Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. marekbtl

    marekbtl

    Użytkownik forum


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      1 400


  2. Victor

    Victor

    Użytkownik forum


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      1 343


  3. Capricorn

    Capricorn

    Użytkownik forum


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      79


  4. Cosworth240

    Cosworth240

    Użytkownik forum


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      1 684


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 22.08.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Monte Grona. Niby tylko 1739 mnpm ale Menaggio jest na 200 mnpm. Startuje się z wysokości 749 ( da się wyżej nieco podjechać samochodem). Host sugerował mi autobus za 2.10e który startuje tuż obok domu. Dworzec autobusowy (za duże slowo) bardzo fajny ale organizacją taka bardziej włoska. O tej samej porze odjeżdżają 3 autobusy ( pół godziny wcześniej i później nic). A miejsce do wsiadania z tym śmiesznym szlabanem jedno. Do dwóch wcześniej ludzie wsiadali omijając ten szlaban bokiem bo kierowcy nie chciało się wyciągnąć pilota a w moim było zawodowo😉 Jedzie się tymi wąziutkimi uliczkami ostro w górę - styl jazdy bojowy, mijanki na centymetry ale tego się spodziewałem. Szlak bardzo przyjemny, do schroniska cały czas w lesie. Później są 4 drogi, w tym jedna ferrata opisywana jako trudna. Ja wziąłem "direttisime" up i "via normalne" down. Na szczycie akurat chmura ale wcześniej już było miejsce skąd widać zarówno Como jak i Lugano. Direttissima dość eksponowana, 2 miejsca z łańcuchami, świetnie widać ferratę. Przy zejściu, tuż przed schroniskiem , zaczęlo padać więc zamówiłem "polenta con carne". Wyglądała jak... na zdjęciu😉 ale pachniała i smakowała dobrze. Zejście na dół I podróż z kolejnym rajdowcem zakończyła ten trip. W sumie 1000 metrów przewyższenia, choć oczywiście kompot ma inną opinię na ten temat, trochę ponad 9 km. https://www.komoot.com/tour/1808123743?ref=aso
    5 punktów
  2. Cześć Sezonówka zamówiona do odebrania na recepcji, syn wrócił z wakacji więc jutro nie ma że boli-ćwiczymy 🎿 bo sezon tuż tuż 😉 Pozdro
    3 punkty
  3. Ale skręcam na jednych i drugich przecież, na krótszych mniejsze łuczki, na długich większe łuczki, czym nie tak ? pozdro
    3 punkty
  4. Cześć Wiesz, w pełni zgoda ! Od czterech lat czytam i słucham jak powinna wyglądać książkowa droga jednak sam poszedłem chyba pod prąd bo kupiłem pierwszą nartę sklepowy SL od Volkla wtedy nie miałem totalnie pojęcia o narciarstwie choć pytanie na forum zadałem a odpowiedzi dostałem różne więc wybór padł jaki padł . Następnie trzy sezony zjeżdżałem z góry na dół i coś mi się tam wydawało że jest zajebiście a prawda była zupełnie inna.Koszmar ! Próbowałem przez ten okres szerszych lub dłuższych i gdzieś w środku mnie, to nie było to. Oczywiscie technicznie była katastrofa i nie ma co się oszukiwać. W górach siedząc na kanapie z zachwytem obserwowałem nie tych co cisną z prawej do lewej na prędkości tylko tych co gdzies z boku z pełną finezja,gracją, zmianą rytmu,pełną zabawą ale i kontrolą