Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

F1- Sezon 2010


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...

Oto oficjalna lista zespołów F1 zatwierdzona przez FIA na sezon 2010.

Lista startowa:

Vodafone McLaren Mercedes

1.Jenson Button

2.Lewis Hamilton

Samochód: McLaren-Mercedes

Mercedes GP Petronas F1 Team

3.Michael Schumacher

4.Nico Rosberg

Samochód: Mercedes

Red Bull Racing

5.Sebastian Vettel

6.Mark Webber

Samochód: Red-Bull Renault

Scuderia Ferrari Marlboro

7.Felipe Massa

8.Fernando Alonso

Samochód: Ferrari

AT&T Williams

9.Rubens Barrichello

10.Nico Hulkenberg

Samochód: Williams-Cosworth

Renault F1 Team

11.Robert Kubica

12.Witalij Pietrow

Samochód: Renault

Force India F1 Team

14.Adrian Sutil

15.Vitantonio Liuzzi

Samochód: Force India-Mercedes

Scuderia Toro Rosso

16.Sebastien Buemi

17.Jaime Alguersuari

Samochód: Toro Rosso-Ferrari

Lotus F1 Racing

18.Jarno Trulli

19.Heikki Kovalainen

Samochód: Lotus-Cosworth

HRT F1 Team

20.TBA

21.Bruno Senna

Samochód: HRT-Cosworth

BMW Sauber F1 Team

22.Pedro de la Rosa

23.Kamui Kobayashi

Samochód: BMW Sauber-Ferrari

Virgin Racing

24.Timo Glock

25.Lucas di Grassi

Samochód: Virgin-Cosworth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polski szturm w Formule 1

Ruszyła pierwsza marketingowa szarża polskich firm w najdroższym sporcie świata - Formule 1, informuje "Puls Biznesu".

Producent energetycznego napoju Tiger zainwestował w Roberta Kubicę, a X-Trade Brokers, biuro maklerskie działające na rynku forex, zostało sponsorem jednego z najbardziej utytułowanych zespołów Formuły 1

http://biznes.interia.pl/news/polski-szturm-w-formule-1,1447924

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HP sponsorem Renault

HP będzie sponsorem Renault w 2010 i 2011 roku.

W ramach umowy, Renault F1 Team uzyska dostęp do technologii HP w celu dalszego zwiększenia wydajności na torze, silniejszy rozwój technologii cyfrowych symulacji przy użyciu serwerów HP High Performance Computing, oraz uzyskać dostęp do innowacyjnych wiodących na rynku narzędzi, takich jak High Definition System wideokonferencji SkyRoom.

HP będzie także współpracować z zespołem w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla poprzez wykorzystanie "zielonych" centrów danych, a 90% recyklingu, o niskiej energii pracy konsumpcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HP będzie sponsorem Renault w 2010 i 2011 roku.

W ramach umowy, Renault F1 Team uzyska dostęp do technologii HP w celu dalszego zwiększenia wydajności na torze, silniejszy rozwój technologii cyfrowych symulacji przy użyciu serwerów HP High Performance Computing, oraz uzyskać dostęp do innowacyjnych wiodących na rynku narzędzi, takich jak High Definition System wideokonferencji SkyRoom.

HP będzie także współpracować z zespołem w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla poprzez wykorzystanie "zielonych" centrów danych, a 90% recyklingu, o niskiej energii pracy konsumpcji.

Mój procesor się przegrzał jak to przeczytałem.:)

Ja nomalnie jak ten cycu Walduś Kiepski se tego no se nie rozumuje.:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No... nie było tak źle. Renault dość późno dostało części z najnowszego pakietu i drugi trening pracowali nad ustawieniami pod wyścig. Skoro RK potrafi być 3 (pierwszy trening) to nie jest źle.

Mnie zastanawia forma nowych teamów. No, jeszcze Lotus jakoś sobie radził, mimo, że się rozsypywał... ale HRT czy Virgin. Oni się snuli po torze. :eek:

Edytowane przez michalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie jest źle po qualu w GP Bahrajnu.

Zaskoczyły mnie RBRy. Spodziewałem się, że będą szybkie, ale nie myślałem o P1. :cool:

Skoro więc silniki Renault są konkurencyjne w stosunku do Ferrari i Mercedesa to nie może być źle w tej kwestii z bolidem Roberta. Miejmy nadzieję, że konkurencja nie zbliżyła się aż tak bardzo do oszczędnych jednostek Renault.

