JC Napisano 22 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 22 Styczeń 2010 (edytowane) Jak ustalić DIN, czyli właściwie ustawić wiązania? Temat regulacji wiązań narciarskich powraca na forach internetowych niczym grypa osłabiając nas niekiedy poradami, z których wynika, iż użycie siły jest najlepszą metodą zwiększającą efektywność ich działania. Wykorzystując do diagnostyki wiązań maszyny Jetbond, czyli ultra precyzyjnej zrywarki symulującej i oceniającej ich pracę, zażegnaliśmy problem brutalnego traktowania sprzętu. Zachęcam do zapoznania się z tekstem: http://www.skionline.pl/sprzet/?co=newsy&id_txt=3490 oraz do dyskusji na forum. Jeżeli będziecie mieć pytania do autora tekstu Tomka Osuchowskiego, a zarazem osoby najbardziej zorientowanej w sprawach technicznych proszę o wypisywanie ich poniżej. Tomek obiecał udzielić wyczerpujących odpowiedz. Edytowane 22 Styczeń 2010 przez JC 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 22 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 22 Styczeń 2010 tam pisze że nie jest przesadnie drogie to badanie ale nie pisze jak drogie:D, przy mojej jeździe moge mieć ustwione ok 8 ale podczs jazdy po tyczkach wolę mieć do końca skali , z tego co zauważyłem na szkoleniu nie tylko moje wiązania były ustawione ponad 10din Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 23 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 tam pisze że nie jest przesadnie drogie to badanie ale nie pisze jak drogie:D, przy mojej jeździe moge mieć ustwione ok 8 ale podczs jazdy po tyczkach wolę mieć do końca skali , z tego co zauważyłem na szkoleniu nie tylko moje wiązania były ustawione ponad 10din Odpowiedź Tomka - test kosztuje w zależności od punktu 25-35 PLN - wydaje się ze skoro badanie jest ważne rok to warto wiedzieć czy nasze 7.0 wg tabeli jest realne , czy tez musimy kręcić wiązanie na całkiem inne wartości , żeby uzyskać realne 7. Przy bardzo dużych prędkościach , gdzie siła upadku rozkłada się inercyjnie a uderzenie początkowe jest b. duże - wiązania i tak z reguły wypinają. Gorzej jest jeśli wywrotka następuje przy małej prędkości, w mokrym śniegu etc.Wtedy następuje gwałtowne zatrzymanie bez rozkładu sił i najczęściej dochodzi do : kontuzji stawu kolanowego, złamań , zwichnięć ... - co do ustawienia wiązań do końca skali to raczej należy tego unikać. Wiązania powinny być tak dobrane , żeby przy nawet wysokim ustawieniu ( lub bardzo niskim ) , znajdować się z nastawem w rejonie 70 % od środka wiązania. Wiązania maja wtedy szanse pracować elastycznie ( sprężyny nie sa ani nadmiernie ściśnięte , ani też nadmiernie luźne). Jeśli wiec chcemy hipotetycznie ustawić wiązania na 11.0 a skala kończy sie na 12 to powinniśmy mieć wiązania ze skalą do 14 .0 .Podobnie w druga stronę - jeśli mamy ustawić na 4.0 a skala kończy się na tej wartości to lepiej mieć wiązania które zaczynają się od 2,5 DIN. Dlaczego tak skoro jest jeszcze skala ? Dlatego ze jeśli np. wg. tabeli wychodzi ze mamy mieć na 4.0 DIN ale sprężyna jest za sztywna i Jetbond pokazuje że to w realu powinno być 2,5 , czyli o 1,5 słabiej to... brakuje nam skali do regulacji - nawet zawodnicy przychodzą do nas sprawdzić wiązania . Badamy je przy skali 7.0 i okazuje się ze np. przody trzeba zmienić do realu o : L1,0 i P -0,5 a tyły L-1, P 0 .Znaczą wartości na narcie i wiedza na ile w realu ustawić swoje np.11 DIN. Wtedy jest większa pewność , że nastaw odpowiada realnej wartości. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 23 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 Tomek zaproponował, aby kilkoro za nas podało swoje parametry do wyliczenia ustawienia wiązań. Więc ja podam jako pierwszy swoje: Waga: 89 Wzrost: 185 Wiek: 43 Długość podeszwy w mm: 328 Poziom jazdy wg tabeli z artykułu: +3 Zobaczymy, co wyliczy Tomek. Ja ustawiam wiązania zawsze na ... napiszę po wyliczeniach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 Bardzo fajny temat. Sam nieraz zastanawiam jak mają się te wszystkie badania do "szybkich" ustawień wiązań w wypożyczalniach.:eek: Pada krótkie pytanie - ile pan (pani) waży? i ewentualnie drugie - a jak pan (pani) jeździ po uzyskaniu zdawkowych odpowiedzi chłopek bierze śrubokręt i kręci ... ...kręci tak na mniej-więcej ,kręci na "judo" a nus sie udo Potem też widać,że te narty się wypinają w najmniej oczekiwanym momencie. Niestety ustawienie wiązań na minimum to nie jest najlepsze rozwiązanie,może ono zrobić więcej złego niż dobrego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 Gdzie ta maszynka (jetbond) w okolicach