jadą krótkim następnie średnim wracając ponownie do krótkiego itd.mistrzostwo dla mnie,dlatego na tym etapie w którym się znajduje takiego narciarstwa chce się nauczyć . A jak dojdę już do punktu w którym będzie pełen automatyzm w tym co robię to przejście z SL na GS raczej nie będzie stanowiło problemu-oczywiście tak sądzę aczkolwiek mogę się mylić . Mam 45 😅 😉 w środku ale i na wadze (76/77 kg) czuję się na naście-18cie 😉. Chwila mi została żeby ją dobrze wykorzystać- ba na maxa bo czasu straciłem niestety wiele i on już nie powróci. Dlatego wybór padł i jestem pewny że idę w dobrym kierunku. Mnie SL na hektarach alpejskich nie męczy wręcz przeciwnie mam banan bo się uczę . Mam też atomic Q w razie większych opadów . Nogi wytrzymują . Co będzie za 5-10 lat zobaczę . Teraz SL później już co życie przyniesie narciarsko . Mam filmik który pozostał mi na YT-tygodniowe narty w Sappadzie i okolicach z Tadeo. Jeździmy na SL.( niestety mnie nie widać bo kręcę ) ale jadę za Tadziem na tych leciwych Dynastarach które mnie zachwyciły. ..od połowy gdzieś zobacz jak on bawi się tą SLką . To uniwersalna narta 😜 Pozdro
    3 punkty
  5. Część opublikowanych cen skipassów na sezon 24/25 Austria (sezonówki oraz skipassy wielodniowe) SuperSkiCard Sezonówka: 980 euro https://www.superskicard.com/en/season-ticket.html Wielodniowe: https://www.superskicard.com/en/ski-passes.html Ski Alpin Card Sezonówka: 805 euro https://www.alpincard.at/en/ski Wielodniowe: https://www.alpincard.at/en/ski Ski Amade Sezonówka: 799 euro https://www.skiamade.com/en/Tickets/All-In-Card-White Wielodniowe: https://www.skiamade.com/multi-day-tickets Sunny Card Sezonówka: 406 euro (ważna poniedziałek-piątek), 558 euro (ważna bez limitu) https://skisport.com/de/sunnycard Ski Plus City Pass Innsbruck Wielodniowe: https://www.innsbruck.info/en/skiing/ski-plus-city-pass/prices.html Ski Hit Osttirol Wielodniowe: https://www.osttirol.com/en/discover-and-experience/winter/skiing/skihit-osttirol/ Schneebären Card Sezonówka: 560 euro https://www.schneebaeren-card.com/en/skipaesse/saisonkarten/ Wielodniowe: https://www.schneebaeren-card.com/en/skipaesse/mehrtagesskipaesse/ Mur-Mürz Top Skipass Sezonówka: 775 euro https://www.skiberge.at/mur-muerz-top-skipass/ Wielodniowe: https://www.skiberge.at/mehrtageskarten-2/ Steiermark Joker Sezonówka: 1066 euro https://www.steiermarkjoker.at/index.php?suche=show&kat=alle
    3 punkty
  6. Cze Victor wybrał dobra drogę, w góry ma daleko, ale za to halę blisko. Chce się uczyć i się szkoli, Tadeo mu w tym pomaga. Owo szkolenie pod okiem fachowca, to bardzo ważna rzecz w jego wyborze. Narta krótka nie wypaczy jego nauki, bo jest kontrolowana przez kogoś ogarniętego. Na 400m górce w hali - to na GS słabo. A na halę ma najbliżej, wprowadzili sezonówkę i znając Victora to częściej tam będzie niż w domu . pozdro
    2 punkty
