Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Krakus81

Użytkownik forum
  • Liczba zawartości

    650
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana Krakus81 w dniu 9 Październik

Użytkownicy przyznają Krakus81 punkty reputacji!

O Krakus81

  • Urodziny 06.12.1981

Informacje osobiste

  • Imię
    Dominik
  • Miejscowość
    Kraków/Brenna
  • O mnie
    Narciarz amator

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    STOCKLI
  • Buty marka
    NORDICA

Umiejętności

  • Poziom umiejętności
    7

Ostatnie wizyty

4 215 wyświetleń profilu

Krakus81's Achievements

Stary wyjadacz

Stary wyjadacz (4/6)

805

Reputacja

  1. @JC czy mogę prosić o skasowane zdublowanych dwóch plakatów przed zdjęciami ?
  2. Krakus81

    Niszczycielska ulewa w Alpach

    Edit: trasa z nowym tunelem ma być otwarta w 2026/2027 roku. Także jeszcze trochę to potrwa.
  3. Micha mi się ucieszyła jak zobaczyłem grafikę @JC na Instagramie reklamującą nowy kierunek Itaki na Snow Expo 2024 - mianowicie „oldschoolowy” ośrodek narciarski położony „na końcu znanego nam świata i cywilizacji narciarskiej”. A jest nim Limone Piemonte. Poniższa grafika: Limone Piemonte to malowniczy, nie mały, ale już dosyć przestarzały ośrodek narciarski. Ja jednak mam do niego sentyment. Ostatni raz jeździłem w nim 4.01.2020 r. Czyli ostatnie tygodnie przed pandemią, a także w momencie kiedy dało się dojechać najszybszą i najkrótszą drogą z Lazurowego Wybrzeża/Liguryjskiego Wybrzeża. Trasa z wybrzeża włoskiego lub francuskiego trwała ok. 2 h, czasowo jak dojazd z Krakowa na Podhale, więc stosunkowo blisko i dało się pojechać na narty na jeden dzień. Jedynym minusem był stary tunel przed samym Limone Piemonte, który był jednokierunkowy i prowadzony w nim ruch był wahadłowy. Trzeba było trochę odstać, raz krócej, a raz dłużej. Z tego co pamiętam sloty czasowe na ruch jednokierunkowy były dosyć długie, a nie jak u nas zmiana kierunku jazdy co kilka minut. Jednak wtedy trwały prace budowlane przy budowie drugiego tunelu/poszerzeniu tego, by ruch mógł odbywać się w obie strony jednocześnie. Jednak dało się w miarę szybko dojechać i wyskoczyć z wybrzeża na jeden dzień na narty alpejskie w pełnym tego słowa znaczeniu. Słowo DAŁO jest kluczem, ponieważ w 2020 r., oprócz pandemii nawiedziła region jeszcze jedna katastrofa, a mianowicie ulewne deszcze skutkujące katastrofalnymi osuwiskami niszczącymi infrastrukturę. Były nawet posty na tym forum odnośnie tej katastrofy. Największym problemem okazało się osuwisko, które zniszczyło drogę dojazdową do tunelu, a także powódź, która zniszczyła drogę w dolinie przy rzece. Droga jest zamknięta do dzisiaj. A trasa z wybrzeża jest dużo dłuższa (3,5h) i objeżdżająca masyw górski. Jest sens jechać na weekend, a nie na 1 dzień. Pracę przy drodze i tunelu nadal są prowadzone i mają być w najbliższych latach ukończone. Trasa i nowy tunel mają być ponownie otwarte w latach 2026-2027. Wracając do ośrodka, jak napisałem wcześniej jest oldschoolowy w pełnym tego słowa znaczeniu. Wyciągi stare, wszystko wymaga inwestycji, ale nikt tego raczej nie zrobi, bo pewnie byłoby ciężko z finansowaniem przy obecnych problemach klimatycznych. Ja startowałem z Limone, skąd wyjeżdża się na górę gondolą. Na górze rozchodzą się trasy i wyciągi w różnych kierunkach. Ja zapamiętałem jednak trasę, która schodzi z najwyższego punktu w ośrodku. Zjazd w kotlinie, trasa bajka coś jak nasza Goryczkowa tylko, że w dużo większej skali, super warun śniegowy, ekstra nachylenie i szerokość. Naprawdę gdyby taka trasa była tutaj w Tatrach, to byłaby najlepszą w PL i na Słowacji. Do tego była piękna pogoda, słońce, dobra widoczność i mróz, z którym tam bywa różnie. A dodając super knajpki, bardzo dobre jedzenie, to chętnie bym tam pojechał raz jeszcze… Zjazd do Limonę z tego co pamiętam był wymagający, ale przyjemny, bo przez cały dzień utrzymywała się minusowa temperatura. Dodatkowo w Limonę na dole szkółki narciarskie, stoki idealne na początki narciarskie dla maluszków, w zeszłym roku siostrzenica uczyła się jeździć na nartach tam. Polecam miejsce, ale trzeba wiedzieć że to nie topka, a nawet nie średnia półka. Tam się jedzie po klimat, słońce i raczej spokój… na koniec tradycyjnie kilka fotek:
  4. Krakus81

