Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

koliber

Użytkownik forum
  • Liczba zawartości

    1 580
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    16

Ostatnia wygrana koliber w dniu 18 Październik 2023

Użytkownicy przyznają koliber punkty reputacji!

1 obserwujący

O koliber

  • Urodziny 06.01.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Witold
  • Miejscowość
    Gliwice

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    Fischer Hybrid H5
  • Buty marka
    Alpina

Umiejętności

  • Styl jazdy
    carving
  • Poziom umiejętności
    6
  • Dni na nartach
    0

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

koliber's Achievements

Stara gwardia

Stara gwardia (5/6)

1,7k

Reputacja

  1. Pamiętam, choć myślałem, że to tylko na jeden sezon.
  2. Ten Dzikowiec (sądząc po zdjęciach na ich stronie) to już przestał nawet kosić górną część trasy i zarosła krzakami. Natomiast nowością dla turystów ma być budowana wieża widokowa, znacznie większa od obecnej.
  3. Teraz niby zimno, ale śniegu ani trochę nawet na 2-tysięcznym Chopoku.
  4. koliber

    Polska - nowe inwestycje

    Tak, ale dokumenty mają daty bieżące. Co najwyżej rodzaj i ew. przebieg gondoli może się nieco zmienić. Choć raczej nielogiczna byłaby typowa gondola z wieloma wagonikami, bo wymagałaby wielu słupów, co przy tylu zabudowaniach, cmentarzu, rzece, raczej nie wchodziłoby w grę.
  5. koliber

    Polska - nowe inwestycje

    Tak, już raczej na pewno chodzi o gondolę łącznikową - w artykule, który to zwiastował parę lat temu, można przeczytać, że: "...Głównym inwestorem ma być nowo powołana spółka Białka Ski Resort." Tu jeszcze raz można obejrzeć zdjęcia, jak może w przyszłości wyglądać ten "Podhalański sen": Kolej widokowa połączy Białkę Tatrzańską z Czarną Górą‑Litwinką | AiB A tu rozmieszczenie na mapce (kanapy z dokładnością do ok. +/- 50m): Tekst o Szczyrku przeczytałem. Ten dojazd do dolnej stacji nowej kanapy istotnie został znacznie poszerzony.
  6. koliber

    Polska - nowe inwestycje

    A ja z kolei dotarłem do innego pisma, dotyczącego planowanej inwestycji w Białce: inwestorem na Litwince jest spółka "Białka Ski Resort sp. z o.o.". Numery działek, na których mają być rozmieszczone dolne i górne stacje 2 nowych kanap, sugerują, że nie będzie większych niespodzianek (przynajmniej dla mnie) - będą to koleje równoległe, poprowadzone po obu stronach obecnej kanapy (czy ta będzie pozostawiona - nie wiem, ale na 90% logika wskazuje, że nie). Jednocześnie jest mowa, że przy ich górnych stacjach, będzie też znajdowała się górna stacja kolei gondolowej, której dotyczy już inne postępowanie (co ciekawe, wcześniej była wzmianka o "linowo-terenowej"). Tak więc o jej przebiegu na razie nic nie wiem. No ale realne możliwości widzę dwie: ta mniej prawdopodobna to z góry na przeciwną stronę (w kierunku wsi "Sołtysowo"), a ta bardziej prawdopodobna, to oczywiście zapowiadane parę lat temu połączenie z Kotelnicą. Zbiornik oczywiście będzie w pobliżu stacji dolnych.
  7. Rużomberok: - remont generalny talerzyka Tatrapomy przy czarnej trasie nr 5 i jej ratrakowanie - 4 nowe armatki i automatyzacja systemu naśnieżania - nowe siedzenia na wyciągu krzesełkowym
  8. koliber

