Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 28.08.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Piękne jezioro w dolnej austri Z południowej Polski-Cieszyn 5 godzin jazdy i ok 500 km. Same jezioro otoczone górami i lasami , bardzo ładnie położone. Woda ma doskonałą jakość a tem do kąpieli jak najbardziej ok- 23 stopnie ,choć to polodowcowe jeziorko. Oprócz pływania czy opalania jest tu wiele atrakcji dla rodzin z dziećmi . Wypożyczalnie rowerków wodnych czy łodzi ekektrycznych itd. Można zaplanować wycieczki wokół jeziorai nie tylki- wszystkie szlaki ładnie oznaczone . Cała infrastruktura na wysokim poziomie z przystępnymi cenami Bardzo fajny ukryty klejnot tego regionu oczywiście w weekendy ludzi troszkę jest ale tłoku nie ma . Zdecydowanie warto tu przyjechać choćby na dzień6 punktów
-
4 punkty
-
Na Litwie tez sporo Austriaków, Polaków, Czechów, Słowaków, Słoweńców; rok temu byli Amerykanie oraz goście z Andory. Pojawia sie tam często gęsto Vlhova; trenowała w pare sezonów temu Linsberger. Natomiast hala to niestety tylko taka namiastka narciarstwa, które mnie kojarzy sie z przestrzeniami, widokami po horyzont, a tu niestety takich wrażeń nie ma… latem moze być jako pewna atrakcja; dla klubów jako trening OK, ale prawdziwych stoków i gor to taka hala nie zastąpi…4 punkty
-
Widzę,że wreszcie do Was dociera przyszłość narciarstwa jako sportu halowego,co jeszcze niedawno wyśmiewaliście.Ale dalej nie doceniacie,jak można na szczerym lodzie, który nie wybacza żadnych błędów, doskonalić technikę ciętą.Choć ta śniegowa część hali,to rzeczywiście atrakcja na 2 godziny,to po treningu na lodzie żadne warunki naturalne Was nie przestraszą...3 punkty
-
Wolę narty powiesić na ścianie jak jeździć w jakiejś hali.... To już zupełnie nie to. Tak więc będę preferował zimowe warunki, które jeszcze pewnie do końca życia będę mógł zaznac. Na siłę nie będę się pchał, bo to żadna przyjemność. Ale jak ktoś lubi....2 punkty
-
Parametry: Aug 28 Parametry nowych kolei linowych dla narciarzy powstałych w 2024 r. Koleje są jeszcze w budowie, ale już dziś możemy podać ich parametry. Dotyczy to raptem 2 inwestycji: w Brennej oraz w Szczyrku. W Brennej powstanie niewyprzęgana kolej czteroosobowa (2,6 m/s), a w Szczyrku wyprzęgana kolej sześcioosobowa (5,0 m/s, przy wsiadaniu: 1,0 m/s). A podstawowe parametry dotyczące długości, wysokości względnej i bezwzględnej prezentują się tak, jak w tabeli i na wykresach niżej: Twój instruktor Maciek Link do mojego tekstu: Parametry nowych kolei linowych dla narciarzy powstałych w 2024 r. | Twój instruktor (twojinstruktor.blogspot.com) Źródło danych: Ski Dolina, Lanove-Drahy.cz, Lanovky.sk, własne obliczenia2 punkty
-
Mogę dopowiedzieć z dwa słowa, generalnie sytuacja jest dość dynamiczna, ale najprawdopodobniej ta linia przejazdu będzie przecinać kolej (kropki na rysunku) i faktycznie, będzie w związku z tym nieznacznie krótsza i stromsza, wypłaszczenie będzie musiało zostać wyprofilowane tak czy siak. Jadąc od drugiej strony, jest już dość ciasno do budynków + docelowo potrzebne jest miejsce na rozbudowanie (wypożyczalnia, szkoła, kasy wyciągu, gastronomia) i dochodzi jeszcze strefa dla początkujących, która ma zostać rozbudowana (taśma, snowtubing, karuzela, itp.) - to wszystko potrzebuje miejsca, a w rejonie dolnej stacji już było ciasno. Z moich informacji wynika, że dolny wyciąg orczykowy nie będzie działał w najbliższym sezonie. Powody jak wyżej + sterówka dolnej stacji krzesła również praktycznie wpada w jego ślad.2 punkty
