Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Dobór nart - pomoc


JC

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, kascyk napisał:

 

7. Moje buty to Nordica, 60 twardość

8. Teraz jeżdżę na nartach/model Atomic c seriec7

9. Preferuję styl jazdy (krótkim skrętem, sportową, po przygotowanych stokach) -

10. Upatrzyłem sobie narty https://www.skionline.pl/sprzet/narty,13-14,salomon,24-hours-pro-z10,6756.html

https://www.skionline.pl/sprzet/narty,16-17,head,supershape-i-rally,9239.html

https://www.skionline.pl/sprzet/narty,11-12,fischer,rc4-worldcup-sl-jr-wcp-low,5021.html

11. Mój budżet na narty to około do 1000zł używane ewentualnie nowe max do 1400zł

Cześć, na pewno jak pisał @fredek321 narta juniorska Fischera to nie jest dobry wybór. Pozostałe narty jakie upatrzyłaś (Salomon i Head) mają pewne parametry (taliowanie, promień skrętu, rip rocker) podobne do tych których używasz dotychczas (Atomic Cloud 7). Różnica jest taka, że Twoje Atomic'i to model damski (narty dla kobiet są lżejsze, "delikatniejsze" (wymagają mniej siły) a te opatrzone damskimi nie są. Ale przy deklarowanych umiejętnościach (7/10) nie powinno być to problemem. Możesz jeszcze wziąć pod uwagę narty slalomowe (jazda sportowa, krotki skręt) np. Fischer RC4 WC SC albo Head WC Rebell iSL R - to są narty wzorowane na zawodniczych ale w wersji dla amatorów (tzw "sklepowe") i  można je kupić używane (do 3 lat) z gwarancją i po serwisie za ok 1000 pln. 

Na Salomonach 24h miałem okazję jeździć 3 sezony i mie miałem powodów do marzekania. Solidna, stabilna narta uniwersalna, można na niej jeździć szybko (trzeba tylko dobrać dłuższą) jak i cianymi skrętami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Dario0815 napisał:

Cześć, na pewno jak pisał @fredek321 narta juniorska Fischera to nie jest dobry wybór. Pozostałe narty jakie upatrzyłaś (Salomon i Head) mają pewne parametry (taliowanie, promień skrętu, rip rocker) podobne do tych których używasz dotychczas (Atomic Cloud 7). Różnica jest taka, że Twoje Atomic'i to model damski (narty dla kobiet są lżejsze, "delikatniejsze" (wymagają mniej siły) a te opatrzone damskimi nie są. Ale przy deklarowanych umiejętnościach (7/10) nie powinno być to problemem. Możesz jeszcze wziąć pod uwagę narty slalomowe (jazda sportowa, krotki skręt) np. Fischer RC4 WC SC albo Head WC Rebell iSL R - to są narty wzorowane na zawodniczych ale w wersji dla amatorów (tzw "sklepowe") i  można je kupić używane (do 3 lat) z gwarancją i po serwisie za ok 1000 pln. 

Na Salomonach 24h miałem okazję jeździć 3 sezony i mie miałem powodów do marzekania. Solidna, stabilna narta uniwersalna, można na niej jeździć szybko (trzeba tylko dobrać dłuższą) jak i cianymi skrętami. 

Cześć

Napisałeś:

(narty dla kobiet są lżejsze, "delikatniejsze" (wymagają mniej siły)

Wymagają mnie siły do czego?

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

Napisałeś:

(narty dla kobiet są lżejsze, "delikatniejsze" (wymagają mniej siły)

Wymagają mnie siły do czego?

Pozdrowienia

 

Chyba chodziło o noszenie do samochodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, kascyk napisał:

Dzikuje za odpowiedź. Co do butów wiem, ze muszą być twardsze, ale narazie mam okazje kupić narty wiec skupiam sie na tym. jaka długość narty przy 160cm bedzie dobra?143 mam do brody 148 do nosa.

Głosuję za 155 mimo wszystko :) (oczywiście, jeśli celujesz w SL)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mitek napisał:

Czujesz się niedopieszczony lakonicznością rad? To Ty poprowadziłeś temat na zasadzie: "OK ale ja jednak wiem swoje więc doradźcie konkretnie czy ten model..." a to bzdura przecież i przekonasz się o tym, oby jak najszybciej bo to będzie znaczyło, że szybko się uczysz i nabierasz doświadczenia.