P9 Roberta oceniam pozytywnie, można było szybciej co pokazał w Q2, ale jest dobrze. Ten nowy pakiecik aero trochę poprawił wyniki Renault, ale nie jest jeszcze idealnie.

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że "Szumny" nie ma łatwego życia, jego wjazd do Q3 był bardzo niepewny. Ciężko będzie "dziadziusiowi" w tym sezonie. :D

Ogólnie fajny qual w Bahrajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomiczne czy nie? Jakie silniki w tym sezonie spalają najmniej paliwa?

"Informacje w tej sprawie zebrał reporter stacji BBC - Ted Kravitz. Brytyjczyk rozmawiając na padoku ze znanymi inżynierami dowiedział jak przedstawia się hipotetyczna konsumpcja paliwa tegorocznych jednostek napędowych.

Kravitz przyznał, że z tego co się dowiedział wynika, że Renault znacznie poprawiło moc swoich silników przez zimę, jak też ekonomikę spalania paliwa, a więc jasnym jest, że motor Renault RS27-2010 jest "najbardziej ekonomicznym silnikiem w stawce."

Kravitz cytuje słowa dyrektora technicznego Williamsa, Sama Michaela, który miał powiedzieć, że Mercedes i Cosworth są następnymi w stawce pod względem zużycia paliwa, gdy jednostka napędowa Ferrari jest najbardziej paliwożerna.

W związku tegorocznym zakazem uzupełniania paliwa samochody Red Bulla będą rozpoczynali wyścigi o 10 kg lżejsi niż samochody Ferrari, co zdaniem Sama Michaela dało blisko 10 sekund przewagi na pełnym dystansie wyścigu w Bahrajnie."

Tak twierdzi onestopstrategy.com

No to wychodzi na to, że RBR i Renault są trochę przed innymi... ;)

Edytowane przez michalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stefan idzie w ślady Roberta

W 2011 R. DWÓCH POLAKÓW W F1? SZANSA JEST

Już w przyszłym sezonie Formuła 1 może mieć jeszcze więcej fanów w Polsce. Niewykluczone bowiem, że w elitarnych wyścigach zobaczymy drugiego, po Robercie Kubicy, Polaka. Nazywa się Stefan Romecki i zimą zrobił furorę w zespole Epsilon Euskadi, który jest jednym z faworytów do zajęcia miejsca w F1.

Od tygodnia wiemy, że Międzynarodowa Federacja Sportów Motorowych (FIA) poszukuje zespołu, który zapełni lukę po Amerykanach z USF1. Ci tuż przed rozpoczęciem sezonu zrezygnowali ze startu w Formule 1.

Jednym z głównych faworytów do zajęcia zwolnionego miejsca jest właśnie Epsilon Euskadi, którego władze zapewniają, że będą ubiegać się o miejsce w elicie sportów motoryzacyjnych.

- Byliśmy gotowi już w czerwcu. Mieliśmy wsparcie finansowe, ale z jakiegoś powodu nas nie wybrano - mówi szef zespołu Joan Villadelprat.

Polak nr 2

Jeśli tym razem Epsilon otrzyma zgodę na start w F1, to duże szanse na miejsce w ekipie ma Stefan Romecki, polski kierowca mieszkający na co dzień we Francji.

Romecki był przed tym sezonem na testach w Euskadi i na władzach zespołu wywarł ogromne wrażenie. Wtedy jednak wszystko rozbiło się o pieniądze, bo Polak nie miał silnego sponsora, dzięki któremu mógł trafić do zespołu.

Teraz jednak, jak polskie firmy m.in. N-gine, X-trade Brokers coraz śmielej współpracują z Formułą 1, być może któraś zdecyduje się na sponsorowanie Romeckiego.

