-
Liczba zawartości
159 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
2
Ostatnia wygrana Dan-D w dniu 1 Czerwiec 2021
Użytkownicy przyznają Dan-D punkty reputacji!
O Dan-D
- Urodziny 02.02.1975
Informacje osobiste
-
Imię
Daniel
-
Miejscowość
Trzcińsk
-
O mnie
Urodziłem się i żyję... jeszcze
Sprzęt narciarski
-
Narty marka
fischer RC4 WC SC PRO
-
Buty marka
fischer RC4 110
-
Gogle
Bolle
Umiejętności
-
Styl jazdy
JAK DAM RADĘ TO NA KRAWĘDZIACH
-
Poziom umiejętności
5
-
Dni na nartach
0
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Dan-D's Achievements
Średnio zaawansowany (3/6)
86
Reputacja
-
Co do cytatów na zakończenie... Mój ulubiony ...WSZYSTKO CH.U.J" Elektrczne Gitary
- 146 odpowiedzi
-
Koronkę 10 zębów z tyłu w napędach do MTB miał SRAM, a od nowej generacji dołączyło też SHIMANO. Potrzebny do tego jest inny bębenek. Szeroko rozpowszechniny "stary" bębenek SHIMANO obsługuje tylko do 11 zębów z tyłu na najmniejszej koronce. Musiały w związku z tym "wyjść" nowe piasty . Z tego co wiem to do SHIMANO bębenki od 10zębów dostępne są z piastami SHIMANO i DT SWISS. Pozdrawiam
-
Cześć! Jeśli jesteś mocno wysportowanym, bardzo trenującym kolarzem, to masz lekki carbonowy rower z topowym osprzętem! Jeśli jesteś amatorem kolarstwa, który chce spełnić marzenie i ... ukończyć ultra wyprawę, to jedziesz na tym co najlepszego masz . Dajesz z siebie wszystko, "modlisz" się o brak awarii i o to aby ci sił i determinacji starczyło do końca, bo wtedy jesteś zwycięzcą! Nie róbmy z tych ultramaratonów atrakcji tylko dla zawodowców co na lekko w 30 godzin przejadą go bez spania. Oczywiści szacunek dla nich ogromny! Ale wydaje mi się że piękno takich imprez jest w zmaganiach każdego uczestnika! ...Dobry sprzęt pomaga zawodnikowi, ...zawodnik sprzętowi w czasie wyścigu przeciwnie. Serwis każdego roweru jest niezbędny aby działał. Rower za 50 000 bez serwisu też nie pojedzie za daleko. Pozdrawiam
-
Fajne sprzęty! Jeżeli nie czujesz potrzeby to nie ma co zmieniać. Jak zajeździsz to zmienisz napęd i proponuję , jak na twoje preferencje co do jazdy , to zostań przy układzie 2/10 . Dobre opony i ewentualnie hamulce jakiś środkowy model shimano MT500 , deore. Pozdrawiam
-
Dlatego napisałem że wg mnie porównywać można w pewnym przedziale cenowym. Rower za 3000 na xt to ma najwyżej tylną przerzutkę ... i to starego typu a pozostałe komponęty są raczej z niskich grup, które ... są mniej precyzyjne , często bardziej zawodne , trudniejsze do regulacji... Pozdrawiam
-
Cześć! Obecnie za około 3000 rowery "firmowe" są wyposażone w bardzo podstawowy ( turney, acera...) osprzęt, który porównać by można do podstawowych marketowych modeli nart. Czyli zjedziesz... ??? Trzy sezony temu modele rowerów aluminiowych za około 1000-1250 EUR były wg mnie optymalną propozycją ( cena/jakość i możliwości) . Kupiłem aluminiowego KTM na deore ( waga 12.5kg), a rok póżniej w przypływie "wyższych" wpływów CANNONDALE FSI na sram NX . Oba modele mam do dzisiaj. KTM za 4000, CANNONDALE za 8000. Nie odczułem żadnej różnicy w prędkości pokonywanych tras. Subiektywnie ! Na Cannondale mam +10 do lansu ( carbon!!! napęd 1/12... i trochę wyższy model hamulców chociaż oba hydrauliczne shimano) Wg mnie jest pewien poziom powyżej którego dodatkowe profity są wyczuwalne tylko przez profesjonalistów, a zwykli śmiertelnicy kupują wyższe modele bo ich stać , podobają im się bardziej! Trochę jak z samochodami . Passat tdi w zgodzie z przepisami dojedzie z punktu A do B w bardzo zbliżonym czasie jak BMW M5, ale ja wolał bym tą drogę pokonać w M5🙂 Pozdrawiam