Jeż.li chcesz robić postępy to nie kupuj sobie narty: "na której Ci się dobrze, łatwiej itd. jeździ" - bo ona tylko spowolni postęp. Kup nartę na wyrost a za rok podziękujesz. Nie sugeruj się też właściwościami nart takimi jak np. szerokość pod butem. Im będzie szersza tym CI będzie łatwiej jeździć na zasadzie obracającej się miski i znowu z postępów nici.

I nie wpadnij w ślepą uliczkę uczenia się skrętu ciętego za wszelką cenę. No i nabierz pokory - na nartach, w górach to bardzo ważna cecha - to może jeszcze za 10 -15 lat będzie OK, czego Ci niniejszym życzę.

A co do szerokości pod butem i promienia skrętu to napisz dlaczego akurat f18 wybrałeś?

Czuję brak opisów od osób, które dwa trzy lata temu zmienili sprzęt o klasę czy nawet dwie na wyższy. Widzę, że tu raczej chwali się co się potrafi i mocno przemilcza jakie były początki. Na porady jestem otwarty zawsze o ile nie są to porady na zasadzie w d ... ie byłeś g ...no wiesz bez żadnego choćby minimalnego uzasadnienia. Po raz kolejny się powtórzę: lubię skręcać, lubię wykorzystać całą szerokość trasy jak tylko mogę, a speed mnie nie kręci choć jak każdemu i mi zdarza się pojechać odrobinę szybciej. Skrętu ciętego się uczę. Nie powala mnie na stoku czyli tragedii nie ma, ale najprawdopodobniej jadę go ze zbyt szeroko rozstawionymi nartami. Co do kręcenia się jak jajko i szerokości pod butem to taki, a nie inny wybór z powodu jazdy prawy do lewego, lewy do prawego 😀 i dlatego też F 18.

Edytowane przez Sławek Nikt
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Sławek Nikt napisał:

Czuję brak opisów od osób, które dwa trzy lata temu zmienili sprzęt o klasę czy nawet dwie na wyższy. Widzę, że tu raczej chwali się co się potrafi i mocno przemilcza jakie były początki. Na porady jestem otwarty zawsze o ile nie są to porady na zasadzie w d ... ie byłeś g ...no wiesz bez żadnego choćby minimalnego uzasadnienia. Po raz kolejny się powtórzę: lubię skręcać, lubię wykorzystać całą szerokość trasy jak tylko mogę, a speed mnie nie kręci choć jak każdemu i mi zdarza się pojechać odrobinę szybciej. Skrętu ciętego się uczę. Nie powala mnie na stoku czyli tragedii nie ma, ale najprawdopodobniej jadę go ze zbyt szeroko rozstawionymi nartami. Co do kręcenia się jak jajko i szerokości pod butem to taki, a nie inny wybór z powodu jazdy prawy do lewego, lewy do prawego 😀 i dlatego też F 18.

Cześć

A więc...;)

W jednym z poprzednich postów napisałeś, ze chcesz sobie kupić narty jak najbardziej dopasowane do siebie. Jedyne sensowne dopasowanie nart to wybór grupy, która Cie interesuje np. GS, SL, FR itd.

Z tego co piszesz, lubisz skręcać ale... wykorzystujesz całą szerokość stoku - jednoznacznie wskazuje to na nartę zbliżoną do GS. A szukasz w SL???

Ja jeżdżę od zawsze na nartach GS więc wybór grupy mam z głowy. A wybór narty... biorę tą która mi się podoba i ma najlepszą cenę. Nic więcej nie da się zrobić. Testy, próby pod katem zakupu itd to ściema. Zbyt wiele zmiennych wpływa na odczucia z jazdy aby wybrać dobrze.

F 18 nie pasuje więc do obrazu narciarza, który nakreśliłeś a jeżeli już to najdłuższa. Konstrukcyjnie ta narta nie budzi zaufania. Sam tekst o odciążeniu konstrukcyjnym już powinien wiele mówić. Pamiętaj: dobra narta to ciężka narta a ciężka narta to trwała narta - a sam zaznaczasz, ze chcesz nartę na lata bo będziesz o nią dbał. Moim zdaniem już ta cecha konstrukcyjna - air carbon zamiast klejonego drewna dyskwalifikuje tę nartę. Dalej opis walki o lekką konstrukcję - czyli o obniżenie jej właściwości jezdnych aby osiągnąć niższą wagę. Z pewnością nie jest to narta na lata!

Nauka skrętu ciętego, bez opanowania, odciążenia, fazy sterowania skrętem oraz automatyzmu w zmianie śladu cięty ślizgowy i odwrotnie to błąd. Za szeroka pozycja na nartach zdarza się niezwykle rzadko. Może być szeroka tam gdzie można węziej na przykład ale nie jest to błąd tylko brak ekonomiki jazdy raczej. Tym się nie martw.

