Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

STOCKLI Laser SL SRT12 Carbon


marboru

4 104 wyświetleń

Umarła Slalomka, niech żyje Slalomka!

W SkiAmade swoje ostatnie chwile, w pełnej sprawności przeżyły moje stare slalomki - Salomony XRace Ti 2014. Dzielnie służyły mi 6 lat i były świetne! Tą nartę do dzisiaj darzę olbrzymim sentymentem. To na nich doskonaliłem jazdę i to na nich jeździłem w kilkudziesięciu ośrodkach narciarskich w Alpach na niezliczonej ilości tras. Dziura w ślizgu została pokryta wklejką... drobne pęknięcie krawędzi dzielnie jeździło nie pękając do końca jeszcze...aż? Rozwarstwiła się jedna z nart :( Długo walczyły...oj długo i wiele kilometrów pokonały. Cóż? Będą to teraz moje szrotówki :( 

Przyszło nowe!

Błękitne strzały - STOCKLI Laser SL SRT12 Carbon.

1.thumb.JPG.f0c8f77b59d9925528bdac4575b06ea4.JPG

Dlaczego akurat te deski?

Jeździłem na nich kilka razy. Ostatni raz na roczniku 2020/2021 na WorldSkiteście... Oczarowały mnie!

Czym?

Świetnym trzymaniem krawędzi, bardzo dobrym prowadzeniem w krótkim ale i w dłuższym skręcie. Dynamiką jazdy i energią.

2.thumb.JPG.b8a0282dc6d91a833757fb406a80c58b.JPG

Długość pozostała bez zmian. Moje nowe SL mają 165 cm oraz promień skrętu 13,6 (XRace miał 13).

3.thumb.JPG.9cf7ec5241a4008672314626d29ca570.JPG

Numer seryjny mojego nowego zakupu :) 

Wykończenie tyłów nart - metalowe. Może nie rozwarstwią się tak jak Salomony?

4.thumb.JPG.3e2e51f4f7d8780e1476dd5edd21d0f5.JPG

Wiązania SRT12:

5.thumb.JPG.fa6317b750a3c4987b43bd8925764e76.JPG

Tyły wiązań są takie:

6.thumb.JPG.01a1beef17e2dd1040ef9aa917aff45d.JPG

Przód wraz z karbonową najbardziej sztywną płytą:

7.thumb.JPG.8fcf4bcc0fac0e7cd2317213ad3013fa.JPG

Podobno ta płyta zbliża tę nartę i to bardzo do charakterystyki nart komórkowych...

Cóż? Niebawem się przekonam, czy dzięki płycie narta jest bardziej sztywna od dwóch innych płyt: Speed i MC? Na tych jeździłem.

8.thumb.JPG.be966e403342f212efb9f00d2413fcdc.JPG

No to mam szwajcarski komplet :) 

GS i SL Stockli.

Niebawem dogłębne testy z jazdy, o których w niniejszym wątku na blogu napiszę.

Pozdrawiam

marboru

PS. @Piotr_67 pamiętasz tą nartkę? ;) 

36 komentarzy


Rekomendowane komentarze



W dniu 5.02.2020 o 08:45, Mitek napisał:

Zresztą na pogodę jeszcze nic nie poradzimy Mariusz, więc nie ma się co przejmować czymś na co nie mamy wpływu. Ja w zeszłym roku w styczniu nie zrobiłem na rowerze ani kilometra a w tym roku już chyba z 1000km - więc coś się dzieje.

Stockli - bardzo fajne narty ale drogie jak cholera więc dla mnie odpada ale jak gdzieś się spotkamy to Ci jakoś muszę je podebrać na chwilkę bo chyba jeszcze na nartach tej firmy nie jechałem w życiu a jeździłem np na Erbacherach, Haganach, Olinach, Lacroixach i paru innych wymysłach ( jaką masz skorupę ;)).

Pozdrowienia serdeczne dla WAS!

Można poradzić jeśli ma się ruchomy urlop i umiejętność rezerwacji kwatery "w ostatniej chwili"... Cały czas się waży dokładny termin naszego wyjazdu. Decyzja ostateczna w poniedziałek.

W dniu 5.02.2020 o 11:08, gregre0 napisał:

Ja tam widzę w prognozie słońce nad Karyntią cały tydzień. No chyba że to ono tak Ci się nie podoba;)

Pogoda w tym roku dynamiczna... Oby i Mitkowi i mi sprzyjała :) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
32 minuty temu, marboru napisał:

Oby i Mitkowi i mi sprzyjała

Oby, Oby!

I testuj bo sprzęt prezentuje się szlachetnie.

Nie wiesz czy jest dostępny z mocniejszymi wiązaniami?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

 

9 godzin temu, gregre0 napisał:

Nie wiesz czy jest dostępny z mocniejszymi wiązaniami?