  7. No bo w hali trudno trenować GS, więc jest raczej oczywiste, że akurat tam zobaczysz dzieciaki głównie na nartach SL. Zobacz jednak na czym jeżdżą "klubowe" dzieci w Alpach, zwłaszcza na luźnej jeździe... ja się przy niczym nie upieram, bo sam jestem po prostu "zwykłym" narciarzem i raczej słucham tego co mówią trenerzy, byli zawodnicy (w skali krajowego podwórka), z którymi jakiś tam kontakt miałem lub mam, i zasadniczo jednym głosem mówią, że podstawą jest skręt GS, a dopiero później dochodzi element SL, jak ktoś idzie w tą stronę, bo w drugą stronę to w Polsce trudno pójść - SuperG rzadko się trenuje i jeździ, a ostatnie MP w biegu zjazdowym, które rozgrywano w Szczyrku, to już w ogóle jakaś zamierzchła historia... Inna sprawa, czy w ogóle jest sens przekładać bardziej lub mniej poważne trenowanie zawodnicze na to co powinien robić ktoś taki, jak @Victor... no ale zachęcam go do spróbowania i zabawy na nartach innych niż SL, zwłaszcza na długich trasach, gdzieś w Alpach, bo zgodzę się, że na hali, czy czymś bardzo krótkim to SL może dawać większą frajdę i urozmaicenie, ale na fajnej dłuuugiej alpejskiej trasie...
    2 punkty
  8. Efekt żaden? Połączenie 2 dużych (jak na polskie warunki) ośrodków narciarskich, co dałoby razem ośrodek wielkością porównywalny ze Szczyrkiem. Do tego całoroczna atrakcja turystyczna o potencjale podobnym, co wybudowaniem także przez PKL gondola w Solinie. Oczywiście nie będzie to łatwa, ani tania inwestycja, ale ma szanse się zwrócić, więc nie mówmy, że napewno nie powstanie.
    2 punkty
  9. Trenerzy narciarstwa raczej twierdzą, że to skręt GS jest podstawą wszystkiego i to od niego potem idziesz w kierunku np. SL, więc ... A tak całkiem na serio - jak będziesz w Alpach i będzie tam jakaś sensowna wypożyczalnia - a zapewne taka będzie, bo w każdym szanującym się ON w Alpach jest - to wypożycz sobie na jeden dzień lub nartę o promieniu między 18 a 21 metrów, taką idącą w kierunku GS i się sam przekonaj jak Ci się będzie wtedy jeździć. To nie musi - nawet przed tym przestrzegam - być hardcorowa narta GS (zresztą przy takich promeniach to na pewno nie będzie taka narta); raczej coś idącego w kierunku GS lub jakaś narta, którą niektórzy nazywają nartami dla tzw. mastersów. IMHO na długie alpejskie trasy i przy Twoich "końskich" nogach, to myślę że będziesz z tego bardziej zadowolony niż z drobienia SL-ką po kilkukilometrowej trasie...
    2 punkty
  10. Panowie,Ja jestem na etapie nauki a ostatni sezon pokazał mi coś pięknego w narciarstwie czyli krótki skręt a do tego najlepsze są uniwersalne SLki bo przecież i średnim też pojadę . A czy wykonam 1000 skrętów czy 500 jakie to ma znaczenie . Nogi mam jak koń 😅. Także póki nie ogarnę w stopniu mnie zadawalającym krótkiego skrętu tak GS musi poczekać spokojnie na swój dobry czas. Kiedyś nadejdzie a kiedy mało istotne . Dziś jest faza/fokus na SL . A ten Dynastar mmmm miód malina 👌 Dodam tylko,że poznałem takiego co wpina SL w listopadzie i odpina końcem sezonu -off czy on nie ma dla niego znaczenia . Pozdro serdeczne
    2 punkty
  11. już myślałem że @JC odbanował mitka
    2 punkty
  12. Cze Też tak uważam jak Ty mając +10 wiekowo w stosunku do Ciebie, zjechać 1-1,5km w PL, a 7km w Alpach, to jednak różnica. Piszę celowo zjechać, bo wozić to się można i cały tydzień. pozdro
    2 punkty
  13. A najlepsze że Maras na sl czy gs jeździ dokładnie to samo 😂
    1 punkt
  14. Jak Ty mnie teraz zaimponowałeś Marku 👍😉
