Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

MajorSki

Użytkownik forum
  • Liczba zawartości

    831
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    26

Ostatnia wygrana MajorSki w dniu 30 Styczeń 2017

Użytkownicy przyznają MajorSki punkty reputacji!

O MajorSki

  • Urodziny 10.05.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Miejscowość
    Jaworzno
  • O mnie
    turystyka górska, windsurfing, skitury, narty, wspinaczka, squash

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    Elan Speedwave 12 168cm, Atomic Aspect Touring 170cm
  • Buty marka
    Dynafit TLT6, Dalbello Axion 11 FLEX 100/110
  • Gogle
    Julbo Aerospace Zebra Light

Umiejętności

  • Styl jazdy
    Każdy :)
  • Poziom umiejętności
    6
  • Dni na nartach
    0

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

MajorSki's Achievements

Stary wyjadacz

Stary wyjadacz (4/6)

1,9k

Reputacja

  1. Bawi i uczy A gdy tylko ma chwile wolnego czasu to wspina sie Jest szansa ze sezon skiturowy rozpoczne koncem lutego/poczatek marca Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  2. Mariusz pięknie to ująłeś! Szczypta chęci odkrywania świata, chochla decyzji, dodać trochę nonszalancji, dosypać świetną ekipę, wymieszać z piękną pogodą i podać w rewelacyjnym miejscu! To jest przepis na wspaniałą przygodę i poznawanie świata poprzez skitury Dziękuje chłopakom za wspaniałe chwile, to było coś niesamowitego i dziękuje Wiesiowi za tę relację fajne, że pociągnąłeś te sanki i relacja powstała Pozdr Tomek
  3. A jak wyglada waga z antisnowami i pokrowcem? Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  4. Sznurki sprawują się jak na razie bardzo dobrze, ale ważne jest bardzo mocne naciągnięcie ich, warto tez na początku kopnąć kilka razy w twardszy śnieg, a po kilkudziesięciu metrach skontrolować, ale o dziwo to jest normalna procedura przy każdych rakach! o czym nie każdy wie :). Teoretycznie zagrożeniem jest przecięcie tej dyneemy na ostrej skale, ale Leopardy są z aluminium więc zakładam, że ograniczamy chodzenie po skale. Irvis Hybrid ma przód ze stali, więc czy jest duże ryzyko? uważam, że nie, obecnie materiał dyneemy służy antyprzecięciowo, większość rękawic z włókna szklanego wymieniono na rękawice z dyneemy: http://js-gloves.pl/odpornosc_mechaniczna-1149.html http://helmat-bhp.pl/dyneema/ Innym aspektem jest kwestia naprawy, mając w plecaku 5mm reep, można łatwo go wymienić, a co z pękającym stalowym łącznikiem? Wiesiu podał dużo trafnych argumentów za harszlami, ale ten uważam jest mniej trafiony harszli używamy w miejscu gdzie nie ma ryzyka groźnego upadku, czyli nie na bardzo stromym i na podciętym terenie trzeba bardzo uważać, bo harszle to nie raki, chybaże pójdziemy z czekanem w ręku. Osobiście w takim stromym twardym trawersie ściągnął bym narty ;). Dodam jeszcze jeden argument o których pisał Wiesiu, twarda skorupa, szreń, idziesz na nartach i jest spoko, ściągasz narty i w butach zapadasz się po kolano w tym roku miałem 2-3 takie sytuacje. Co do tego co najpierw to uważam, że najpierw czekan+raki, na wyjeździe w Tatry był z nami Piotrek który nie ma harszli i sobie bardzo dobrze radził, ba na podejściu pod Terinke był szybciej na górze niż my :). Pieszy idący na wprost w stromym terenie i twardym śniegu jest jednak szybszy niż skiturowiec. Pozdrawiam Tomek
  5. zaktualizowałem plik o wagi realne Leopardów (dzięki Mariusz ), oraz Iris Hybrid. Wiesiu może poważysz swoje 390? https://www.dropbox.com/s/3ue7o02lfauu0il/RakiPorownanie.ods?dl=0