-
Cześć Pelna zgoda ! Nic nie zastąpi przestrzeni ale co kiedy na tej przestrzeni nie będzie po czym jechać ? Potrafię sobie już wyobrazić że ceny wystrzelą kosmicznie jeżeli śnieg będzie tylko wysoko w Alpach- kogo będzie stać ? Tylko tych z grubym portfelem . Jeżeli Arab na pustyni potrafi zbudować halę to miejsca w PL jest masa na taką inwestycje żeby stworzyć np km trzy trasy pod sufitem a są tacy co już nie wiedzą w co inwestować . Zerknij na dyskusje polska-nowe inwestycje 🤷♂️ jeden chce to drugi już widzi inaczej trzeci by zostawił jak jest itd tylko co kiedy opadów śniegu nie będzie co jeżeli temp na zewnątrz będzie dodatnia ? Wszystko będzie stało ! A hala to biznes pewniak, fakt namiastka narciarstwa ale jednak . Sam korzystam z niej i gdzieś w środku mnie się buzuje bo brakuje urozmaicenia tarasowego ale jednak mogę jeździć,mogę trenować i w jakimś malutkim % podnosić własne umiejętności kiedy tylko mam na to ochotę i czas. Dziś stawiając w PL np 4 hale na dzień dobry w odległościach od siebie co 300/400 km tak żeby z każdego miejsca było powiedzmy max 200 km do jednej z nich będą pękały z nadmiaru chętnych. Pozdro2 punkty
-
Ja jestem od niedzieli do jutra i nart nie wziąłem bo nie ma po co. O rowerze w innym wątku.2 punkty
-
2 punkty
-
Ludzie znajdą sobie inne aktywności zamiast nart. Nie będzie masowości w halach narciarskich. Na Górze Kamieńsk to mogą zrobić singletracki lub enduro. Do tego letni tor saneczkowy i wieża widokowa.1 punkt
-
Na Litwie jest napis,że jeśli akurat jest przerwa w stawianiu slalomów i czują się na siłach,amatorzy mogą spróbować swych sił na lodzie...1 punkt
-
Pełen szacun dla wszystkich którzy jeżdżą na tym szczerym lodzie bo ostatnio miałem przyjemność spróbować właśnie na hali jak to jest ii nie jest to prosta sprawa . Wszystkie braki techniczne już na starcie wychodzą 😉 Szkoda jedynie,ze ta część trasy jest zamknięta dla amatorów ale jest to zrozumiale . Pozdrawiam serdecznie1 punkt
-
U nas to nie przejdzie - im mniejsza inwestycja tym mniej można "przyttulić" na boku... np. : najpierw buduje sie most a potem kopie sie rzekę pod nim... Więc górę trzeba usypać ..najlepiej w jakimś dołku.1 punkt
-
1 punkt
-
Arab ma tyle kasy że hala wcale zysków przynosić nie musi. Namów tego Araba z Vloga 180 - niech inwestuje1 punkt
-
1 punkt
-
faktycznie to taka mała ośla łączka pod dachem, po kilku zjazdach robi się nudno, zupełnie początkujący mogą zrobić pierwsze kroki ale do poprawy techniki na większych prędkościach raczej nie ma szans, jedynie można się bawić w zbijanie tyczek slalomowych1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Główny cel wjazdu... zakręt 48 ze śniegiem w tle, zakosy z dołu i zakosy z góry, szczęśliwy zdobywca, zjazd po drugiej stronie - w lewo Bormio, w prawo Swiss przez Umbrails (tak pojechalem) https://www.komoot.com/tour/1820387721?ref=aso 63 km, 1940 m przewyższenia, w sumie mniej niż na selli w tamtym roku ale było dużo trudniej.