Tym samym szanse na zatrudnienie drugiego, po Robercie Kubicy, Polaka zwiększą się. Na razie Stefan Romecki bierze udział w wyścigach długodystansowych w zespole Ibanez Racing (seria V de V).

http://www.tvn24.pl/-1,1649017,0,1,stefan-idzie-w-slady-roberta,wiadomosc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=361711

No to może być aferka. Ponoć są dowody na to, że kierowcy Red Bull mogą ustawiać wysokość zawieszenia co jest niedozwolone. Inni ustawiają zrównoważone ustawienia na cały tor wyrabiając kompromis na każdą z sekcji, a kierowcy RBR jednym przyciskiem np. zmieniają sobie ustawienia na każdą z sekcji toru.

Jeśli to prawda to nie dziwię się, że np. Vettel nawet wywijając siupy na torze ma czasy kosmiczne. :cool:

Dziwi mnie tylko, że MW glindzi o tym, że to nielegalne jednocześnie wspominając o tym, że to samo McLaren będzie miał na GP Chin. :D

Edytowane przez michalb
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas dzisiejszego spotkania Stowarzyszenia Zespołów F1 - FOTA zaplanowanego na godzinę 16.30 czasu lokalnego spodziewa się, że ekipy będą głównie dyskutować nad przywróceniem uzupełniania paliwa podczas wyścigu od 2011 roku.

Francuskie czasopismo "Auto Hebdo" poinformowało, że kwestia uzupełniania paliwa będzie "jednym z wielu tematów" poruszanych podczas spotkania, wśród pogłosek krążących po padoku w Sepang, że FOTA zamierza znieść dżentelmeński zakaz używania systemu KERS.

Magazyn dodaje również, że Ferrari jest zainteresowane aby Robert Kubica został nowym partnerem wyścigowym Fernando Alonso w sezonie 2011.

Kiedy Polak przechodził do Renault z ekipy BMW Sauber po zakończeniu sezonu 2009, wówczas zasugerowano, że podpisał jednoroczny kontrakt, aby w 2011 być wolnym i móc dołączyć do Hiszpana w Ferrari.

"Auto Hebdo", które przyznaje, że wstępny kontrakt mógł już zostać parafowany, mocno akcentuje tę wiadomość, twierdząc, że nie jest to żart primaaprilisowy.

Kontrakt Massy wygasa po sezonie 2010, a Alonso powiedział włoskim mediom w Malezji, iż nie jest sfrustrowany tym, że przyjechał na metę wyścigu w Melbourne za Felipe Massą tydzień temu.

"Sfrustrowany? Nie, ponieważ polecenia zespołowe są zakazane" - powiedział Alonso.

Za... onestopstrategy.com i F1U

Ciekawe, ciekawe. Ponoć wcale nie jest to żart na 1 kwietnia. Coś w trawie piszczy. ;)

Edytowane przez michalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być to opcja wstępnie uzgodniona z Scuderia. Robertowi blisko do nich. Kiedyś ojciec Kubica w studio indagowany przez głupka prowadzącego :rolleyes: wyznał w swoim lakonicznym stylu, że "przecież kontrakt jest z Renault podpisany na rok".

Z drugiej strony pewnie decydujące będą wyniki w tym sezonie, co się z tym wiąże przyszłość i finansowanie zespołu z Enstone, no i na końcu;) kasa dla kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Jest jeszcze jedno "za". Włosi Kubicę traktują trochę jak swojego kierowcę. Bardzo go lubią zarówno kibice jak i włoscy fachowcy związani z F1. To byłoby dobre rozwiązanie dla Ferki. Po drugie Ferduś i Robert to przyjaciele z toru więc może... ;)

Choć to tylko dywagacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autosport": Kubica zastąpi Massę w Ferrari

W Formule 1 Brazylijczyka Felipe Massę w ekipie Ferrari zastąpi w przyszłym roku Robert Kubica, aktualnie kierowca zespołu Renault - poinformował brytyjski magazyn motoryzacyjny "Autosport".

http://sport.interia.pl/formula-1/formula-1/news/autosport-kubica-zastapi-masse-w-ferrari,1462723

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Kubica w związku z problemami z powrotem z Chin, został zaproszony do samolotu Ferrari, w którym leciał sobie razem z Alonso.:) Dziennikarze zapytali od razu, czy to ma związek z ewentualnym przejściem do Ferrari, odpowiedział tylko: "Sure, sure, sure..";)

Dzisiaj dopiero bolidy dotarły do Enstone:

http://my.renaultf1.com/profiles/blogs/the-cars-touch-down-at-the

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...