  6. Nie znam Sudetow ale jak historyczne miejsce to mize okolice Bialego Jaru? Tam jest kilka orczykow w okolicach Strzechy yyy... Puchatek? Czy jakos tak? Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  7. Chlopaki to teraz pytanie techniczne bo nie wiem czy pytalem Widze ze w wielu miejscach podchodzicie na nartach zwiazani lina. W sumie w tych samych miejscach co my bylismy rozwiazani (2liny 30m w zespole w plecakach). Skad taka decyzja? Pytam, bo na kilkadziesiat moze stopare osob bylo tylko kilka zespolow zwiazanych z przewodnikami. Ale szczerze to szli z takimi luzami na linie ze ...nie chcialbym byc w takim zespole Nie mam wielkiego doswiadczenia lodowcowego, ale pytajac kilku osob przed zeszlorocznym wyjazdem najczesciej padalo ze narciarze ida zwiazani tylko przy mocno uszczelinionym lodowcu, a najczesciej taka decyzje podejmuje sie jezeli zjazd na nartach tez jest z lina (dla mnie to jest logiczne bo podchodzimy z lina, a za chwile zjezdzamy tym samym lodowcem rozwiazani?) Pozdrawiam Tomek Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  8. Chodzi mi to po glowie ale jeszcze troche mniejszych gorek musze odwiedzic zeby zdobyc wiecej doswiadczenia ale za 4lata? Czemu nie Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  9. Iran? Gruzja? Dzieki za relacje! Odzyly wspomnienia z zeszlego roku Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  10. Niestety Scarpa wycofała się z tego systemu :(, do niedawna miała tylko 1but odpowiednika Maestrali - Spirit i Spirit RS (były tylko pod patent Skitraba bez insertów Dynafita). Obecnie pod system Skitrapa buty robi tylko La Sportiva (przy okazji można wpiąć go też od wiązań "Dynafita").
  11. prawie wszystkie https://www.wildsnow.com/1549/dynafit-release-adjustment-tips-tricks/
  12. To akurat posiadają też inne wiązania Dynafita ;), zresztą na ostatnim wypadzie na Rysianke albo Nurek albo Aklim poruszali ten temat sam myślałem, że jest tylko ustawienie wypięcia bocznego (a górne jest na stałe ustawione DIN8), a zostałem oświecony, że jest jeszcze druga malutka śrubka
  13. Właśnie! zapomniałem o Skitrabie TR2, a to wiązanie wygląda dla mnie rewelacyjnie :), bezpieczniki przód i tył DIN, szerokie łapanie piętki jak w wiązaniach zjazdowych, łatwość operacji. Minus? niestety tylko La Sportiva robi buty kompatybilne z systemem Skitraba+Dynafita To tylko 2 metalowe elementy, ale inni nie produkują Tutaj więcej info: https://www.wildsnow.com/12089/trab-tr2-ski-binding/
  14. Oczywiście, że nie jest bezsensowny, ale... pytanie czy koniecznie ze Speedami :P, szok ortodoks nie poleca Dynafit Speed , włożę trochę kij w mrowisko i przedstawię wady tego systemu , bo o ile u większości osób ten system się sprawdzi to znajdą się osoby, które rzczywiście jeżdżą ostrzej albo po prostu zapier.... i wiem, że takiego zestawu nie poleciłbym gregorowi, bo on rzeczywiście ciśnie długim, albo przez ostrzej przez las, a przy okazji małe(?) dropy Dynafit Speed ma 2 problemy: - prerelease z brakiem kompensacji - mały rozstaw śrub I chyba te problemy zaważyły nad pewną opinią, która się narodziła kilka lat temu, że wiązania pinowe nie nadają się do ostrzejszej jazdy. Problemem nie jest sama narta (w tym wypadku Mantra), tylko styl jazdy narciarza, jeżeli ktoś pojedzie średnią prędkością, nie robi dropów itp to takie połączenie wiązania+narta sprawdzi się (sam znam osoby z nartami >105mm i Speedami). Ale jeżeli posadzisz ostro jeżdżącego narciarza do takiego zestawu to: - może wyrwać wiązanie ze względu na mały rozstaw śrub - przy każdym dropie wypnie mu wiązanie Dlaczego? ponieważ istnieje efekt prerelease i brak kompensacji które zostały wyeliminowane w nowszych wiązaniach jak Marker Kingpin, Diamir Vipec, nowy Tecton, Dynafit Radical 2.0, Dynafit Beast i chyba w wiązaniach ATK Raider 2.0 (podkładka kompensująca?) Bo po pierwsze w speedach mam ten problem: Po drugie przez brak kompensacji przy najechaniu na twardy śnieg, gdzie narty wyginają się mocno w łuk (np. zalodzony żleb, mulda itp) speedy uwolnią but.. tak narta dostaje kompresji i siła działająca na przednie sprężyny (dociskający but) wypina przód z wiązania. Dlatego część osób zaciąga przody, wtedy eliminujemy ten problem, ale ryzykujemy kontuzję. Natomiast trzeba zadać sobie pytanie czy w stromym zalodzonym terenie większym ryzykiem jest stracić nartę (potencjalny śmiertelny wypadek), czy zaryzykować kontuzję (jeżeli jedziemy powoli jest na pewno mniejsze ryzyko). Dlatego osobom jeżdżącym rzeczywiście ostro na szerokich nartach polecałbym pin-AT Kingpin/Tecton, albo pinowe Vipec, Radical 2.0, Beast lub ATK Pozdr Tomek
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...