Katowic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 23 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 Gdzie ta maszynka (jetbond) w okolicach Katowic? Mysiek Ty jesteś jak Turbodymomen! Nigdy nie przestaniesz mnie zadziwiać! Przecież masz jak wół napisane!!! Trzeba tylko sobie zadać trochę trudu i kliknąć w link: http://www.skionline.pl/sprzet/?co=newsy&id_txt=3490 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 Waga: 75 Wzrost: 182 Wiek: 37 Długość podeszwy w mm: 333 Poziom jazdy wg tabeli z artykułu: 3 Ja mam ustawione przez Marcina Szafrańskiego, zobaczymy czy będzie to zbieżne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 Mysiek Ty jesteś jak Turbodymomen! Nigdy nie przestaniesz mnie zadziwiać! Przecież masz jak wół napisane!!! Trzeba tylko sobie zadać trochę trudu i kliknąć w link: http://www.skionline.pl/sprzet/?co=newsy&id_txt=3490 JC nie irytuj się ;) Popatrz ,że mysiek tamtego posta pisał o 11:05 Toż dla Niego to jest blady świt-po prostu jeszcze się nie obudził :D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawko Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 Waga: 77 kg Wzrost: 176 cm Wiek: 24 lata Długość podeszwy: 317 mm Poziom jazdy wg tabeli z artykułu: 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmusial Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 To ja też poproszę Waga; 79 kg wzrost; 176 cm wiek; 51 lat but; 317 mm poziom; 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aldok63 Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 Waga:71kg Wzrost:173cm Wiek:46 Długosć podeszwy w mm:327 Poziom jazdy wg tabeli z artykułu:2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 JC nie irytuj się ;) Popatrz ,że mysiek tamtego posta pisał o 11:05 Toż dla Niego to jest blady świt-po prostu jeszcze się nie obudził :D:D W pracy jestem od ..........................................................wczoraj..........biję moj rekord wytrzymałości ............................................................................................................................................................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 (edytowane) wiek 37 waga 93 (taknka tłuszczowa 17,7% czyli w normie) wzrost 177 skorupa 325 poziom +3 Edytowane 23 Styczeń 2010 przez 1973marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 z wielką chęcią również się "skalibruję";) a oto ja w liczbach: Waga: 84 kg Wzrost: 178 cm Wiek: 31 lat Długość podeszwy: 326 mm Poziom jazdy wg tabeli z artykułu: 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efcia_xD Napisano 23 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 23 Styczeń 2010 Poruszałam już tutaj temat źle ustawionych wiązań, więc chętnie się dowiem jak to powinno wyglądać: waga 65 wzrost 168 wiek 18 dł. skorupy 295 level +3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aries7 Napisano 24 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 24 Styczeń 2010 Waga: 88 kg Wzrost: 181 cm Wiek: 30 lat Długość podeszwy: 319 mm Poziom jazdy wg tabeli z artykułu: 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 25 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Styczeń 2010 Bardzo fajny temat. Sam nieraz zastanawiam jak mają się te wszystkie badania do "szybkich" ustawień wiązań w wypożyczalniach.:eek: Pada krótkie pytanie - ile pan (pani) waży? i ewentualnie drugie - a jak pan (pani) jeździ po uzyskaniu zdawkowych odpowiedzi chłopek bierze śrubokręt i kręci ... ...kręci tak na mniej-więcej ,kręci na "judo" a nus sie udo Potem też widać,że te narty się wypinają w najmniej oczekiwanym momencie. Niestety ustawienie wiązań na minimum to nie jest najlepsze rozwiązanie,może ono zrobić więcej złego niż dobrego. 1.Serwisant powinien co najmniej posługiwać się tabelą i brać pod uwagę jej parametry 2.Wypożyczalnie narciarskie powinny przed sezonem i w trakcie sprawdzać narty na Jetbondzie . Dane sa wprowadzane do kompa. Potem wydajać narty - identyfikowane kodem kreskowym , Po wbiciu danych tabelarycznych komp. od razu przelicza odchylenia wiązań do realu i jest ok ?! W prostszej formie : narty po przebadaniu na zrywarce można oznaczyć ręcznie przy każdej części wiązania i potem wziąć te dane pod uwagę regulując wiązania . W krajach alpejskich każda wypożyczalnia działa na takim systemie . Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 25 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Styczeń 2010 Tomek zaproponował, aby kilkoro za nas podało swoje parametry do wyliczenia ustawienia wiązań. Więc ja podam jako pierwszy swoje: Waga: 89 Wzrost: 185 Wiek: 43 Długość podeszwy w mm: 328 Poziom jazdy wg tabeli z artykułu: +3 Zobaczymy, co wyliczy Tomek. Ja ustawiam wiązania zawsze na ... napiszę po wyliczeniach! Waga: 75 Wzrost: 182 Wiek: 37 Długość podeszwy w mm: 333 Poziom jazdy wg tabeli z artykułu: 3 Ja mam ustawione przez Marcina Szafrańskiego, zobaczymy czy będzie to zbieżne:) Waga: 77 kg Wzrost: 176 cm Wiek: 24 lata Długość podeszwy: 317 mm Poziom jazdy wg tabeli z artykułu: 2 Tabelarycznie : Jacek - 9,4 DIN SB - 7,0 DIN PAWKO - 6,3 komentarz: Jacek ma wysoki nastaw który wynika z dużej wagi , wzrostu i poziomu jazdy. Jednak ma stosunkowo małe buty co powoduje mniejsza dźwignie . SB ma nizszy nastaw ponieważ : jest wysoki ale wazy stos. mało ,wiec można domniemywać ze jest szczuplejszej budowy ciała .Za to ma duża stopę , a wiec działa spora dźwignia. Pawko mieści sie w prawie idealnej średniej jeśli chodzi o budowę ciała i styl jazdy. Zapewniam Was ze to ustawienie będzie dla niego ok.pod warunkiem ,ze ma dobrze ustawiony docisk i ok wiązania. Dane wprowadzone do komp . biorą pod uwagę wiele czynników będących następstwem podanych danych - jak widać w skrócie. U W A G A proszę pamiętać ,że jest to tylko wyliczenie tabelaryczne . Tyle powinno sie ostawiać - oczywiście ustawiwszy najpierw prawidłowo "docisk". Żeby jednak prawidłowo ustawić wiązania - trzeba je przetestować na diagnostyku do wiązań narciarskich Jetbond. Wtedy okaże się czy sprężyny pasują do skali. Proszę nie piszcie ze teraz sprawdzicie ten czy inny serwis - nie będę mógł wtedy odpowiadać na Wasze pytania. Marcin ma kolosalne doświadczenie w zakresie regulacji wiązań , wiec na pewno zrobił to dobrze - szczególnie kiedy się znacie ( styl jazdy, temperament, sposób wytrenowania itd.) co tez odgrywa ważna role . Co innego siła sprężyny. jeszcze raz podkreślam - skala z tabeli to jedno a diagnoza Waszych wiązań to drugie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 25 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Styczeń 2010 To ja też poproszę Waga; 79 kg wzrost; 176 cm wiek; 51 lat but; 317 mm poziom; 2 kmusial 5,1 komentarz - o niskim "wydawałoby sie " ustawieniu decyduje wiek i sredni poziom jazdy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 25 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Styczeń 2010 Waga:71kg Wzrost:173cm Wiek:46 Długosć podeszwy w mm:327 Poziom jazdy wg tabeli z artykułu:2 Aldok64 5,6 DIN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 25 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Styczeń 2010 wiek 37 waga 93 (taknka tłuszczowa 17,7% czyli w normie) wzrost 177 skorupa 325 poziom +3 1973Marcin 8,6 DIN komentarz : pomimo ze podaje najwyższy poziom jazdy to jednak ma pewną nadwagę w stosunku do wzrostu co oznacza,że stawy i wiązadła są bardziej narażone na kontuzje niż u gościa ważącego np.80 kg. Maszyna nie da się oszukać i pomimo ze ta nadwaga może być w mięśniach to wiązadła pozostają takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 25 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Styczeń 2010 z wielką chęcią również się "skalibruję";) a oto ja w liczbach: Waga: 84 kg Wzrost: 178 cm Wiek: 31 lat Długość podeszwy: 326 mm Poziom jazdy wg tabeli z artykułu: 3 ravick97 7,5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 25 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 25 Styczeń 2010 Poruszałam już tutaj temat źle ustawionych wiązań, więc chętnie się dowiem jak to powinno wyglądać: waga 65 wzrost 168 wiek 18 dł. skorupy 295 level +3 efcia 7,9 jak na kobietę to duży nastaw - wynika z podania wartości +3 . Tutaj nie mamy wpływu na samoocenę. Z naszych doświadczeń wynika ,że na zawodnika czynnie oprawiającego sport to i tak za mała skala - dla amatora już wysoka .właściwe zobowiązuje do jazdy zawsze z bardzo duża prędkością.osobiście radziłbym przeanalizować dokładnie swój styl jazdy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efcia_xD Napisano 25 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 25 Styczeń 2010 efcia 7,9 jak na kobietę to duży nastaw - wynika z podania wartości +3 . Tutaj nie mamy wpływu na samoocenę. Z naszych doświadczeń wynika ,że na zawodnika czynnie oprawiającego sport to i tak za mała skala - dla amatora już wysoka .właściwe zobowiązuje do jazdy zawsze z bardzo duża prędkością.osobiście radziłbym przeanalizować dokładnie swój styl jazdy. Wielkie dzięki, bardzo mnie to uspokoiło Niepokoiłam sie trochę, kiedy w serwisie ustawili mi podobną siłę wypięcia, ale teraz widzę, że wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.