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Przeglądając kamerki z lodowców można się załamać. Szary lód (tam gdzie jeszcze jest) praktycznie na większości narciarskich lodowców w Alpach. Wpadł mi taki krótki artykuł / informacja o Marmoladzie: https://www.rmf24.pl/raporty/raport-kryzys-klimatyczny/news-pogodowa-anomalia-w-masywie-marmolada-w-dolomitach,nId,7764570#crp_state=1 "Od ponad 50 dni w najwyższym masywie górskim Dolomitów o nazwie Marmolada temperatura wynosi powyżej 0 stopnia. Eksperci, którzy odnotowali tę anomalię, wyjaśniają, że jest ona szczególnie groźna dla lodowca znajdującego się na północnej flance szczytu. Ostatnio ujemną temperaturę, minus 0,9 stopnia Celsjusza, zanotowano na wysokości 3343 metrów nad poziomem morza 5 lipca." Z innej strony: "Północna część masywu ma charakter stromego zbocza, pokrytego rozległym, z dala widocznym lodowcem Ghiacciaio della Marmolada. Stanowi on jedyny duży lodowiec w Dolomitach. W ciągu ostatniego wieku stracił on 90 proc. objętości i może zniknąć w ciągu 15 lat." Foto z kamery z wczoraj... Porównanie 1910 & 20211 punkt
-
1 punkt
-
Odwiedziłem w ten weekend Krynicę. Zajechałem także na wieżę widokową na Słotwinach. W Słotwiny Arena trwają pracę przy nowym zbiorniku oraz prace ziemne, jest też system naśnieżania na trasie Dookoła świata i na tej polanie w stronę głównej trasy. Poprawcie mnie jeśli się mylę, że tego nie było już rok temu. Ja ostatni raz jeździłem tam dwa, albo nawet trzy lata temu. dodatkowo ciekawą atrakcją była obserwacja osób spacerujących po linie rozwieszonej pomiędzy Wieżą widokową na Słotwinach a Jaworzyną Krynicką.1 punkt
-
1 punkt
-
Viktor nie wkur….. ludzi pracujących Ale miarka się przebrała 😎 Tak więc od piątku pakujemy manaty i Tour of the Alps zaczynając od dolnej Austri po Tyrol i Poludnowy Tyrol1 punkt
-
1 punkt
-
No rozumiem przecież i zazdroszczę zazdrością szczerą. Aczkolwiek wyruszam tam w niedzielę, więc jest światełko…1 punkt
-
Chyba nie zrozumiałeś intencji przekazu? No właśnie teraz od razu dostaje się sprzęt który sam skręca i potem są efekty na stokach.... Jeszcze raz -ostatni Nie neguję technologii bo fajnie że może się szybko nauczyć jeździć na nartach ale ŚMIG to podstawa. Koniec z mojej strony1 punkt
-
1 punkt
-
Oczywiście to dopuszczalna max waga z czterema chopami na pokladzie. A awaryjność pneumatyki to na gwarancji mało mnie obchodzi 😅 Wracając do tematu nart. Będę tłuk to na okrągło.... Podstawowy styl jazdy niestety coraz mniej popularny i kultywowany wśród młodych adeptów narciarstwa Śmig-wedlug mnie jedynie słuszny i obowiązkowy bo żeby dobrze jeździć to trzeba najpierw opanować smig który nie raz może uratować nam tyłek na różnym gruncie tras narciarskich . Kto ma opanowany Śmig do perfekcji pojedzie w każdych warunkach i na przysłowiowych ołówkach.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Hintertux 2 tydzień zamknięty dla narciarzy. Ostatni raz ujemna temperatura (w nocy) na Gefrorene Wand była krótko na początku sierpnia. Później ciepło + słońce + ulewy na przemian. Do końcówki lipca było nie najgorzej... z roku na rok warunki narciarskie latem coraz słabsze.0 punktów
-
0 punktów