To tyle. Jeżeli chcesz zweryfikować swój wybór pisz.

Pozdrowienia

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sławek Nikt napisał:

Po takim uzasadnieniu przyszło mi to do głowy 😀 Chętnie wysłucham propozycji.

Nie. Ty podaj propozycje a ja ocenię czy są dobre. A jak nie to wtedy pomogę. Nie znam się na takich nartach i musiałbym wykonać identyczna pracę jak Ty a wspominałeś, że wiesz o co chodzi.

Sugestie moje są takie:

- szukaj narta z drewnianym rdzeniem - będą lepsze niż jakikolwiek z innym i trwalsze

- wystrzegaj się nart a bajerami typu podwójny czy potrójny promień skrętu, uvo, czy inne rzeczy, które w jeździe są nieodczuwalne a podnoszą cenę

- odrzuć każdą nartę, w opisie której jest napisane, że coś z nią zrobiona aby była lżejsza. Narta leży na ziemi a my na niej stoimy a nie odwrotnie więc takie dążenie jest bez sensu z punktu widzenia jakości jazdy a rządzą nim inne względy

Pozdrowienia

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mitek napisał:

Moim zdaniem już ta cecha konstrukcyjna - air carbon zamiast klejonego drewna dyskwalifikuje tę nartę.

Przepraszam dyskutujemy tu o tej narcie (cytat ze strony Zawojski) bo to jednak chyba kanapka?

Producent: Fischer
Model: Progressor F18 Allride
Kod Produktu: P09518/T40218 RS11 GW Powerrail Brake 78
Sezon: 2018/2019

Jeśli kochasz prędkość ale jednocześnie od czasu do czasu lubisz pojeździć rekreacyjnie, Progressor F18 jest dla Ciebie.
Kształt Razorshape zapewnia płynną jazdę w każdym skręcie, a system Dual Radius zmianę charakterystyki narty.
Zauważalnie lżejsza konstrukcja dzięki drewnianemu rdzeniowi Air Tec.

Specyfikacja:
- Waga: 1800g/167 cm,
- Taliowanie: 122-74-103,
- Promień: 12-15m/167 cm,
- Dedykowane wiązania: T40218,
- Dla kogo? Średniozaawansowani,
- Na stoku: 70%,
- Poza trasą: 30%,
- Narty zjazdowe dla małych i średnich skrętów,
- Skoncentruj się na stabilności i szybkości,
- Szczególnie gładka, lekka i łatwa w prowadzeniu.

Technologie:
- Sandwich Sidewall Construction:

Laminowana konstrukcja z drewnianym rdzeniem i ściankami bocznymi zamknięte w klasycznej konstrukcji "kanapki"
do podparcia krawędzi w celu uzyskania najwyższej stabilności, wytrzymałości i trwałości.
- Air Carbon:
Zaawansowany technologicznie, ultralekki i ekstremalnie wytrzymały materiał opracowany przez przemysł kosmiczny. Poprawia prowadzenie i osiągi narty.
- Carbon Tex:
Niezwykle mocne i lekkie paski włókna węglowego umieszczone w pojedynczej, elastycznej warstwie dla lepszej wytrzymałości poprzecznej i rozpraszania energii.
- Air Tec:
Specjalna budowa drewnianego rdzenia redukująca masę o 25% bez utraty właściwości narty. Konstrukcja pozostaje sprężysta i stabilna.
- Dual Radius System:
Dual Radius to sprawdzone rozwiązanie oparte na dwóch promieniach skrętu, pozwalające na osiągnięcie jeszcze większej wydajności zarówno podczas jazdy slalomowej jak i gigantowej.
Krótszy promień skrętu dziobów ułatwia inicjację skrętu, podczas gdy większy promień piętek powoduje, że narty podczas jazdy długim skrętem, są bardzo stabilne i doskonale trzymają krawędź.
- On-Piste Rocker:
Krótsza powierzchnia styku narty z podłożem oznacza łatwiejszą inicjację skrętu. ROCKER pozwala również kontrolować nartę z użyciem znacznie mniejszej siły.
Pochyłe ścianki boczne nadają narcie charakterystyczny wygląd ale przede wszystkim obniżają jej wagę!
Jednocześnie wraz z za wyglądem idzie sportowy charakter narty, która poprzez mniejszą powierzchnię styku z podłożem może być szybsza.
- Razorshape:
Wypełnione ścianki boczne nadają nartom wyjątkowy kształt przypominający żyletkę. Oczywiście to przede wszystkim oszczędza na wadze.
Z drugiej strony ten nowy, wyróżniający się kształt narty oferuje sportowym narciarzom dodatkową prędkość i akcję, ponieważ ma mniejszą powierzchnię kontaktu w śniegu.
- Allride:
Najnowsza wariacja Powerrail dla lepszego transferu mocy. Cechy szczególne: możliwość regulacji bez użycia narzędzi, nadaje się do wypożyczenia.

