JC Napisano 6 Wrzesień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 6 Wrzesień 2010 Jutro będę w fabryce Stoeckli w Szwajcarii. Jestem ciekawy jak wygląda produkcja szwajcarskich nart w porównaniu do "wielkich" tego rynku. Po jutrze Wintersteiger w Austrii i bliskie spotkanie z maszynami ... do przygotowania nart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 6 Wrzesień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 6 Wrzesień 2010 no to czekamy JC na relację, gdyż paru wielbicieli marki "sztekli" na tym forum się znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 7 Wrzesień 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 7 Wrzesień 2010 Zaraz się zbieram do fabryki, choć to zbyt szumnie powiedziane, bo przy innych brandech to raczej manufaktura. Jako, że miałem okazję być już u kilku producentów ciekawy jestem porównania. Pozdrowienia z Wolhusen koło Lucerny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 7 Wrzesień 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 7 Wrzesień 2010 Wizyta w Stoeckli za mną, a jutro Wintersteinger. Pozdrowienia z Ried w Austrii. Tak na marginesie - kilka ulic dalej jest fabryka ...Fischera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bończa Napisano 8 Wrzesień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 8 Wrzesień 2010 I jak tam w Stoeckli - rzeczywiście ręczna robota, czy to już przeszłość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 8 Wrzesień 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 8 Wrzesień 2010 I jak tam w Stoeckli - rzeczywiście ręczna robota, czy to już przeszłość? Ręczna robota w każdym calu! Jesteśmy pod wrażaniem jak dużo uwagi przywiązuje się do jakości i dokładności. Wszystko idzie w parze z ekologią. fabryka faktycznie nie jest duża. Produkuje go 45 tys. nart rocznie. Mieliśmy okazję przyjrzeć się produkcji narty od projektu do pakowania. Ciekawostką jest sposób klejenia nart, który jest odmienny od konkurencji. Można powiedzieć, że elementy nart Stoeckli zanim zostaną złożone "dojrzewają" kilka dni. Przed chwilą wyszliśmy z fabryki Wintersteiger. Mieliśmy okazję zapoznać się z produkcją maszyn do obróbki nart. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 8 Wrzesień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 8 Wrzesień 2010 Ciekawostką jest sposób klejenia nart, który jest odmienny od konkurencji. a propos ciekawostek w klejeniu nart to ostatnio zaskoczył mnie nieco program na discovery, pokazujący produkcję dynastara, a dokładnie modelu legend 8000. jesionowy rdzeń narty nie był wykonanywany z jednego kawałka drewna tylko z dwóch z naciętymi ząbkami, sklejonymi mniej więcej w połowie narty. do tej pory żyłem w przekonaniu, że rdzeń wykonuje się z jednolitego kawałka. a jak to JC wygląda w przypadku Stoeckli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bończa Napisano 8 Wrzesień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 8 Wrzesień 2010 To fajnie, że wciąż ręcznie pracują, zwracają uwagę na ekologię i nie mają takiej "napinki" na sprzedaż i marketing, jak inne firmy. Kiedyś chętnie spróbuję pojechać na tych nartach i może w przyszłości się przesiądę. Dzięki za relacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 8 Wrzesień 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 8 Wrzesień 2010 a propos ciekawostek w klejeniu nart to ostatnio zaskoczył mnie nieco program na discovery, pokazujący produkcję dynastara, a dokładnie modelu legend 8000. jesionowy rdzeń narty nie był wykonanywany z jednego kawałka drewna tylko z dwóch z naciętymi ząbkami, sklejonymi mniej więcej w połowie narty. do tej pory żyłem w przekonaniu, że rdzeń wykonuje się z jednolitego kawałka. a jak to JC wygląda w przypadku Stoeckli? Jak najbardziej tak jest. Rdzenie są wykonywane w ten sposób, ponieważ narta w różnych miejscach musi zapewniać rożna elastyczność. Chodzi też o zwiększenie odporność materiału, drewna, na uszkodzenia. W Stoecki w kilku modelach nart np. rdzenie są wykonane z połączonych drewna i włóka szklanego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajowy01 Napisano 23 Wrzesień 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Wrzesień 2010 A czy można liczyć na jakąś odrobinę obszerniejszą relację z tej wizyty? Czy wszystko jest okryte tajemnicą Jeszcze a propos sąsiadów i wizyt - w tym wypadku tajemnicza wizyta sąsiedzka http://ntn.pl/artykuly/aktualnosci/?a=10768 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 12 Październik 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 12 Październik 2010 Zdjęcia produkcji nart Stoeckli Zapraszam do obejrzenia zdjęć z produkcji nart Stoeckli http://www.skionline.pl/sprzet/?co=galerie&g_co=galeria&g_id=694&g_numer_zdj=1 Na zdjęciach widać, że to ręczna robota 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 Pawlak zza Buga by powiedział: Jakaż to renczna produkcja! Powymyślali durackie maszyny bo siły w rencach nie mieli. Ja prawdę mówiąc myślałem ,że to taka prastara manufaktura. A tu widzę normalna średniej wielkości linia produkcyjna. I w związku z tym ,że nie jest w pełni zautomatyzowana to trzeba ją nazywać ręczną produkcją. Ciekawe te fotki z poszczególnych etapów powstawania narty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 A myślał ktoś z was żeby zrobić sobie takie narty DIY - jak to robią na przykład hobbyści elektronicy. Wg własnych projektów czy też na wzór sprawdzonych produktów dudłają swoje kolumny, wzmacniacze, gramofony i inne cuda. Stolarze do dzieła. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 A myślał ktoś z was żeby zrobić sobie takie narty DIY - jak to robią na przykład hobbyści elektronicy. Wg własnych projektów czy też na wzór sprawdzonych produktów dudłają swoje kolumny, wzmacniacze, gramofony i inne cuda. Stolarze do dzieła. Pozdrawiam. Na takich to pokolenie moich dziadków jeździło. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bończa Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 Super to przyfociłeś Nie miałem pojęcia o produkcji, a teraz czuję, jakbym tam był. Zastanawiam się, czy proces powstawania nart zawodniczych różni się znacząco od tego co widać na zdjęciach? czy tylko na pewnym etapie są przekazywane do tuningu - czy dali Wam to zaobserwować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 (edytowane) A myślał ktoś z was żeby zrobić sobie takie narty jasne, że tak. wymyśliłem w tym roku (oczywiście w lecie), że zrobię sobie własne dechy na któreś z okrągłych urodzin, a że czas leci nieubłaganie więc pewnie na 50te się wyrobię no ale raczej konkurencją dla Stockli nie zostanę na razie z lubością oddaję się lekturze http://www.skibuilders.com/howto/ EOT a wracając do tematu. nie wiem skąd mi się to wzięło, ale mam straszny sentyment do marki Stockli, i ta relacja mnie w nim umacnia, choć na razie jeździłem tylko na Wojtusiowych Laserkach Edytowane 13 Październik 2010 przez ravick97 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smiths23 Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 super, piekna fotorelacja:) kiedyś w tv tylko już nie wiem na jakim programie pokazywali produkcje nart, była to bodajże manufaktura Blossom'a. Fajnie wszystko po kolei było pokazane. A na Laser'ach wojtusia też miałem okazje sie przejechać ale nie było warunków żeby je dobrze stestować, był świeży opad wtedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 (edytowane) Zastanawiam się, czy proces powstawania nart zawodniczych różni się znacząco od tego co widać na zdjęciach? czy tylko na pewnym etapie są przekazywane do tuningu - czy dali Wam to zaobserwować? Ciekawą informację w tym temacie podał swego czasu NTN (a za nim Gajowy w tym temacie - post nr 10), a dotyczyła ona współpracy, a dokładniej wizyty Fishera w fabryce Stockli w ramach przygotowań nart na sezon 2010/2011 dla Simona Ammanna. cytuję: "Jedno jest pewne, nie była to wizyta kurtuazyjna. Przywieziono bowiem dwie pary, których dynamikę szczegółowo badano na specjalistycznych maszynach, które ustawione są w „departamencie wyścigowym”, czyli tam, gdzie trafiają narty przeznaczone do wyczynu na najwyższym poziomie. Nawet nie wszyscy pracownicy Stöckli mają tam wstęp" Edytowane 13 Październik 2010 przez ravick97 odowłanie się do postu nr 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemo_narciarz Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 ciekawa galeria:) dzięki. JC Ty to masz fajnie:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 a wracając do tematu. nie wiem skąd mi się to wzięło, ale mam straszny sentyment do marki Stockli, i ta relacja mnie w nim umacnia, choć na razie jeździłem tylko na Wojtusiowych Laserkach Ja to sobie jak wiecie nawet ostatnio zakupiłem Stormridery Light Zobaczymy jak będą jechały. A narta faktycznie lekka jest. Jest to narta używana. Zauważyłem, że jej sztywność w przedniej części tak do 1/4 długości od dzioba jest dużo mniejsza niż pozostałej części nary. Biorąc pod uwagę, że przeznaczenie narty jest poza trasę myślę, że to zamierzone przez producenta a nie powstało w wyniku eksploatacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 13 Październik 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 Nawet nie wszyscy pracownicy Stöckli mają tam wstęp" Miałem to szczęście, że byłem tam, co widać na zdjęciach. Narty Simmona właśnie były w trakcie badań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjay86 Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 zreszta na fotkach widac akurat "sport department", doslowanie chyba jest to taka "komórka" w calej fabryce p.s. troche OT, ciekawe, ze "stare" raceowe wizania Atomica dalej sa z powodzeniem stosowane przez wielu zawodnikow???nie mialem pojecia, ze sa on takze w Stoecklach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magelan Napisano 13 Październik 2010 Zgłoszenie Share Napisano 13 Październik 2010 Te czerwone Gs-y są zaj........ mam takie, no trochę starsze ale i tak są .........:eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.