    Niszczycielska ulewa w Alpach

    Do tej pory zamknięty jest tunel i szosa, którą prowadziła najkrótszą i najszybszą drogą z Francji z Lazurowego Wybrzeża i z Włoch z Ligurii do Limone. Osuwisko zniszczyło drogę, a przypomnę, że przed tymi zniszczeniami poszerzano/ budowano nowy tunel, by przejazd nie był wahadłowy jednokierunkowy. Szwagier twierdził, że prace powoli mają się kończyć, jednak to są Włochy/Francja i słowo kończyć ma specyficzne znaczenie
  5. To naprawdę wygląda bardzo zachęcająco dla wszystkich osób z wszelakimi problemami. Oczywiście, nie jest to nic ciekawe dla koni, którzy są zdrowi i wysportowani. Mam pytanie, czy to urządzenie podczas wypadku nie zrobi krzywdy użytkownikowi ?
  6. Krakus81

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    więc optimum byłoby tam zrobić wyprzęganą 4-6 (może być stara) + wydajny najnowocześniejszy system naśnieżania. Jazda byłaby od listopada do maja. A najlepsza byłaby mina tego szkodnika S., że nic przy tym nie dorobił
  7. Krakus81

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    Obyś miał racje 🤞
  8. Krakus81

    Polska - nowe inwestycje

    parafrazując klasyka, ups klasyczkę (feminatywy dzisiaj są w modzie): Tam jest inny klimat, sorry ; )
  9. Krakus81

    Polska - nowe inwestycje

    no przecież zabrania x D W Tatrach nie bo Park, gdzie indzie nie, bo za nisko x D bez spiny ; ) Co nie zmienia faktu, że moga być zimy ze słanym śniegiem, mrozami, itp. Jednak ja mam nadzieję, że ten ośrodek będzie funkcjonował cały rok, wożąc masę turystów/rowerzystów na górę latem.
  10. Krakus81

    Polska - nowe inwestycje

    Liczy się droga, a nie cel. To przyświeca wszystkim tego typu planom i „inwestycjom”. Albo zaczynasz od czegoś realnego, mniejszego i robisz krok po kroku, albo ogłaszasz gigantyczne plany, z których ostatecznie „powstaje” słynny tor F1 pod Białą Podlaską. W Brennej powinno się zacząć od miejsc gdzie narciarstwo już było, np. Węgierski, lub Kotarz, jak to działa zimą i latem, to można myśleć o czymś więcej. Hala Jaworowa powinna być chroniona, czy w stopniu takim jak chce szkodnik S. czy w mniejszym, to już inna kwestia. Budowa lunaparku w tamtym miejscu to jednak grube przegięcie.
  11. Krakus81

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    W Wiśle budują wieżę jak w Krynicy, tam będą zarabiać głównie na pieszych letnich turystach, oprócz oczywiście rowerzystach . Ma być super komfortowo i wygodnie na wsiadaniu i wysiadaniu, a dodatkowo właściciela stać, bo kilkadziesiąt baniek w tę czy we w tę tam nie ma znaczenia. Dzięki temu narciarze pojadą też kiedyś nowoczesna koleja.
  12. Krakus81

    Polska - nowe inwestycje

    Kupi to wariat albo miliarder, który będzie spełniał marzenia
  13. Krakus81

    Polska - nowe inwestycje

    Akurat tam ośrodek nie ma być dla Januszy, Grażyn, mnie czy wielu innych amatorów fanatyków, a dla klubów i zawodników. Klimat też zdecydowanie lepszy (zimniej), niż w Szczyrku, Wiśle, Brennej. Więc tu akurat nie jest to zwykła rozbudowa ośrodka dla przeciętnego zjadacza sztruksu porannego. A w innych ośrodkach to bardzo dobrze, że starają się rozwijać inną ofertę, niż zimową, bo to pozwoli przetrwać ON te gorsze zimy. Mam nadzieję, że od czasu do czasu jednak coś narciarskiego też zmodernizują, choćby przy okazji
  14. Krakus81

    Polska - nowe inwestycje

    Pewnie się zdarzało w okresach niskiego sezonu. Jak sam prezes narzeka, to chyba coś musi być na rzeczy.
  15. Krakus81

    Polska - nowe inwestycje

    A później, że źli narciarze hejtujo, nie przyjeżdżajo i eurasków nie zostawiajo
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...