-
Cześć! Rowery typu "gravel" to szerokie "pojęcie". Znajdziesz gravele bardzo zbliżone do szosówek endurance i road plus np. Ridley KANZO jak i bardzo zbliżone do tworów mtb z barankiem ( te starsze mtb ze sztywnym widelcem) np. rowery RONDO RUUT czy Marin GESTALT. Gravele są tzw. złotym środkiem ( czyli bez ekstremów) . Są lżejsze od mtb ale na wyprawy bikepackingowe fajnie je doposażysz. Cięższe od szosówek, ale na dłuższych wyprawach nadążysz za spokojnie jadącymi szosowcami. Dla kogoś o swobodnym podejściu do jazdy na rowerze , kogoś kto chce mieć tylko jeden rower nie boi się kierownicy typu "baranek" i KOGOŚ kto chce kupić NOWY rower - to wydaje się to fajna propozycją. Jeżeli masz dobre mtb to kupno gravel jest wg mnie wydatkiem na siłę. Gravele są "modne" więc i drogie. W tym roku generalnie wszystkie rowery podrożały i ich nie ma!!! W temacie - gravele mają szerokie opony - ma to sens!!! Pozdrawiam
-
Zaraz szatański??? 1. Kierowców wkurza wszystko! 2. Przy rozsądnym planowaniu trasy da się pojeździć bocznymi drogami dość bezpiecznie. 3. Pozycje to ... każdy lubi inne 🤪, ale przy dobrym fitingu ... da się z całą pewnością coś niecoś ustawić aby i przyjemność i wygoda była. Są rowery endurance i road plus , gravele gdzie można również nieco szersze oponki wrzucić i przemieszczać się szybko i wygodnie - a wszystkie one wywodzą się od "demonicznej" szosy. Sam ujeżdżam szoskę dopiero drugi sezon i jest fajną alternatywą dla mtb. Po deszczu na mtb masz błotko przez dwa dni , a na trening szosą śmigasz po 2-3 godzinach słoneczka. Ale co kto lubi. Wracając do tematu... To sam z elektrykami!!!
- 215 odpowiedzi
-
- 1
-
W dobrych sklepach rowerowych ( nie marketach) , przynajmniej w Polsce, Możesz spróbować dogadać się ze sprzedawcą , żeby wydali Ci rower z małymi modyfikacjami np. inna zębatka przednia. Ja mam w moim rowerze 34 zęby standardowo, ale na dłuższe wyprawy , maratony mtb polecam 36. Możesz zamówić również u producentów akcesorów rowerowych np. absoluteblack, bardzo dobre i kozacko wyglądają, duży wybór, tylko dokładnie podaj rodzaj napędu i korby ( producent i ilości przełożeń, w shimano grupę...). Prędkości przelotowe rzędu 25km/h na asfaltowej czy szutrowej drodze, w miarę płaskiej, powinno udać Ci się osiągać spokojnie nawet na zębatce 34 z przodu. Wtedy niestety dość szybko zużywają się małe koronki. Pomyśl o kołach na wyminą z oponami o łagodniejszym ( bardziej szosowym) bieżniku np. od graweli, tylko wtedy kup MTB na kołach 29 cali! Pozdrawiam
-