 Pozdrawiam

mirekn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mirekn napisał:

Przepraszam dyskutujemy tu o tej narcie (cytat ze strony Zawojski) bo to jednak chyba kanapka?

Producent: Fischer
Model: Progressor F18 Allride
Kod Produktu: P09518/T40218 RS11 GW Powerrail Brake 78
Sezon: 2018/2019

Jeśli kochasz prędkość ale jednocześnie od czasu do czasu lubisz pojeździć rekreacyjnie, Progressor F18 jest dla Ciebie.
Kształt Razorshape zapewnia płynną jazdę w każdym skręcie, a system Dual Radius zmianę charakterystyki narty.
Zauważalnie lżejsza konstrukcja dzięki drewnianemu rdzeniowi Air Tec.

Specyfikacja:
- Waga: 1800g/167 cm,
- Taliowanie: 122-74-103,
- Promień: 12-15m/167 cm,
- Dedykowane wiązania: T40218,
- Dla kogo? Średniozaawansowani,
- Na stoku: 70%,
- Poza trasą: 30%,
- Narty zjazdowe dla małych i średnich skrętów,
- Skoncentruj się na stabilności i szybkości,
- Szczególnie gładka, lekka i łatwa w prowadzeniu.

Technologie:
- Sandwich Sidewall Construction:

Laminowana konstrukcja z drewnianym rdzeniem i ściankami bocznymi zamknięte w klasycznej konstrukcji "kanapki"
do podparcia krawędzi w celu uzyskania najwyższej stabilności, wytrzymałości i trwałości.
- Air Carbon:
Zaawansowany technologicznie, ultralekki i ekstremalnie wytrzymały materiał opracowany przez przemysł kosmiczny. Poprawia prowadzenie i osiągi narty.
- Carbon Tex:
Niezwykle mocne i lekkie paski włókna węglowego umieszczone w pojedynczej, elastycznej warstwie dla lepszej wytrzymałości poprzecznej i rozpraszania energii.
- Air Tec:
Specjalna budowa drewnianego rdzenia redukująca masę o 25% bez utraty właściwości narty. Konstrukcja pozostaje sprężysta i stabilna.
- Dual Radius System:
Dual Radius to sprawdzone rozwiązanie oparte na dwóch promieniach skrętu, pozwalające na osiągnięcie jeszcze większej wydajności zarówno podczas jazdy slalomowej jak i gigantowej.
Krótszy promień skrętu dziobów ułatwia inicjację skrętu, podczas gdy większy promień piętek powoduje, że narty podczas jazdy długim skrętem, są bardzo stabilne i doskonale trzymają krawędź.
- On-Piste Rocker:
Krótsza powierzchnia styku narty z podłożem oznacza łatwiejszą inicjację skrętu. ROCKER pozwala również kontrolować nartę z użyciem znacznie mniejszej siły.
Pochyłe ścianki boczne nadają narcie charakterystyczny wygląd ale przede wszystkim obniżają jej wagę!
Jednocześnie wraz z za wyglądem idzie sportowy charakter narty, która poprzez mniejszą powierzchnię styku z podłożem może być szybsza.
- Razorshape:
Wypełnione ścianki boczne nadają nartom wyjątkowy kształt przypominający żyletkę. Oczywiście to przede wszystkim oszczędza na wadze.
Z drugiej strony ten nowy, wyróżniający się kształt narty oferuje sportowym narciarzom dodatkową prędkość i akcję, ponieważ ma mniejszą powierzchnię kontaktu w śniegu.
- Allride:
Najnowsza wariacja Powerrail dla lepszego transferu mocy. Cechy szczególne: możliwość regulacji bez użycia narzędzi, nadaje się do wypożyczenia.

 Pozdrawiam

mirekn

Cześć

Zaprzeczają sami sobie. Z jednej strony klasyczny twardy rdzeń. Z drugiej Air Tec osłabiający ten rdzeń i Air Carbon mający wyrównać starty. Dla mnie badziewie.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rdzeń

7 minut temu, mirekn napisał:

Przepraszam dyskutujemy tu o tej narcie (cytat ze strony Zawojski) bo to jednak chyba kanapka?