    Polska - nowe inwestycje

    No to pora na wyjaśnienie (choć widzę, że ta informacja nie wzbudziła specjalnego zainteresowania, a szykuje się być może spora inwestycja): Nie chodzi o Poronin. Nie chodzi też o połączenie Harendy z Suchym. O żadnej z nich nie wiem niczego nowego. W skrócie: duży ma szansę stać się jeszcze większy! I nie chodzi (wbrew pozorom) o połączenie Białki z Rusińskim w Bukowinie, ale o plany rozbudowy Czarnej Góry (potocznie zwanej "Litwinką") - po drugiej stronie doliny. W dniu dzisiejszym (25.10.2024) ma zapaść decyzja w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie, odnośnie konieczności (lub nie) przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia, dotyczącego planów wybudowania kolei linowo-terenowej, 2 nowych kolei krzesełkowych, zbiornika do naśnieżania, a także zjeżdżalni grawitacyjnej.
  9. Czyli dokładnie to samo, co słyszeliśmy rok temu, 2 lata temu i 3 lata temu. Tyle, że zamiast zapewnień o rozpoczęciu prac zaraz po zakończeniu sezonu, mamy komunikat w stylu: "Może, przy dobrych wiatrach doczekacie się nowej kanapy za 3 lata". Aha, i patrząc na przebieg "nowego" Puchatka od stacji pośredniej względem poziomnic, zapowiada nam się kolejny trawers w stylu Śnieżynki. Bo oczywiście ingerować w teren nie można (choć to teoretycznie już poza granicą KPN).
  10. Potwierdzone na nowej mapce nowości sezonu 2024/25 w Jasnej: Novinky zimnej sezóny Nie wszystkie, bo m.in. nie będzie jeszcze w tym sezonie brakującego odcinka niebieskiej 5-tki wokół Lukovej, ale będzie nowy objazd budynku od strony zachodniej - czerwonym wariantem nr 8 (tego numeru tras brakowało w kolejności, podobnie jak 4-ki i 9-tki). Trasa 11a zmieni oznaczenie z czerwonego na czarny (też zgodnie z zapowiedzią), a trasa 1a w Zahradkach zmieni numer na 2 (bo rzeczywiście, nie ma wiele wspólnego z górnym odcinkiem 1-ki). Na stałe będzie też ratrakowana (oczywiście w razie dobrych warunków) trasa 1b ze szczytu Chopoka, która miała też otrzymać dodatkowe ogrodzenie od zewnętrznej strony, chroniące przed przypadkowym zsunięciem się do Kotła pod Dereszami. Powstanie też nowy, króciutki, niebieski objazd dolnych odcinków tras czerwonych na południu - 36a (ze Srdiecka na Krupovą) - na razie będzie się krzyżować z talerzykiem (choć ten pewnie nie będzie już działał), który zostanie potem przeniesiony w okolice Kosodreviny i zapewni dostęp do dolnego odcinka trasy 33 w razie silnego wiatru. Dzięki temu wariantowi, początkujący nie będą już musieli zjeżdżać na sam dół południowej strony tą wąską dróżką w lesie (34), gdzie zwykle nie było śniegu. No i oczywiście wspomniane oświetlenie 10-tki w Otupnem.
  11. koliber

    Polska - nowe inwestycje

    Tak a propos, to pozostałe wyciągi w całych Karpatach (może z wyj. Bieszczad) też idealnie wpasowują się w taki uporządkowany schemat wg przewyższenia: najpierw jest trochę "setek" (Dębowiec, Klepki, Czarny Groń II), potem długa przerwa i kilkanaście "150-tek" (między 143, a 154m) - są jedynie 2 wyjątki między w międzyczasie po ok. 130m Przy wyższych wartościach jest podobnie. 300-tki, potem 350-tki (oba Soliska, Doliny III), "400-tki" (Szczyrk I odc., Szczyrk-gondola), 460-tki (Jaworzyna K., Czantoria), potem znowu długa przerwa i "600-tki" (Goryczkowa i II odc. Kasprowego). Tylko nieliczne "rodzynki" zaburzają tą regułę. A odnośnie tematu wątku, to być może za kilka dni będę miał dla Was dobre (oby!) wieści z Podhala. Jednak ten, kto szykuje się na wygranie forumowego zakładu (nie pamiętam kto) będzie musiał jeszcze trochę poczekać, bo z uwagi na niskie przewyższenia, nie liczyłbym tam na spełnienie warunku min. 1000m długości
  12. koliber

    Polska - nowe inwestycje

    ...i jeszcze drobny błąd w przewyższeniu wyciągu "Stok" (197m, nie 187m) oraz SkiDoliny - 198m (tak podawali na grafice). Niemniej i tak szacunek za włożony trud:) Tym samym, przewyższenie 6 wyciągów mieści się w różnicy zaledwie 12 metrów, a trzech pozostałych - w 2 metrach. Jakby jeszcze było mało takich zbieżności, to południowa część Beskidu Śl. (zahaczająca o Żywiecki) wygląda równie podobnie względem siebie: - Istebna: Zagroń - 146m - Istebna: Złoty Groń - 152m - Zwardoń: Mały Rachowiec - 154m
  13. koliber

    Polska - nowe inwestycje

    A z której strony Twoim zdaniem będzie usytuowany peron? Dało się coś wywnioskować jak tam byłeś? Bo ze zdjęć chyba trudno powiedzieć. Niedawno dyskutowaliśmy o tym, czy zjazd będzie po lewej (patrząc z dołu), czyli wzdłuż likwidowanego talerzyka, czy też bardziej stromo - na prawo.
  14. koliber

    Szczyrk - COS Skrzyczne

    Nie jest wcale tak pełno. W większości ośrodków służą jako uzupełnienie, np. na fragmencie trasy obsługiwanej przez kanapę/gondolę, ale praktyczne nie trzeba z nich korzystać. Z wyjątkiem może paru lodowców (zwłaszcza tych najwyższej położonych fragmentów pow. 3000m n.p.m.).
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...