Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

GP Malezja 2010


Rekomendowane odpowiedzi

Oglądam teraz powtórkę niedzielnego wyścigu i dalej mnie trzęsie:D z nerwów.No, ale już w ten piątek następne GP Sepang.Program godzinowy według polskiego czasu:Practice 1 FRI 04:00Practice 2 FRI 08:00Practice 3 SAT 07:00Qualifying SAT 10:00Race SUN 10:00Ludzie z Renault w Enstone przygotowują nowe części do bolidów na ten wyścig.Zdjęcie przedstawia laminatora, który szykuje nowy pakiet. Ma to zapewnić R30 lepszy docisk.

26533_381802492427_198125027427_4020692_208670_n.jpg

26533_381802492427_198125027427_4020692_208670_n.jpg.1506e8a82afeb779038134c0d5a84950.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formuła 1. Na torze w Malezji będzie gorąco

Trzy dni przed pierwszymi treningami Grand Prix Malezji Robert Kubica apeluje: - Więcej rozsądku! Wcale nie jesteśmy tacy szybcy.

Na torze Sepang wszystkie okoliczności zapewniające emocje w Australii mogą się powtórzyć, z wyjątkiem toru ulicznego i rześkiego jesiennego powietrza Melbourne.

Jedna okoliczność przemawia na niekorzyść Kubicy - jego renault ma znacznie lepszą przyczepność mechaniczną niż wywołaną aerodynamicznym dociskiem. Pierwsze było ważne na ulicach Melbourne, drugie jest ważne w wykoncypowanym torze w Malezji. W Australii Kubica mógł się w nieskończoność bronić przed szybszym McLarenem, w Malezji takiej szansy nie będzie. Jest tam więcej miejsc, gdzie można wyprzedzać, tor jest szerszy niż w Melbourne.

Druga przemawia na jego korzyść - renault jakimś cudem lepiej sprawuje się, gdy jest gorąco, a w Malezji jest nieludzko gorąco. Chodzi o dogrzanie opon, problem z którym zespół boryka się w kwalifikacjach. Nieutrzymujące odpowiedniej temperatury - ok. 100 st. C - gumy są mniej przyczepne. W czasie wyścigu się nagrzewają, ale w kwalifikacjach nie zdążają i bolid osiąga gorsze wyniki. Na podobne problemy narzeka Hamilton w mclarenie.

Pozostałe okoliczności są lub mogą być identyczne: w Malezji deszcz pada częściej niż w Australii, a najczęściej popołudniami. Wyścig na torze Sepang zacznie się wyjątkowo późno, bo o 16 (10 czasu polskiego), czyli idealnie w porze popołudniowego deszczyku. O 17 na torze może więc panować podniecający chaos.

Tylko że to wcale nie znaczy, że w związku z podobieństwami do Australii Kubica i w Malezji zajmie miejsce na podium. Bardzo ważne będzie - i bardzo niepewne - aby znaleźć się we właściwym miejscu toru o właściwej porze.

Tak jak w Australii

Gazeta.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie żadnych opadów, czy burz nie ma. Pół godziny sesji. Pietrov wyjechał. Kub zaraz wyjedzie. Pracują nad balansem i przyczepnością.

Robert wyjechał po raz trzeci - wcześniej uzyskał trzeci czas. Obecnie jest czwarty. Chwali balans bolidu.

Koniec sesji - P5.