    1 punkt
  15. Janek, ale nawet nie o to chodzi, głównie myślę o intensywności skrętów. Na GS-ach jeździ się też nieco szybciej, ale to ilość skrętów jest decydująca. Choć teoretycznie pokonamy tą samą trasę, to jednak te skręty są dłuższe i jest ich sporo mniej. Narty GS sklep to zwykle +50% wartości promienia SL. Jadąc po promieniu na 2400m trasie na nartach SL o promieniu 12m wykonamy teoretycznie 100 skrętów. Na GS 18m promień. Tylko 63. Oczywiście to tylko teoria. Pokonana droga jest identyczna, jednak zjedziemy szybciej wykonując wyraźnie mniejszą ilość skrętów na nartach GS. Przy 50km dziennie to już 700 skrętów różnicy. To dużo. pozdro
    1 punkt
  16. Cze Mam to traktować jako przytyk, czy komplement? Bo nie wiem. Każdy widzi i lubi w narciarstwie co innego. Dla mnie każdy zjazd to wyzwanie, mnie to po prostu rajcuje. Niestety okupione jest to sporym wydatkiem energetycznym. Nieświadomie to robię i nie potrafię odpuścić. Kiedyś woziłem SL w Alpy, ale już tego nie robię. Bo nie dam rady w jednym ciągu zrobić milion skrętów na 5-cio km trasie. Inaczej nie potrafię. Nie jestem typem zwiedzacza i tak naprawdę w dużym ośrodku wystarczą mi 3-4 fajne trasy i mogę je tłuc cały tydzień. Lubię duże ośrodki dlatego właśnie, bo tam zawsze są trasy „niechciane” czyli puste - w sam raz dla mnie. Bo krzesło stare, nie daj Boże orczyk, a to odsypy duże i takie tam bzdety. A mnie to pasuje. Czasami się trafi cały luźny ośrodek, wówczas się gubię, bo nie wiem gdzie mam jeździć😉. pozdro
    1 punkt
  17. Nie bój nic ..Viktor ma nogi jak koń i stalowe plecy - podobno osłony w kopalni nosi...
    1 punkt
  18. Już w domu. Trasa ok w ITA i AUT, Czechy to dramat: wypadki, remonty-> korki. Straciliśmy tam ze 2 godziny. W PL korek na A4 przed Wrocławiem. Po drodze trzy pauzy, w tym przejechane jednym ciągiem 7 godzin (mój personal best). Spalanie 5,5.
    1 punkt
  19. Dojechał nowy zegarek. Miał być refub ale się skończyły i dostałem najpierw info o anulowaniu wymiany a za chwilę, że jedzie do mnie fabrycznie nowy egzemplarz. Koszt wymiany 0 zł i 2 letnia gwarancja. Tak wygląda. Zaplombowany. Folia na ekranie. Muszę jeszcze pobawić się tarczą by mi odpowiadała. p.s. Zapominam, że on ma dotykowy ekran.
    1 punkt
  20. A tak dowożą na miejsce 😎 Komplikacje transportowe to pikuś a myślę że i fajna atrakcja dla większości 😎 4bd2555f-f82f-4698-b7dd-be5ac1150fbe.mov
    1 punkt
  21. Korzystajmy dopóki jest po czy jeździć
    1 punkt
  22. Maluszkiem na Stelvio - live 😀💪 34f30c5e-c775-4f0e-877d-9a79ba248aba.mov Ja będę w sierpniu parę dni to zdam relacje na dziś warunki primo… z rana twardo około 11 standard
    1 punkt
  23. Dziękuje, faktycznie mają dwa okresy propomcyjne: - Special March from 16 to 24.03: promotion runs on Superskirama, Skiarea and Folgarida Marilleva - Spring Special from 31.03 to 7.04: promotion runs on Skiarea and Folgarida Marilleva
    1 punkt
  24. Za tydzień będę w okolicach Kaprun, oglądałem sobie lodowce i w sumie jeszcze nie widziałem tak złej sytuacji jak jest teraz m.in. na Kicku.
    0 punktów
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...