Na zamówienie, pewnie tak. Trzeba by podpytać. Można z całą pewnością zamówić bez wiązań i samemu je dopasować. 

Ja na tych wiązaniach Salomona już wcześniej jeździłem (GS, Z12 w XRace) i są one ok. 

Spójrz na stronę Steckli Polska, wygląda również na to, że już są dostępne nieco inne wiązania MC12. Tylko kolor...masz do wyboru czerwień lub czerń. Czym się one różnią od SRT12? Tego nie wiem. 

Mnie przekonał kolor błękitny 😉

Spójrz: http://stoeckli.pl/narty/laser-sl/

Edytowane przez marboru
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Nie mam zastrzeżeń do tych wiązań jako takich,  tylko do ich zakresu. Jeżdżę na 11 z przodu więc wolę jeśli zakres jest do 14 (praca wiązania w środku zakresu). Dlatego zazwyczaj się za tym rozglądam. Stronę oglądałem i nie ma tam nic o wiązaniach (opisu, różnic, opcji). 

Na razie chyba jednak nie będę zmieniał SL. Pozostanę przy starych (ale ciągle całych;)) Atomic'ach. Wsiadam na nie tylko na takie stoki jak w Bałtowie (krótko, mało miejsca, dużo ludzi).

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Na gorąco pierwsze wrażenia z jazdy na Laserach SL :) 

DSC04230.thumb.JPG.d60ee07f408e7907a7abb6f5f9806c14.JPG

Deski zdecydowanie twardsze od moich starych Salomonów XRace TI.

Mimo, że producent podaje promień skrętu 13,6 m (stare narty R13), to zdecydowanie Stockli szukają skrętu krótszego, są bardziej dynamiczne i oddają energię przy wyjściu z tego skrętu. Po nabraniu prędkości, praktycznie każdy zacieśniony szus kończył się uniesieniem obydwóch nart nad ziemią (kontakt jedynie dziobów z podłożem) - podkreślę, że test odbył się na płaskiej trasie z raczej małymi prędkościami.

Bez odpowiednio mocnego dociśnienięcia krawędzi - myszkują. Wymagają ciągłej uwagi i mocniejszej jazdy, dociskania zewnętrznej z większą mocą - oj nie będzie bujania się na nich...

Mam również wrażenie, że są zdecydowanie bardziej zwrotne niż Salomony. Będą o klasę zwinniejsze na tyczkach.

Są również bardziej stabilne w długim skręcie.

Nie mogę się doczekać testu z większymi prędkościami i na trudniejszych trasach.

Z pewnością o moich Laserowych wrażeniach będę jeszcze pisał :) 

DSC04247.thumb.JPG.f8ba2df89009e4129e6e907d811bf326.JPG

Pozdro!

marboru

  • Like 10
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza

Dziękuje za opinie. Widzę, że mamy podobne zdanie tylko, że ujeżdżam model niżej. Zgodzę się z tym, że trzeba ich cały czas pilnować. One chyba uwielbiają jak się je "męczy" . Dodatkowo zauważyłem, że najlepiej czują się na betonie, a lód nie jest straszny.  Przy dużych prędkościach myszkują i przestają być stabilne. Jechałem na nich ponad 90 km/h ale to był tylko raz i nie zamierzam tego powtarzać 😹

Edytowane przez Micheł
  • Like 2
Odnośnik do komentarza

Zachciało Ci się wyścigowego bolidu, to masz :) :) :) Wjeździsz się w nie, trafisz na odpowiednie miejsce i warunki, to pewnie będziesz kręcił i skakał z krawędzi na krawędź jak szalony ;) No i ładne te Stockli, aż serce będzie się kroiło od sznitów zrobionych na powierzchni.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Micheł napisał:

Dziękuje za opinie. Widzę, że mamy podobne zdanie tylko, że ujeżdżam model niżej. Zgodzę się z tym, że trzeba ich cały czas pilnować. One chyba uwielbiają jak się je "męczy" . Dodatkowo zauważyłem, że najlepiej czują się na betonie, a lód nie jest straszny.  Przy dużych prędkościach myszkują i przestają być stabilne. Jechałem na nich ponad 90 km/h ale to był tylko raz i nie zamierzam tego powtarzać 😹

Lubią, lubią, to jak nazwałeś doskonale "męczenie" 👍

Beton i lód pewnie niebawem dostaną w Karyntii, sprawdzę i napiszę. 

Dzięki za Twoje spostrzeżenia. 

52 minuty temu, kmarcin napisał:

Zachciało Ci się wyścigowego bolidu, to masz :) :) :) Wjeździsz się w nie, trafisz na odpowiednie miejsce i warunki, to pewnie będziesz kręcił i skakał z krawędzi na krawędź jak szalony ;) No i ładne te Stockli, aż serce będzie się kroiło od sznitów zrobionych na powierzchni.