Edytowane przez Bończa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki I treningu:

1. Hamilton McLaren-Mercedes 1.34,921 (19 okrążeń)

2. Rosberg Mercedes 1.35,106 + 0.185 (19)

3. Button McLaren-Mercedes 1.35,207 + 0.286 (25)

4. Schumacher Mercedes 1.35,225 + 0.304 (14)

5. Kubica Renault 1.35,402 + 0.481 (22)

6. Webber Red Bull-Renault 1.35,479 + 0.558 (22)

7. Sutil Force India-Mercedes 1.35,955 + 1.034 (20)

8. Alonso Ferrari 1.35,959 + 1.038 (20)

9. Vettel Red Bull-Renault 1.35,043 + 1.122 (19)

10. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1.36,100 + 1.179 (20)

11. Massa Ferrari 1.36,451 + 1.530 (22)

12. Kobayashi Sauber-Ferrari 1.36,503 + 1.582 (28)

13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1.36,645 + 1.724 (18)

14. Pietrow Renault 1.36,712 + 1.791 (9)

15. Di Resta Force India-Mercedes 1.36,891 + 1.970 (25)

16. De la Rosa Sauber-Ferrari 1.36,899 + 1.978 (24)

17. Hulkenberg Williams-Cosworth 1.37,802 + 2.881 (27)

18. Barrichello Williams-Cosworth 1.38,278 + 3.357 (18)

19. Trulli Lotus-Cosworth 1.39,460 + 4.539 (21)

20. Glock Virgin-Cosworth 1.39,755 + 4.834 (17)

21. Di Grassi Virgin-Cosworth 1.40,159 + 5.238 (25)

22. Fauzy Lotus-Cosworth 1.40,721 + 5.800 (19)

23. Senna HRT-Cosworth 1.41,832 + 6.911 (27)

24. Chandhok HRT-Cosworth 1.41,966 + 7.045 (24)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie żadnych opadów, czy burz nie ma. Pół godziny sesji. Pietrov wyjechał. Kub zaraz wyjedzie. Pracują nad balansem i przyczepnością.

Robert wyjechał po raz trzeci - wcześniej uzyskał trzeci czas. Obecnie jest czwarty. Chwali balans bolidu.

Koniec sesji - P5.

Ty masz zdrowie :) ... 4:40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki II treningu:

1. Hamilton McLaren-Mercedes 1.34,175 (27 okrążeń)

2. Vettel Red Bull-Renault 1.34,441 + 0.266 (28)

3. Rosberg Mercedes 1.34,443 + 0.268 (30)

4. Button McLaren-Mercedes 1.34,538 + 0.363 (24)

5. Schumacher Mercedes 1.34,674 + 0.499 (30)

6. Kubica Renault 1.35,148 + 0.973 (34)

7. Alonso Ferrari 1.35,581 + 1.406 (34)

8. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1.35,660 + 1.485 (39)

9. Pietrow Renault 1.35,872 + 1.697 (20)

10. Sutil Force India-Mercedes 1.35,957 + 1.782 (32)

11. Kobayashi Sauber-Ferrari 1.36,018 + 1.843 (38)

12. Liuzzi Force India-Mercedes 1.36,221 + 2.046 (34)

13. De la Rosa Sauber-Ferrari 1.36,325 + 2.150 (33)

14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1.36,325 + 2.150 (39)

15. Massa Ferrari 1.36,602 + 2.427 (30)

16. Barrichello Williams-Cosworth 1.36,813 + 2.638 (26)

17. Hulkenberg Williams-Cosworth 1.37,415 + 3.240 (19)

18. Trulli Lotus-Cosworth 1.38,454 + 4.279 (34)

19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1.38,530 + 4.355 (32)

20. Webber Red Bull-Renault 1.38,786 + 4.558 (13)

21. Glock Virgin-Cosworth 1.39,061 + 4.886 (23)

22. Di Grassi Virgin-Cosworth 1.39,158 + 4.983 (29)

23. Chandhok HRT-Cosworth 1.41,084 + 6.909 (27)

24. Senna HRT-Cosworth 1.41,481 + 7.306 (32)

Robert jak na razie bardzo dobrze :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę... Q3 zakończone. Zobaczcie jakie asy są za burtą. :D

Brawo Renault za wyczucie i Kubica za umiejętności prowadzenia w trudnych warunkach.

