Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Jak działają koleje linowe - "Sekrety stacji narciarskich" (Vlog259)


JC

589 wyświetleń

Jak działają koleje narciarskie? Ile kosztują? Na jakiej zasadzie kanapy są wyprzęgane? Po co są dywany rozbiegowe? Jak połączona jest lina kolei? Aby nagrać ten film, musiałem wstać wcześnie, bardzo wcześnie, żeby o godzinie 6:00 uruchomić dla Was kolej. Nie, nie znaczy to, że kanapa na Czarnym Groniu była otwarta od 6:00. Znaczy to, że pracownicy ośrodka narciarskiego muszą, każdego dnia wstać bardzo wcześnie, aby przygotować ośrodek na przyjęcie gości. Pamiętajcie o tym, przy następnej wizycie w stacji narciarskiej.

 

2 komentarze


Rekomendowane komentarze

Jak zwykle bardzo ciekawy film, natomiast chciałbym skomentować jeden fragment, gdzie uważam, że nie mówisz prawdy. Chodzi o moment gdy stojąc przed wyprzęganą koleją tłumaczysz dlaczego jeździ ona wolniej. Nie kupuję tego tłumaczenia. Całym sensem kolei wyprzęganej jest przecież fakt, że krzesło w momencie wsiadania i wysiadania nie jest spięte z liną i porusza się jak sam mówisz około 0,5m/s żeby ułatwić wsiadanie/wysiadanie. Jak można więc tłumaczyć wolne działanie kolei kwestią bezpieczeństwa pasażerów? Dalej mamy zwykłą manipulację i pokazanie kolei niewyprzęganej na filmiku z wywracania się.

W ogóle bardzo nie podoba mi się to stwierdzenie, że kolej działająca z maksymalną prędkością jest dla narciarzy niebezpieczna, bardzo krzywdzące i zwyczajnie nieprawdziwe stwierdzenie dla projektantów i ludzi montujących te koleje.

Jak dla mnie jest kilka powodów dlaczego kolej zwalnia:

1) Wiatr  - wiadomo

2) Chęć ograniczenia ludzi na stoku - dyskusyjne i raczej świadczy o przewymiarowaniu kolei do możliwości tras, ale może mieć sens w przypadku gdy np kolej jest zbudowana do obsługi 2 tras i jedna z jakiegoś powodu nie działa.

4) Chwilowe problemy techniczne - tutaj trochę strzelam, bo nie wiem czy to prawda, ale mogę sobie wyobrazić, że następuje pewna niegroźna awaria/zużycie niekrytycznego elementu i producent zezwala na dalszą eksploatację przy ograniczonej prędkości.

3) Oszczędności, oszczędności, oszczędności - dla mnie to jest główny powód i nie ma się co oszukiwać, że jest inaczej. Olewanie klientów płacących za drogie karnety, a tak to kolej zużywa mniej energii, na pewno mniej zużywają się też poszczególny komponenty. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Tak, to jest rzeczywiście dziwne stwierdzenie że kolej wyprzęgana jest zwalniana w czasie jazdy dla naszego bezpieczeństwa. Taka kolej na stacji porusza się z prędkością 0.5 m/s, jak to Jacek przedstawia. Po co ją zwalniać kiedy jedzie na linie już poza stacją ?

Warto byłoby to lepiej wyjaśnić.

Materiał fajny, szczególnie kamerka zamontowana na uchwycie kanapy.

 

Odnośnik do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...