kokoSKI
Użytkownik forum-
Liczba zawartości
187 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Imię
Maciek
-
Miejscowość
Warszawa
Sprzęt narciarski
-
Narty marka
Blizzard
-
Buty marka
Head
Ostatnie wizyty
1 553 wyświetleń profilu
kokoSKI's Achievements
Średnio zaawansowany (3/6)
299
Reputacja
-
Sytuacja miała miejsce na „piątce”. https://polskieradio24.pl/5/1222/artykul/3325608,wypadek-na-stoku-w-krynicyzdroju-14latek-walczy-o-zycie-policja-wyjasnia-okolicznosci-zdarzenia?fbclid=IwAR3tUKI_3EfDSAY1eXkcB3QSaunA0qC59haWQ3KrjUS342o3oZfhnOvjcag_aem_AbRT6Z4MaE-997Dz9L8Lc6vyjj6JKOQIjP5jVe65y-uvWE4cA8-3D4IUnRGRWAATiRM Oczywiście, że oni nie mieli prawa się tam znaleźć. Trasa była zamknięta, raczej wyraźnie oznakowana. We Włoszech za wjazd na zamkniętą trasę Carabinieri potrafią zabrać karnet i wlepić srogi mandat właśnie z tego powodu - możliwość pracy ratraka na linie, co grozi śmiercią. U nas jak zwykle konsekwencji nikt nie może wyciągnąć żadnych, do póki nie dojdzie do tragedii… oby skończyło się dla chłopaka solidną nauczką, choć z relacji mediów nie wyglada to dobrze…
-
PKL ma jakąś niejednolitą politykę w tej sprawie. Do TSS cały czas należy inny ich ośrodek - Palenica, ale już Mosorny się wycofał, a z Kasprowym to tradycyjnie „niedasię”.
-
Zapisuj się śmiało.KK to kurs polegający na szlifowaniu techniki i zapoznaniu z założeniami i terminologią programu nauczania SITN. Poziom kursantów jest różny, pójdziesz to zweryfikują Twoje umiejętności, a Ty będziesz miał pewien pogląd czy dalsze podążanie ścieżką kształcenia SITN-u jest dla Ciebie czy nie. Na pewno nie wyjedziesz z kursu stratny :). A z moich doświadczeń kursu instruktorskie to świetna przygoda, masa nowych znajomosci plus oczywiście wiedza i umiejętności. Biorąc pod uwagę twój wiek - nie ma się co zastanawiać, może się okazać ze za pare lat nie będziesz miał juz do takich rzeczy czasu i głowy :), a to czego teraz się tam nauczysz to twoje.
- 5 odpowiedzi
-
- 4
-
- kurs
- kurs kwalifikacyjny
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Na 'chłopski rozum' jeśli nie chcieli by tego oddać w tym sezonie, to na grzyba teraz się męczyć z budową w zimie, zamiast na spokojnie wrócić na plac budowy od wiosny? Chyba, że są jakieś czynniki, których chłopski rozum do końca nie ogarnia, np potrzeba wydania funduszy w określonym czasie. Ale fakt, że do zrobienia jeszcze sporo.
-
Wg mnie jest bardziej czerwona niż górna część dwójki, zresztą przez wiele lat 4 miała kolor czerwony. Fajnie by było aby częściej działała, a zwłaszcza żeby nikomu nie przyszło do głowy jej wyrównywać czy tam profilować. Na nowej mapce jeszcze jedna ciekawostka, czyli oficjalne oznaczenie „leśnej nartostrady”. Ta ścieżka była tam zawsze i przy dobrym śniegu dało się nią dojechać od schroniska do mniej więcej połowy 5-tki i dalej do tras 6 i 1, ale nigdy chyba nie była oficjalnie ujęta na mapie ośrodka. Nartostrada to raczej turystyczna, ale licząc ze szczytu do Czarnego Potoku to będzie koło 4 km zjazdu.
-
Z tą Jaworzyną Krynicką to chyba nie do końca, skoro dopiero co postawili sześcioosobowe krzesło w dolnych partiach.
-
Pewnie że wizja krzesła od samego dołu do góry na trasie 2 brzmi super. Ale mimo wszystko zachowanie podziału na dwa odcinki ma więcej sensu niż może się wydawać: - górna część jest łatwiejsza, część słabiej jeżdżących pozostanie tylko na górnej części trasy - górną część można łatwiej i szybciej naśnieżyć ze względu na wysokość npm. Zawsze jest ona uruchamiana wcześniej, i może działać samodzielnie, nawet jak niżej nie ma warunków. Mam nadzieję, że wraz z budową szybkiego krzesła zniknie problem z kolejkami do orczyka w poprzek trasy. Może z czasem doczekamy się też wymiany krzesła na 2a na coś szybszego.
- 6 411 odpowiedzi
-
- 1
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
W zakopiańskich, nieoficjalnych źródłach pojawiła się nawet teoria spiskowa, że za blokadą Gubałówki stoją osoby o austriackim pochodzeniu, powiązane z ośrodkami narciarskimi w Sölden i Kaprun 😀.