Świetnie w Q2. W Q1 Kubica wyjazd jako pierwszy. Znakomita taktyka Renault, ale niestety przerwano sesję. Szkoda, bo Robert miał niewiarygodną szansę na Pole Position. Półtorej minuty później ta ulewa i byłoby genialnie.

Korzystajcie z Live Timingu: http://www.formula1.com/live_timing/

Edytowane przez michalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Q1 Kubica wyjazd jako pierwszy. Znakomita taktyka Renault, ale niestety przerwano sesję. Szkoda, bo Robert miał niewiarygodną szansę na Pole Position. Półtorej minuty później ta ulewa i byłoby genialnie.

Korzystajcie z Live Timingu: http://www.formula1.com/live_timing/

Na odwrót - to Q1 :)

A szanse na pole position miał chyba mniejsze niż niż na karę chyba :rolleyes:

Teraz jadą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Z tych nerwów kolejność Q mi się poprzestawiała. :rolleyes:

Nie byłoby za to kary bo nie było zagrożenia dla innych kierowców. To samo przed wznowieniem Q3 zrobiła Force India. Cóż, mogło być P1, a jest P6. Ciekawy wyścig jutro będzie. :D

Wypowiedź Roberta po Qualu:

– Warunki były zmienne, więc czasówka była sporą loterią. Przez pierwszy i drugi etap przeszliśmy bardzo gładko. Wyjeżdżaliśmy w odpowiednich momentach i na dobrych oponach. Wszystko było bardzo dobrze. Niestety ostatni segment trochę nam nie wyszedł. Nasze prognozy pogody pokazywały, że po restarcie w ostatnich pięciu minutach trzeciej czasówki znowu będzie ostro padało, dlatego już na pierwszym okrążeniu bardzo mocno naciskałem. Było całkiem udane, ale niestety przez to skończyły się opony, tor wysychał, a ja nie mogłem już się poprawić. Spadłem bodajże z drugiego miejsca na szóste. Trochę szkoda, chociaż szóste pole też nie jest złe. Tak to jest – stwierdził Kubica, po czym dodał. – Pewnie lepiej by było nie naciskać tak mocno na pierwszym kółku pomiarowym i potem, gdy droga przesychała, naciskać mocniej.

Wiemy już co i jak... ;)

Edytowane przez michalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było dobrze. Zyskaliśmy 12 pkt. Tak trzymać.

Trzy silniki Renault w top4.

- To był kolejny przyjemny wyścig - mówił Robert Kubica. - Samochód miał równe osiągi i utrzymywał dobre tempo przez całe popołudnie. Start był bardzo ważny, ponieważ w pierwszym zakręcie wyprzedziłem Hulkenberga, a po dobrym wyjściu z zakrętu nr2 mogłem minąć Sutila. Potem wypracowałem przewagę nad samochodami, które były za mną, ale nie mieliśmy tempa, aby dogonić Rosberga. Czwarta pozycja to dobry rezultat, dzięki któremu mamy kolejne ważne punkty.

Edytowane przez Bończa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było dobrze. Zyskaliśmy 12 pkt. Tak trzymać.

Trzy silniki Renault w top4.

- To był kolejny przyjemny wyścig - mówił Robert Kubica. - Samochód miał równe osiągi i utrzymywał dobre tempo przez całe popołudnie. Start był bardzo ważny, ponieważ w pierwszym zakręcie wyprzedziłem Hulkenberga, a po dobrym wyjściu z zakrętu nr2 mogłem minąć Sutila. Potem wypracowałem przewagę nad samochodami, które były za mną, ale nie mieliśmy tempa, aby dogonić Rosberga. Czwarta pozycja to dobry rezultat, dzięki któremu mamy kolejne ważne punkty.

A w innym wywiadzie czytałem, że silnik się przegrzewał i nie mógł jechać zbyt blisko Rosberga, aby zachować odpowiednie chłodzenie.:mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...