazywa dłuższym, to domyślam się, że właśnie długość 165-170 (czyli max dla tej narty) będzie tą, która mu będzie leżeć. To jak nazwał skręt (i czy dla mnie lub Ciebie jest on długi) nie ma tu najmniejszego znaczenia. Nie bądź tak zero-jedynkowy :)

Ja nikogo nie namawiam na jeżdżenie "gigantowe" na narcie slalomowej, bo oczywistym jest to, że jak koń wysadzi z siodła przy większej prędkości, albo zacznie skrobać śnieg a nie jechać krawędzią i będzie to przypominało bardziej "rajdowy drift" niż "wyścigowe wycinanie zakrętów".

Peace ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, Mitek said:

Cześć

Nie nudzę się tylko nie lubię czytać głupot. Dłuższy skręt to dłuższy skręt a nie "promień zawracania" - takiego pojęcia w narciarstwie nie ma.

Dłuższy skręt = większa szybkość = konieczna większa stabilność a nie narta, która przy naszej próbie wydłużania skrętu będzie szukać zacieśniania. To bezsensowne i do tego niebezpieczne.

Pozdro

@Kubis czasem tak jest, że @Mitek bywa irytujący, ale w tym przyypadku (nie mówię, że w innych nie ma) ma rację. Z przeznaczenia narty slalomowej wynika, że jest to narta do ciasnego skręcania i jej wydłużenie nie zmieni tego bo ta narta "lubi" skręcenie. To, że weźmiesz narty SL dłuższe nie zrobi z nich GS. Wydłużenie marty z uwagi na Tip Rocker tak, bo to rekompensuje skrócenie krawędzi czynnej, ale dłuższa slalomowa narta żeby jeździć dlugim skrętem to bezsensu.

Nie chcę się przypodobać Mitkowi, po prostu ma rację i tyle.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Płeć - M

2. Wiek - 36

3. Waga - 110 kg

4. Wzrost - 193 cm

5. Na nartach jeżdżę od 10 sezonów, 15-20dni w sezonie

6. Moje umiejętności określam na 6/7

7. Moje buty to - Rossignol Radical 100

8. Teraz jeżdżę na nartach/model - Rossignol Pursuit 300 170cm, Rossignol Hero ST Ti 167cm

9. Preferuję styl jazdy - krótki i długi skręt,jazda  na przygotowanych stokach,  chcę doskonalić technikę

10. Upatrzyłem sobie narty - Fischer RC curve,Rossignol Hero Elite LT

11. Mój budżet na narty to około - 1000-1500 zł

 

Witam.

Narty które wymieniłem powyżej nie spelniaja do konca moich oczekiwan,pursuity są jakby za miękkie a Hero staję sie niestabilna podczas wyzszych predkosci.Pomyslalem wiec ze musze miec dłuższą narte i twardszą od obecnych.Co do butów też są już dla mnie za miękkie i bede celowal w flex 120-poprzymierzam i coś sie kupi.Trudniej mi z nartami bo nie wiem jaka dlugosc,tzn.domyslaem sie ze ponizej 180cm to nawet nie ma co myslec ale ciekaw jestem Waszych propozycji.

Edytowane przez lu5asz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...