Na GSach po roku jazdy nie widać prawie żadnych rys. Struktura powierzchni tych nart jak na razie, nie zawodzi 🙂 myślę, że na jaśniejszej SL będzie jeszcze lepiej. 

Wyraźnie deski chcą większej prędkości...dostaną niebawem 👍

To trudna narta, więc się nie będę nudził. Grunt, to rozwój 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Cztery, alpejskie, pełne, dni na nartach i po przejechaniu na Laserach SL pewnie grubo powyżej 100 kilometrów należy napisać kilka słów.

Narty były testowane w raczej wiosennych warunkach, w Gerlitzen, w Nassfeld, Goldecku oraz Dreilandereck.

Przeważnie rano twardo, szybko - popołudniu muldy, miękko, płaty lodu i beton.

8.thumb.JPG.884b10d48fa7214417669404c9f08829.JPG

Na doskonale przygotowanym stoku są niebywale skrętne, tak jakby same poszukiwały krótkiego.

Krawędzie trzymają i jeździ się na nich jak po szynach. Świetnie oddają energię...zbyt mocno dociśnięte potrafią mocno oddać - trzeba się pilnować.

GOPR0637.thumb.JPG.047a2bea7d3edffe1ee2e6b51e9c288c.JPG

Na zdegradowanym stoku gdy pojawia się lód i beton - tak jakby ta narta dostawała drugie życie.

Dlatego, że jest twarda i ciężka, trzyma w takich warunkach jak szalona. Jest to zadziwiająco lepsze niż przy starych Salomonach XRace TI.

To, że jest bardzo skrętna, jazda między muldami jest również przyjemnością. Po nich - idzie jak czołg.

33.thumb.JPG.9c0c12fdab0f167f0ba4d83b4aeb95c6.JPG

Trzeba uważać! Chwilowe rozluźnienie i zbyt słabe dociśnięcie krawędzi i narta zaczyna sobie żyć własnym życiem. Chwila nieuwagi i tracimy kontrolę - w taki oto sposób zaliczyłem glebę na Goldecku 😮 

Także - jazda z pełnym skupieniem.

Do długiego skrętu trzeba deski troszeczkę przymusić. Jak ją wyczułem, poznałem, to zaczęło to być olbrzymią przyjemnością - pociągnąć długim!

Podsumowując - narta świetna, dynamiczna, zdecydowanie do krótkiego skręcania, doskonała w betonie i lodzie. Mega stabilna - zero trzepania dziobami, przy dużych prędkościach bardzo pewna w prowadzeniu.

Z całą pewnością bardzo wymagająca i dla zaawansowanych narciarzy!

28.thumb.JPG.5a74e94b9914b524413f5fd9ed0fc5d8.JPG

Pozdrawiam serdecznie

marboru

PS. Niebawem klip z Karyntii - na nim? jazda wyłącznie na tych deskach.

Edytowane przez marboru
  • Like 11
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza

Cześć,

Zakładam, że trochę slalomek masz objeżdżone :) mógłbyś coś doradzić odnośnie wyboru?

Chcę kupić jakiś model sprzed 3-4 sezonów, rozważam Laser SL, Racetiger SL i Redster S9.

Jaka byłaby gradacja tych modeli pod kątem trudności? Zależy mi na wyborze raczej łatwiejszej narty, która więcej wybaczy podczas jazdy.

Z Twojego opisu wnioskuję, że Stockli to raczej z tych trudniejszych? Może jakieś inne propozycje poza tymi trzema?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
W dniu 8.12.2022 o 21:44, emdżej napisał:

Cześć,

Zakładam, że trochę slalomek masz objeżdżone :) mógłbyś coś doradzić odnośnie wyboru?

Chcę kupić jakiś model sprzed 3-4 sezonów, rozważam Laser SL, Racetiger SL i Redster S9.

Jaka byłaby gradacja tych modeli pod kątem trudności? Zależy mi na wyborze raczej łatwiejszej narty, która więcej wybaczy podczas jazdy.

Z Twojego opisu wnioskuję, że Stockli to raczej z tych trudniejszych? Może jakieś inne propozycje poza tymi trzema?

Z góry dzięki!

Stockli nie jest trudniejsza. Jak pisał Marboru jest dość elastyczna, skrętna i wcale nie taka twarda jak powiedzmy rossignol fis sl, wiem, wiem, ze to trochę inna kategoria. Świetnie się na niej jezdzi i sama szuka skretu, łatwo zacieśnia się skręt, dużo oddaje energii przy wyjściu. Jednym słowem świetna narta. Nie ma się czego bać. Volkl sprawiał wrażenie mniej żywej, zwawej ale na nich tylko raz jezdzilem.

A606E0D6-D652-4334-8614-499BE0A45089.jpeg

Edytowane przez sstar
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...