Tak, drewniany rdzeń i sandwich. Ze strony fischera:

"Drewniany rdzeń w połączeniu ze ścianami bocznymi z tworzywa ABS zamknięte w klasycznej konstrukcji 'kanapki' zapewniają narcie optymalną sztywność i spężystość."

https://www.fischersports.com/pl_pl/progressor-f18-141?c=442

Bardzo dobre narty F18 i F19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Mitek napisał:

Z drugiej Air Tec osłabiający ten rdzeń i Air Carbon mający wyrównać starty.

To chyba taki "trynd" z tą wagą tj taki marketing lżejsze=lepsze.;)  Ale sam kupuję tylko po paru zjazdach coś około 1700 g dla 138/99/120 czyli niby też lekkie więc marketing działa.;)

Pozdrawiam

mirekn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mirekn napisał:

To chyba taki "trynd" z tą wagą tj taki marketing lżejsze=lepsze.;)  Ale sam kupuję tylko po paru zjazdach coś około 1700 g dla 138/99/120 czyli niby też lekkie więc marketing działa.;)

Pozdrawiam

mirekn

Cześć

To co Ty kupujesz tak samo jak to co ja kupuje nie ma żadnego znaczenia. Ważne jest to co jest dobre a do jazdy po przygotowanej trasie dla osoby średnio zaawansowanej i to co Ty kupujesz i to co ja jest gówno warte. No może to co ja ma jeszcze pewnie potencjał przyszlościowy...dla odważnych.;)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, WojtekM napisał:

Tak, rdzeń

Tak, drewniany rdzeń i sandwich. Ze strony fischera:

"Drewniany rdzeń w połączeniu ze ścianami bocznymi z tworzywa ABS zamknięte w klasycznej konstrukcji 'kanapki' zapewniają narcie optymalną sztywność i spężystość."

https://www.fischersports.com/pl_pl/progressor-f18-141?c=442

Bardzo dobre narty F18 i F19.

Drewniany rdzeń ze ściankami.... a dalej  Technologia Air-tech która powoduje że drewniany rdzeń jest o 25% lżejszy od drewnianego rdzenia. 

W innych nartach Fischer tego nie stosuje wprowadzili to chyba w sezonie 15/16 i do tej pory pozostaje to tylko w F18 i F19. "Chłyt matetingowy".

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

To co Ty kupujesz tak samo jak to co ja kupuje nie ma żadnego znaczenia. Ważne jest to co jest dobre a do jazdy po przygotowanej trasie dla osoby średnio zaawansowanej i to co Ty kupujesz i to co ja jest gówno warte. No może to co ja ma jeszcze pewnie potencjał przyszlościowy...dla odważnych.;)

Pozdrowienia

@Mitek możesz rozwinąć myśl z fragmentu "...do jazdy po przygotowanej trasie dla osoby średnio zaawansowanej i to co Ty kupujesz i to co ja jest gówno warte." 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dario0815 napisał:

@Mitek możesz rozwinąć myśl z fragmentu "...do jazdy po przygotowanej trasie dla osoby średnio zaawansowanej i to co Ty kupujesz i to co ja jest gówno warte." 

To znaczy tyle co nie mierz innych swoją miarą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Dario0815 napisał:

@Mitek możesz rozwinąć myśl z fragmentu "...do jazdy po przygotowanej trasie dla osoby średnio zaawansowanej i to co Ty kupujesz i to co ja jest gówno warte." 

Cześć

Mirekn podał parametry jakiejś przedziwnej deski chyba coś wyspecjalizowanego do skitourów. Ja jeżdżę na sportowych GS - obie raczej nie za bardzo dla średniaka. Ale tak jak jego jest absolutnie bez przyszłości dla takiej osoby, tak moja, jak młoda sprawna i odważna może być bardzo przyszłościowym wyborem.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że seria redster np. model XT przyszła mi na myśl, ale szczerze pisząc to nie wiem czy jestem gotowy na narty o takim potencjale, dlatego na sezon czy dwa może jednak zakupić wspomniane efy 17czy 18 albo coś w tych parametrach i się podszkolić, a za rok czy dwa iść w konkretniejszy sprzęt ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Sławek Nikt napisał:

nie wiem czy jestem gotowy na narty o takim potencjale

Szczerze mówiąc to "potencjał" jest w większości dorobioną legendą. Nie mówię o nartach dla zawodników. Tego Atomica z powodzeniem ujeżdża żona jak córka nie widzi, :) Uważam, że to typowe narty dla średniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...