Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. marcinn

    marcinn

    VIP


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      4 836


  2. MarioJ

    MarioJ

    Użytkownik forum


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      3 107


  3. Hextor

    Hextor

    Użytkownik forum


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      1 502


  4. Narciarz ze Śląska

    Narciarz ze Śląska

    Użytkownik forum


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      2 340


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 13.05.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Kolacja była w Tarvisio- full Austriaków A dziś na Motku bez zmian 😎
    4 punkty
  2. Blokowanie przywrócenia stacji narciarskiej na granicy parku narodowego to jest ekoterroryzm tej Pracowni. Tak samo kiedyś ekoterroryści nie chcieli się zgodzić na wyznaczenie oficjalnych freeride zones koło Kasprowego. A Park chciał. Np. w CZ są trasy narciarskie na obrzeżach parku narodowego w Karkonoszach.
    3 punkty
  3. A gdzie tu mowa o dewastacji? Chodzi o reaktywację starej stacji narciarskiej. Zresztą ta pracownia to tak naprawdę jeden facet i od co najmniej 15 lat, jak jest artykuł w jakimkolwiek medium odnośnie inwestycji narciarskich, to zawsze on jest wymieniony jako bloker. Nie tylko w Tatrach, ale wszędzie w Polsce.
    2 punkty
  4. Młoda coś nie miała ochoty jeździć …. No cóż….tak czy siak nie jest źle ,pojeździć można a wieczorkiem blisko można skoczyć na włoską kolację Powiem szczerze że trasy dobrze przygotowane …no może z samego lodowca troszkę w paru miejscach ratrakowy przyspał Pare foci z soboty
    2 punkty
  5. Dziś "polki" mecz. Doświadczenie przegrało jednak z młodością. Gratulacje dla obu Pań. Iga w ćwierćfinale. p.s. Hubert też do przodu.
    1 punkt
  6. Bardzo ciekawa jest działalność (zawsze tej!) tej pracowni. W zależności od władzy jest to wróg nr 1 (ale czemu nie prześwietliły tego służby?) lub może to być użyteczne narzędzie blokowania rozwoju kraju na każdym polu. W zależności od tego czy ktoś chce coś budować lub tylko chce mieć pretekst, dlaczego się nie da. W międzyczasie inne kraje robią to, co uznają za WŁASNY interes i wówczas się wszystko da.
    1 punkt
  7. Obiecanie Janie że w tym tygodniu już nie 😁
    1 punkt
  8. długo jeszcze będziesz denerwować tym szrtuksikowymi fotami ?😂
    1 punkt
  9. Cóż można pisać Pogoda sztos Śniegu w pype Z rana twardo przez ok 2 godziny potem wiadomo .Piekny dzionek , Rodzinka zadowolona 😊
    1 punkt
  10. Odrobina danych, trendów, statystyk Link do artykułu: Analiza rozwoju ośrodków narciarskich w Polsce | Twój instruktor (twojinstruktor.blogspot.com) Analiza rozwoju ośrodków narciarskich w Polsce Pracę mniej więcej zgodną z ww. moim tytułem ma napisać na renomowanej uczelni mój serdeczny kolega, oczywiście też narciarz, oczywiście też instruktor narciarstwa. Postanowiłem mu odrobinę w tym pomóc. Na razie ściągnąłem sobie z kopalni wiedzy, czyli strony Lanove-drahy.cz, dane odnośnie powstałych kolei linowych w Polsce, czyli w absolutnej większości kolei przeznaczonych do nowo powstałych lub modernizowanych ośrodków narciarskich. Reszta to koleje stricte turystyczne (Solina, park w Chorzowie) lub dla skoczni narciarskich. Ale większość urządzeń jednak ma cel głownie narciarski. - - - - - - - - - - Niżej w artykule: *Co powstało w l. 2014-2024 *Ilość budowanych kolei linowych w latach *Ogólna i średnia długość budowanych kolei linowych w Polsce w latach *Kto buduje? *Co buduje? - - - - - - - - - - No to na wstępie co w ostatnich latach (2014 do br.) powstało (lub powstaje w br.) w Polsce: Jak widać prawie dekadę temu liderem inwestycji był Szczyrk, obecnie: Jaworzyna Krynicka. W tym roku ma być ukończona budowa krzesła w ośrodku COS w Szczyrku oraz rozpoczęta i ukończona inwestycja w Brennej. Stacja ma już podobno komplet pozwoleń. Jedźmy dalej? W jakich latach powstały koleje, które nam służą? Następnie sprawdziłem trend (liczony metodą stosową): Powyższe pokazuje, że historycznie powstawała średnio jedna kolej w jakimś roku (co jakiś czas), potem mieliśmy boom przyrostowy (do 2008 r.), mały krótki kryzys, znów boom i od mniej więcej 10 lat boom zaczął wygasać, aż ilość nowo powstałych kolei w Polsce ukształtowała się średnio na poziomie ok. 2 rocznie. I w 2024 roku... wszystko się zgadza: powstają dwie wcześniej wspomniane. Ile m kolei łącznie powstawało w danych latach? Okazuje się, że w rekordowym roku 2008 powstało w Polsce razem ponad 10 km kolei. W latach 2019-2021 mamy z kolei łączne wartości... poniżej 1 km, czyli bardzo skromnie. Natomiast w latach 2022-2024 między 2,5 a 3,5 km. Jaka jest średnia długość powstającej w Polsce kolei? Średnia z wszystkich lat to ok. 900 m. A tak to wyglądało w poszczególnych latach: A kto u nas budował i buduje? Pokazuje to zestawienie wg producentów: Okazuje się, że na 138 analizowanych kolei (nie ma w zestawieniu już nieistniejących, to będzie przedmiotem osobnej analizy i artykułu) aż 57 to produkcja Doppelmayra. Kolejne 29 to dzieło Tatraliftu (d. Tatrapoma), 15 - Leitnera, reszta to po kilka lub po jednej produkcji. A co u nas powstaje? Pokazuje to kolejny wykres, który jednak będzie wymagał tłumaczenia (z czeskiego, a w zasadzie ze... słowackiego, gdyż oznaczenia nadała strona Lanovky.sk): Już tłumaczę: - SLF-4 (najpopularniejsza kolej w Polsce) - niewyprzęgane krzesło czteroosobowe; - SLF-2 - niewyprzęgane krzesło dwuosobowe; - SLO-6 Bubble - krzesło sześcioosobowe wyprzęgane z tzw. bublinami (przykrycie); - SLO-4 - krzesło czteroosobowe wyprzęgane; i konsekwentnie, przy czym: - K - to kabinka, czyli po polsku najczęściej gondola; - PL - to wagoniki, gdzie liczba oznacza ilość pasażerów w wagoniku. To na razie byłoby na tyle, ale temat (analizy, wykresy, dane) będzie kontynuowany w czasie poza sezonem. Twój instruktor Maciek
    1 punkt
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...