Cześć! Od dwóch sezonów jeżdżę na 1/12 (SRAM) , wcześniej na 3/10 ( SHIMANO - DEORE). Nie miałem jakiś specjalnych preferencji po prostu kupiłem taki wariant w sklepie. Jak do tej pory nie brakuje mi przełożeń na podjazdach w terenie umiarkowanym (pomorze). Zdarza mi się brać udział w amatorskich maratonach mtb ( np. seria "garmin" na pomorzu). Na zjazdach może brakować jeżeli chcesz ( możesz) pędzić powyżej 45km/h. Moim zdaniem napędy jednoblatowe świetnie spisują się właśnie na różnego rodzaju zawodach , zwłaszcza XC. Brak przedniej przerzutki : -zmniejsza masą układu napędowego, -znika element który może się popsuć lub utrudnić zmianę przełożenia szczególnie w trudnych warunkach zawodów - możliwość szybkiej zmiany przedniej tarczy na odpowiednią do warunków terenowych ( mała teren z dużą ilością trudnych podjazdów, większa na płaskie maratony) - łatwiejsze serwisowanie. Nowe systemy jednoblatowe są wydajne i precyzyjne , wspomagane sprzęgłem . Żeby nie było tak całkiem słodko to w przełożeniach skrajnych występuje duże ukosowanie łańcucha co niewątpliwie wpływa na szybsze zużycie kasety jak i łańcucha. Przy wyprawach po płaskich z małą przednią tarczą ( 30, 32, 34 zęby ) dochodzi do szybszego zużycia małych koronek ( 10, 11,12,14 zębów) i cała kaseto do wymiany! Łańcuch i elementy napędu są upakowane w tej samej szerokości co napędy 10-tkowe, co skutkuje ich mniejszą szerokością a co za tym idzie i mniejszą "wytrzymałością" na zużycie. Koszty komponentów dla układów napędowych 1/12 szczególne wyższych modeli są dość wysokie. uff ... Przy zakupie nowego bika zobacz czy rama ma możliwość mocowania przedniej przerzutki- tak na przyszłość bo jeżeli napęd Ci nie podejdzie to za sezon lub dwa dokupisz sobie przednią przerzutkę i wrócisz do tego co bardziej Ci pasuje. Pozdrawiam
-
Michał Gołaś podsumował to z punktu widzenia aktywnego zawodowca. https://www.onet.pl/sport/przeglad-sportowy/tour-de-pologne-michal-golas-po-wypadku-w-katowicach/51ex47l,5e4c2379 można się zgadzać lub nie ale niestety tak to wygląda. Myślę że organizacja na poziomie nieodbiegającym od innych protourów. Tragedia świetnych kolarzy. Również tego sprawcy. Hejt nieprawdopodobny na niego się zwala .Jego wina wydaje się niepodważalna, ale wszystko wydarzyło się w mgnieniu oka a u niego jak u zawodowca włączył się "automatyzm". Za chwilę szaleństwa zapłaci prawdopodobnie całym życiem! Kolarstwo zawodowe to ... trudny , super niebezpieczny ...zawód.
- 30 odpowiedzi
-
- 3
-
- tour de pologne
- 2020
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
https://www.gtbicycles.pl/rowery/2020-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-comp i wariant wyższy https://www.gtbicycles.pl/rowery/2020-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-elite Rowery GT są trochę mniej znane ale mają już np główki taperowane, czyli przy modernizacji założysz topowe amory. Podzespoły też niczego sobie Deore i w wyższym modelu SLX!!! Dla mnie bomba ale nie wiem jak z dostępnością. Kupiłem synowi rower GT i jest wg mnie bardzo dobrze zrobiony . Pozdrawiam
-
Jeszcze PRIMAL 29cali. Trochę mniej agresywny od Horneta. Co do ceny to uważam że dobry , nowy rower kosztuje powyżej 1000EUR. Polecam używane , ale trzeba sprawdzać. Sam jeżdżę na rowerach XC , ale przy mocniejszym terenie bez nacisku na szybkość i niską masę , wyroby DARTMOOR wydają się fajną opcją. Pozdrawiam
-
Dartmoor Hornet może znajdziesz coś w dobrej cenie ze starszych edycji. Pozdrawiam