- 6 411 odpowiedzi
-
- 8
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/nowy-sacz/pkl-chce-zainwestowac-100-mln-zl-w-dawna-stacje-narciarska-w-szczawniku?fbclid=IwAR2UfdP41RSsud4IAx_L5BhcRFd9TOIfmEXTt02Klp_3Wl9vGqxmLE6FNyo_aem_ARNkvj44diraD03C3D1xiQViV7BePHHmFI2A02gW5mJ6kEqR8OO6dJwPcTP8102u8v8 Kolejne informacje o Szczawniku. Z dobrych wiadomości to (poza samym faktem że coś się w temacie dzieje), że wyraznie mowa jest zarówno o Szczawniku jak i Wierchomli. co do gondoli łączącej Jaworzynę z Dwiema Dolinami, to pomysł nie jest nowy. Temat wrqca co jakiś czas w różnych wersjach (w tym kolei bez podpór zawieszonej wysoko nad doliną). Poprzednio chyba storpedował go głuszec i natura 2000. Na ten moment taka kolejka wydaje się abstrakcyjna, ale kto wie?
- 6 411 odpowiedzi
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Na Jaworzynie Krynickiej miała powstać kanapa na trasie nr 2, a tymczasem szykuje się zupełnie inna inwestycja. Na stronie PKL chwalą się przyznaniem organizacji Pucharu Świata w snowborardzie oraz budową 500m krzesła na reaktywowanej trasie 7 (dawna trasa do nauki do której trzeba było dojść ścieżką od górnej stacji gondoli). Źródło: https://media.pkl.pl/245656-puchar-swiata-w-snowboardzie-w-polsce-24-i-25022024-r-zawody-odbeda-sie-w-osrodku-grupy-pkl-na-jaworzynie-krynickiej Kilka dni temu na Instagramie informowali o zamknięciu fragmentu szlaków pieszych przebiegających tym terenem i wrzucili zdjęcie na którym widać, że praca wre:
- 6 411 odpowiedzi
-
- 5
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
A dlaczego nie? Wszystko zależy od tego w co i ile by zainwestowali. Miejsce widokowo jest bardzo atrakcyjne, zwłaszcza polany którymi biegło dawne połączenie z Wierchomlą. Jeśli będzie dobra oferta letnia, fajna gastronomia to klienci się znajdą. Kto by kilka lat temu pomyślał że takie Słotwiny staną się obleganym miejscem przez cały rok. To była wtedy kilkusetmetrowa górka ze starym krzesłem i orczykiem, a latem nie działo się tam zupełnie nic.
- 6 411 odpowiedzi
-
- nowe inwestycje
- polska
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Mają własne karnety 3 godzinne, tylko że cena niewiele się różni od 1-dniowego gopassu na cały Szczyrk. Wiec chyba nie tak łatwo zrobić to w dużo tańszych cenach. W mojej opinii takie indywidualne karnety mają sens tylko w przypadku max kilkugodzinnych, no powiedzmy jednodniowych. Choć nie wiem czy chciało by mi się katować BSA dłużej niż 4 godziny.
- 2 263 odpowiedzi
-
- 1
-
Myślę, że orczyk w tym miejscu ma sens z punktu widzenia ośrodka. Sprawi, że COS stanie się miejscem bardziej kompleksowym. W tej chwili ma łatkę stacji dla dobrze jeżdżących, poza Ondraszkiem, który jednak jest trasą długą, a jeśli nie działa górne krzesło to w zasadzie niedostępną dla słabiej jeżdżących. Trasa na Polanie Jaworzyna może być takim przeskokiem miedzy totalną „oślą”, a dłuższymi, poważniejszymi trasami. Kolejnym krokiem pewnie będzie wybudowanie taśmy z ogródkiem dla dzieci w tej okolicy. A że orczyk dwuosobowy? Faktycznie ciekawa koncepcja, ale też nie można patrzeć na takie wyciągi z perspektywy starych szczyrkowskich orczyków czy działającego do dziś „Doliny III”. Te nowsze są jednak dużo łatwiejsze w użyciu, jak np orczyk przy czerwonej trasie w Białce.
-
Sorry, ale 5 dni jazdy w Szczyrku w środku ferii to dopiero masochizm Długie, ciekawe trasy - które? FIS otwarty do połowy, czy Bieńkula czynna średnio co trzy lata przez tydzień ? Jak większość działa, jak teraz, to zgoda, tylko podlicz sobie na koniec sezonu ile dni one były otwarte. Sezon rozkręca się powoli, bo pogoda. Faktycznie dobre warunki mamy w połowie lutego, a ferie się kończą pod koniec lutego. W marcu warunki pewnie będą nadal niezłe, ale za to chętnych będzie mniej, bo w mieście zapomną o zimie. Trzeba się liczyć z tym, że będą zamykać np Pośredni w tygodniu. Wiesz, ja nie chce się kłócić o wyższość Czantorii nad Szczyrkiem, niech każdy sobie jedzie gdzie chce . Nikt nie mówi, żeby jeździć na tydzień na Czantorię, ale już na weekend czemu nie? A gdyby w Polsce było zapotrzebowanie na ośrodki narciarskie wielkości Szczyrku w każdym zakątku gór, to pewnie by już dawno były. Pomijając zupełnie kwestie ekologiczne, w wielu miejscach wystarcza to co jest, bo zwyczajnie nie opłaca się budować utrzymywać więcej tras dla 6 tygodni sezonu.
-
W Polsce jest i będzie miejsce dla stacji z jednym krzesłem, bo tych „największych” jest za mało. I ciężko, aby było więcej bo nie ma ku temu warunków, klimatu ani nawet racjonalnych przesłanek. Super, że są duże stacje jak Szczyrk, Białka, ale te średnie i małe też są potrzebne i nie ma mowy o żadnym wymieraniu, jeśli tylko będzie dobra oferta. Być może z czasem część tych starych krzeseł doczeka się wymiany na coś nowszego.